Måste bara få berätta... Gravid!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mobby

Herregud!
Jag är gravid... :)
Kan inte fatta det, först försöker vi i tre år och sen blir jag gravid, men får ett tidigt missfall - detta var i nov.-04.
Då trodde jag ju att jag skulle få vänta hur mångar år som helst igen innan man fick uppleva det igen, men icke:
Nu är jag återigen gravid... Har testat två ggr. ;)
Borde isf vara i vecka 7 nu.
Men är såklart rädd för att det ska sluta som förra gången... :crazy:

När ringde ni till mvc och vad sa ni när ni ringde?? :confused: :angel:

Men samtidigt i den glädje jag knappt törs känna så känner jag mej ändå helt förvirrad igen... Vill jag verkligen?!

Kram på er alla och Lycka till!
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Kul!
Det är väl bara att ringa till MVC och säga som det är. Kommer inte ihåg närjag ringde första gången men denna gång ringde jag när jag hade testat och fick en tid. Du kan ju tala om att du är rädd för missfall, det går säkert att få komma och prata om det tidigare om du vill.
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Grattis!!! Att få ge liv till en ny liten varelse är absolut livets höjdpunkt!!! Jag håller alla tummarna för att det går vägen denna gången!!!
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

TACK för alla era "grattis"... :bow: :rofl: :bow:

Ni e så gulliga!!

Jag ska väl ta och ringa till mvc till veckan då, de har visst telefontid tis, ons och fre.
Så jag får väl ringa på tisdag då!? Huu... va nervöst... :angel:

Känner mej nog mest nervös för att de ska börja "prata och predika" om min vikt... :( ...jag vet ju redan att det är för hög o jag hade faktiskt börjat gå ner nu, men så kom det här och nu vet jag inte hur jag ska göra med allt...
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Grattis till att börja med!
Sen tror jag inte du behöver bekymmra dig om vikten, jag är oxå överviktig och det enda min BM sa var att det är inte så bra att äta en massa kaffebröd och godis men ibland kan det vara svårt att låta bli och sen pratade vi inget mer om det... ;)
Då var det mer prat om alkohol och tobak, vi hamnade i en liten diskussion första gången jag var gravid för att jag hade druckigt alkhol 3 mån innan jag blev gravid... Men eftersom jag blev gravid på "första försöket" så tyckte jag inte att jag kunde har gjort så mycket annorlunda... Och när det dessutom handlade om ett glas vin till maten en lördag tyckte jag att det var fullständigt ointressant...
Så lycka till och ring till MVC och boka tid!
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Tack Snurrfian:
Nu känns det lite bättre... :(
...ska ringa till veckan! *nervis*
Känns så himla overkligt :bump: :love:
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Ooooo vad kul! Ett STORT grattis till er!
Vi ringde till MVC i ca va 10-11 ungefär i både graviditeterna.
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Man får gratulera! :bump:
Själv ringde jag mvc redan när jag testat positivt. Jag fick en tid vid v. 10. Ultraljud får man vanligast vid v. 17 eller redan vid v. 12-13 om man ska ta NUPP-test (erbjuds inte vid alla sjukhus).
Angående missfallet så beklagar jag din sorg men jag jag vill råda dig att tänka att du den här gången väntar ett barn och inte ett missfall. Ta chansen och njut över din graviditet, skulle det gå illa är det hursomhelst inget du kan påverka. De allra flesta kvinnorna med barn har haft ett eller flera missfall. Jag hörde på radion om en kvinna med 10 barn, hon hade dessutom haft 7 missfall!
Lycka till och grattis i massor!
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

TACK igen till allihopa! :) Känns så overkligt ännu... :love:

Sar:
Tack, jag har tänkt att jag ska ringa till mvc imorgon!! :crazy:
Japp, jag ska försöka njuta av att vara gravid och inte oroa mej för att vänta på missfall... Jag känner faktiskt ett helt annat lugn denna gången mot den förra när jag fick ett tidigt mf, så jag intalar mej att det är ett gott tecken - bara att vänta och se om det håller i sej!!

Längtar tills jag kan/ska berätta för mina vänner och föräldrar/svärföräldrar... för det är nämligen INGEN (utom ett par vänner) som har en aning om att jag skulle kunna vara gravid... hehehe... alla andra tror att det bara är föl & valpar som gäller för vår del... ;)

Nån som vet hur det funkar att flyga i början av graviditeten? :confused:
 
Sv: Måste bara få berätta... Gravid!!!

Efter mitt första MF så fick jag gå på u-ljud i v 8 för att se att allt var som det skulle. Kunde inte glädjas åt graviditeten förrän dess. hade ett till MF innan sista barnet och fick återigen gå på ett tidigt u-ljud i v 8. ETT STORT TACK TILL U-GYN :bow: :bow: som tog min ångest på allvar :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 431
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 021
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp