TS kan ju ha bra koll på sin sektor. Hen är så framgångsrik där så att arbetsgivarna ringer henne och erbjuder jobb.
@lagom_anonym som föreslog AF har ju, genom väns erfarenhet, färsk info från AF. Att de behöver folk och gärna ser människor med olika bakgrund. TS har ju en masterexamen i botten så lära sig regler och system bör inte vara något problem.
Min egen erfarenhet av AF är mer än tio år gammal, men min upplevelse då var inte direkt att handläggarna hade örnkoll om jag ska vara ärlig. Nu är jag ganska bra på att leta själv, så jag såg till att hitta en del bra grejor.
KL
@MJLee s förslag om försäkringsbolag är väl inte så tokigt? En annan arbetsgivare jag kom att tänka på kunde vara aktuell är LRF. Nu vet jag inte exakt vad för tjänster de har, men det kan vara värt att utforska deras hemsidan och kolla. Eventuellt ringa och fråga? Butikspersonal på t ex Granngården?
Beträffande CV: att aldrig varit arbetslös är i alla fall i min bransch inte något som per definition behöver vara positivt. Ärligt talat tror jag inte det spelar speciellt stor roll alls. Det som är viktigt är vad personen gjort tidigare, och kanske framför allt de senaste åren. Jag är övertygad om att vid urval till intervju skulle de allra flesta ta någon som kom direkt från arbetslöshet men har relevant erfarenhet och examen innan dess framför någon som har relevant examen men aldrig arbetat inom fältet utan istället gjort annat. Därför tror jag att det viktigaste är att hitta något jobb som är början på vägen dit TS vill och/eller någon utbildning som aktualiserar examen och åtminstone ställer henom på samma startruta som nyutexaminerade. Sedan får TS byta upp sig allt eftersom.