Maskerad dressyr? ^^,

Shettistjejen

Trådstartare
(Flytta gärna på tråden om den ligger fel ^^, )

Har anmält mig till en liten klubbdessyr, såg nu att man skulle vara utklädd, någon som har några tips på utklädnad? Får tyvärr ej dekorera hästan :P

Sv: Maskerad dressyr? ^^,

Riddare är ju klassiker, fast kanske itne alltid poppis för tjejer (om dom inte är som min lilla dotter haha)

Annars hmm...nån slags ängel eller nåt, man kan ju ha glitter runt hjälmen som den där grejen som syns ovanför änglar, och stora vingar (eller mindre kanske är mer lämpligt ) faststatta på ryttaren baktill...och typ...lucia klänning som klädsel så blir man vit nog haha.

Nej jag vet inte det var svårt att komma på ju! (trodde inte det förrän jag började fundera haha)

Jag skulle dra på mig sammetsmanteln, få kollegan att sy upp en passande klänning och "bli" alv :laugh:
Kanske kan vara något?

Eller punkare! :idea:

Indian eller cowboy är ju också klassiker och ganska lätt. Jag skulle nog vara någon superhjälte eller seriefigur.

Vad är det för häst och färg? Det kanske kan ge dig en hint om vad som blir snyggt..!

ett självklar exempel: prickig häst= pippi långstrump...!

Fånge i randiga kläder, haremsdam, pirat, prinsessa, cowboy/girl, Iprem-mannen, adelsdam, tja det var vad jag kunde komma på nu. :idea:

Synd att du inte fick klä ut hästen. Jag och min svarta polle med bläs och vita ben har varit utklädda till brudpar. Jag va brud med lång tyllklänning och hästen hade hög hatt och fluga... Vi va så söta.:love:

Annars tyckte jag att alv eller iprenmannen va kul ideér.

Vad fånigt och tråkigt att man på en maskeraddressyr inte får spöka ut hästen! Jag antar att det är för att man inte vill att hästen ska störas av ngt eller så, men är det maskeraddressyr så är det - tycker jag! :p

Annars är det ju påsktider så typ påskhare, kyckling eller häxa passar ju! :rofl:

OJOJOJ! Någon som äntligen ändrar lite på dressyrens konservativa och ibland riktigt löjliga regler! ;) Skoj!

Eftersom det är poppis med vampyrer i film så...i med ett par huggtänder :D

Hästen är en liten svart b-ponny ^^,
Mamma tyckte att jag skulle vara prinsessa ;) Sj har jag kommit på dessa ideer ^^,

*Clown - Den ideen sprack p.g.a. att den röda peruken inte gick över hjälmen.
*Ängel och djävul - Jag i vitt med vingar och gloria och ett par djävulshorn på hästen :P
*Kanin - Hittade ngn slags "kanin-luva-poncho" liknande grej som var lite småcool ;)
*Kung - Mest intressanta för tillfället. Rött sammetstyg med vit/svartprickig pälskant (gammalt sängöverkast) och en kungakrona över hjälmen. Dock vet jag inte hur van hästen är med något hängade över rumpan ^^,
*Zorro - Eftersom hästen är svart är det ganska passande :P Men jag har inte hittat någon hatt som komemr över hjälmen *tjockskallig* :)
*Edward Gal & Moorland Totilas - Passande när det är dressyr och eftersom min häst är svart ;) Men lite tråkigt att klä ut sig till Edward Gal om jag ska vara ärlig, helt vanliga kläder ju x)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 295
Senast: sweep
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 665
Senast: skiesabove
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 154
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka