Bukefalos 28 år!

Måste ha hjälp att lösenordskydda!!!

_carmenzita_

Trådstartare
Jag vill kunna lösenordskydda en sida på en av mina webb-platser, alltså, klickar jag på en länk så skall det komma upp en förfrågan om anv.ID samt lösen.
Jag har testat några som jag hittat på bla Dynamic mfl men får de inte att funka.
Kan ni hjälpa mig snabbt?
 
Sv: Måste ha hjälp att lösenordskydda!!!

På webdesignskolan.com under Javascript-Java finns ett par script som du kan testa....
 
Sv: Måste ha hjälp att lösenordskydda!!!

Tackar, men än har jag ännu en fråga! Jag har tillfälligt lagt in ett javascript(det är inga nations-hemligheter ;) ) men hur ändrar jag i nedanstående script så att lösenordet skrivs som **** istället för synliga bokstäver?

Tack på förhand!


<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function Login(){
var done=0;
var username=document.login.username.value;
username=username.toLowerCase();
var password=document.login.password.value;
password=password.toLowerCase();
if (username=="mittanvID" && password=="mittlosen")
{ window.location="intern.htm"; done=1; }
if (done==0) { alert("Fel inloggningsuppgifter, prova igen!"); }
}
// End -->
</SCRIPT>
 
Sv: Måste ha hjälp att lösenordskydda!!!

Jag är inte särskilt bra på just javascript, så jag kan nog inte hjälpa dig, men är det du vill göra att användarnamn och lösenord inte ska stå i klartext i skriptet?

Sen angående säkerheten så ser man ju vilken sida man skickas till, eftersom javascript syns i källkoden, och även om du har något slags skydd på den sidan också kan jag ju bara stänga av javascript i min webbläsare och surfa på :p
Men du gör som du vill...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 402
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Saigon
·
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
572
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp