Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: mask?

Nidorina skrev:
Mina ungar var ÖVERlyckliga då de fått Vanquin.
Skiten blir nämligen röd, vilket barnen tyckte var ooooerhört lustigt!
(Vadå lättroade barn :banana: )

Jag och min bror behövde tydligen avmaskas då och då när vi var mindre. Jag har minne av att de var GODA (säkert sockeröverdragna) och att vi drack mjölk för att skölja ner pillren.
 
Sv: mask?

Vi hade springmask i min familj förra året. Två av mina tre barn hade det och jag hade det också. Köpte receptfritt Vanquin (tror jag) som vi tog och blev av med det. Det var väl inte så roligt, men på apoteket sa de att det är väldigt vanligt men inget farligt.

Det finns väl, vad jag vet, springmask, bandmask och binnekemask som männsikor kan få. Har för mig att det ska finnas nån mer sort också men kommer inte på det nu.
 
Sv: mask?

hua jag hade mask skitofta när ja va liten (eller nu kannske jag ljuger men fy vad hemskt de va) å andra sidan kom jag ihåg att man fick röda tabletter som smakade jättegott :)

hur kommer de sig att de bara kliar när man lägger sig? O att de e såpass vanligt hoss just barn? (kannske e för att dom äter allt ;) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
305
Senast: Jeps
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Såg i dag att min gamla hund har mask i avföringen, såg ut som många små vita maskar. Blä. Ska jag köpa något receptfritt i dag eller...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: fijja
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 204
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp