Maskeradhoppning, hjälp mig!

olivialarsson

Trådstartare
Hej! Det vankas maskeradhoppning och jag har noll ideér till vad jag ska klä ut mig och hästen till. Vill inte vara något vanligt som cowboy el. liknande. Någon som har några roliga förslag? Hästen är väldigt tolerant, så det är bara att komma med galna förslag, jag är öppen till allt! :D

& här har ni min kära häst. 165cm, mörkfux.

Twice1
Twice2

Senast ändrad:
Sv: Maskeradhoppning, hjälp mig!

Har inge förslag, är superdåligt på sånt men måste bara säga att GUUUD vilken snygg häst :D

Jag var nazgül (sagan om ringen) en gång, det var roligt! Folk blev nästan rädda på riktigt :D

PICT1621.jpg

PICT1625.jpg

PICT1624.jpg

Går nog att göra utstyrseln bättre, jag slängde ihop den kvällen innan av ett par svarta lakan. Hade förstås varit bäst med en svart pålle också.

Måste vara en av de coolaste utstyrslarna jag sett, såg ju riktigt läskigt ut haha. :love:
Är det aluminiumfolie du har på hästen? Och hur såg du igenom tyget egentligen när du red? ;)

Snygg häst! Hade jag haft den hade jag varit en hederlig gammal indian.

Jag ska också vara med på maskeradhoppning snart. Fast jag vet inte om jag ska klä ut mig än :P Men om jag ska så ska jag nog ha min onepiece, nattmössa (på mig och hästen) och tofflor :D

Jag var nazgül (sagan om ringen) en gång, det var roligt! Folk blev nästan rädda på riktigt :D

Går nog att göra utstyrseln bättre, jag slängde ihop den kvällen innan av ett par svarta lakan. Hade förstås varit bäst med en svart pålle också.

Vad använde du när du gjorde "huvudgrejen" till hästen?

Jag har ridit utklädd till madonna, japp strut-bh hade jag med. Tyvärr lossnade den ena ganska snart i den höga farten och ritten avslutades med bara en strut :D

När jag har klätt ut mig på hopptävling vid jul har jag varit ängel en gång och lucia en gång. Dock är det ju lite fel säsong för det nu, men det är i alla fall annorlunda:D

Jag har också varit nån sorts svart maskerad sak (lättfixat!). Svarta ridstövlar, svarta ridbyxor, svart långärmad underställströja, svart hjälm. Naturligtvis toppat med en svart mask för ansiktet också.

Lycka till och glöm inte att slänga in en bild på outfiten du väljer!;)

Måste vara en av de coolaste utstyrslarna jag sett, såg ju riktigt läskigt ut haha. :love:
Är det aluminiumfolie du har på hästen? Och hur såg du igenom tyget egentligen när du red? ;)

Haha, roligt att du gillar den, jag var rätt så nöjd :laugh:

Jag sydde som en rånarluva att ha under, fast med bara två hål för ögonen och ja det var svårt att se! :angel: Inte nog med att hålen inte riktigt ville vara där de skulle helatiden, så även huvan som stack fram ganska långt gjorde att sikten inte blev så bra. Men med en snäll häst så gick det bra i alla fall.

+ olivialarsson:
"Metallbitarna" är gjorda i kartong, aluminiumfolie och lim. Den på huvudet sitter fast i ett spänne i nackstycket och sedan bara under tränset, satt bra på plats.

Bilderna är visade förut men om någon missat dem så kommer de här igen... :angel: Sytt hela kostymen plus sadelfilten helt själv! Hatten är också hemmagjord! :banana:

Musketör!

193.jpg

190.jpg

*KL*

Jag brukar undvika maskeradhoppning såhär i vuxen ålder ;) Men den gång det begav sig körde jag pensionärsstuket.

Jag var tant. Grå peruk med papiljotter på det som stack utanför hjälmen och ett par glasögon modell uggla anno 1970 (med glasen utknackade, jag såg förfan inte bara dubbelt utan trippelt med dem i *s*). En sjukligt tantig (ful) klänning jag hittat i second handbutiken, riktigt 'tanbruna' nylonknästrumpor över ridstövlarna och en ännu tantigare handväska på armvecket (fasttejpad annars åkte den ner på handleden över hinder).

Hästen som var en kritvit skimmel hade fått gråsprayad man och svans, en fruktansvärt ful gubbslips fäst fram i ringen på en förbygel, brunbeiga lindor som matchade nylonstrumpbyxorna och ett paisleyrutigt 'täcke' under sadeln och över bakdelen (ett tygstycke bara, hittat i samma 'ingen vill ha'-låda som klänningen på sec hand). HELST hade jag velat hitta ett gammaldags nätsvettäcke dock att ha över bakdelen osv (nätbrynja..)

Jag hade hemskt kul, och antagligen hästen med. Domarna skrattade gått och var imponerad över att jag lyckades hoppa med handväskan. (Och min sadistiske tränare föreslog jag skulle köpa en till och sätta på andra armen på nästa träning, för mina raka armbågar var ett minne blott med handväska *s*)

Den bästa jag sett var hon som klädde ut sig till huvudkaraktären i Avatar. Dock var det förra året när Avatar var aktuellt.
Zorro är en annan favorit, dock var den hästen svart så det passar kanske inte lika bra.

Bildgoogla maskeradhoppning så får du upp drivor med exempel.

Jag hade definetivt klätt ut mig till Döden!

Svart kappa, lie och vitsminkat ansikte med svarta partier så det ser ut som ett skelett/skalle.

Skitcoolt :D

Då får man hoppas att man inte ramlar av och råkar halshugga sig på lien bara:angel: Fast det är klart, det kanske blir en extra krydda om nån dör på riktigt?:idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 676
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju... 2
Svar
20
· Visningar
1 569
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka