mässing eller vanligt?

nemesis

Trådstartare
oki, vilket är nu snyggast, mässing eller "vanligt" silverfärgat till en fux???:)
jag tycker helt klart mässing:love:
nån som håller med???:banana:
vilka är emot???

Sv: mässing eller vanligt?

jag tycker båda är väldigt snyggt :)
egentligen är väl mässing snyggast men eftersom jag tycker bättre om silver så måste jag skriva båda ;)

jag har en stor fux med vita tecken och jag har silver till honom sen har jag ett svart sto och hon har mässing.

Tycker mässing känns lyxigare, samtidigt är det lättare att hitta annan utrustning, typ bett, förbygel med silverdetaljer. Är det träns du tänker på eller? Vad har du för färg på lädret?

Freja_ skrev:
Tycker mässing känns lyxigare, samtidigt är det lättare att hitta annan utrustning, typ bett, förbygel med silverdetaljer. Är det träns du tänker på eller? Vad har du för färg på lädret?
har svart läder på sadeln. har en förbygel i mässing, å lädertyglar;)

yes box, hitta ett par sprengerstigbyglar till mej i mässing tack :angel: (det ända jag har som inte är i mässing....)

Detta är inget påhopp eller något, bara en helt vanlig undran....
Varför är det viktigt med färger eller som i detta fall mässing eller vanligt???
Är inte funktionen det viktigaste :confused: :confused:

Jag kan förstå om man bara vill matcha för tävling osv...men om man bara är hemma och tränar så är det väl inte viktigt?
Säger inte att ni är så men har träffat på folk som absolut inte kan visa sig på häst utomhus om inte allt matchar.

mässing! tycker det är snyggast på alla

bulan skrev:
Detta är inget påhopp eller något, bara en helt vanlig undran....
Varför är det viktigt med färger eller som i detta fall mässing eller vanligt???
Är inte funktionen det viktigaste :confused: :confused:

Jag kan förstå om man bara vill matcha för tävling osv...men om man bara är hemma och tränar så är det väl inte viktigt?
Säger inte att ni är så men har träffat på folk som absolut inte kan visa sig på häst utomhus om inte allt matchar.
är inget matchningsfreak, men nu när jag ändå ska köpa ett räns så passa ja på att fråga;) finns ju miljoner träns med samma funktion, fast med olika yttre, så varför inte köpa de man tycker e läckrast:)
sk*ter i hur jag ser ut inför andra, men gillar att se min fina häst i fina saker;):rofl: håller med, inte så viktigt;)

Jag tycker det e roligare om man matchar och själv tycker att "shit vad vi är ett snyggt ekipage", även om det bara e en själv som lägger märke till det. Har jag t.ex silverfärgat bett och träns med mässingspännen så sitter jag och stör mig på det.

Jag lägger även märke till andra som har olika färg på lindor och schabrak, träns och sadel, bett och spännen, men ser inte ner på dem för det. Klart att jag kan visa mig utan att vara matchad! Men det är roligare om man e det!

Freja_ skrev:
Jag tycker det e roligare om man matchar och själv tycker att "shit vad vi är ett snyggt ekipage", även om det bara e en själv som lägger märke till det. Har jag t.ex silverfärgat bett och träns med mässingspännen så sitter jag och stör mig på det.

Jag lägger även märke till andra som har olika färg på lindor och schabrak, träns och sadel, bett och spännen, men ser inte ner på dem för det. Klart att jag kan visa mig utan att vara matchad! Men det är roligare om man e det!
kunde inte skrivit de bättre själv!:bow:
NU ska ja krypa till sängs! (inte för att ja kommer somna nu när ja har hela pärat fullt me lindor, schabrak, träns å f*n vet vad!):crazy: :rofl:

Jag tycker helt klart mässing! Men nu har jag silver (dock ganska osynliga spännen och tygelhakar) pga han just nu bara vill ha ett rakt syntetbett och några såna med mässing har jag inte hittat tyvärr...

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 970
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: dukie
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
971
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka