mässingbett

misan

Trådstartare
varför är mässingsbett billigare?
och vad är det för skillnad egentligen på såna och vanliga bett?

Sv: mässingbett

Är mässingsbett billigare??

Både Globus och Hööks tar mera betalt för mässingsbetten än för samma variant i rostfritt, eller? :confused:

Mässing smakar annorlunda än stål, så vissa hästar föredrar det ena framför det andra. Min häst funkar dock lika på båda, så det är en ren utseendegrej att bettet matchar tränsets spännen. :D

Senast ändrad:

Mässing är väl ändå dyrare än vanliga stål bett...

guld är ju dyrare än silver vet du väl :smirk:

De är "mjukare" och "varmare" än vanliga rostfria och många hästar tuggar mer/bättre på såna bett.
Men det är ju individuellt också ,och oftast en utseendegrej.. de hästar jag träffat på tuggar lika bra på båda..

hm... globus mässingsbett är billigare..
lillhästen har med fasta ringar i mässing för 140 kr, där den vanliga varianten kostar 170.
eller har jag läst fel?? nu blev jag förvirrad. :confused:

kollade på deras sida och de hade låga priser på alla bett tyckte jag över lag. Men "i regel" är mässingsbetten dyrare än de i rf stål. Kanske är det olika tillverkare, alla betten där kanske inte är globus...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 209
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 885
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka