Måste komma i form

Sv: Måste komma i form

401836_1.jpg

Tankini?
Badklänning?
Badkjol?
 
Sv: Måste komma i form

Jag såg en spännande dokumentär ( http://www.svtplay.se/vetenskapens-varld ) där de visade att 1,5 timmes promenad på kvällen gjorde att kroppen tog upp 30 % mindre fett i det personen åt på morgonen. Jag vet inte om det bara gäller sambandet kväll-frukost eller allmänt.

Många pratar ju numera om HIT som också tas upp i dokumentären. HIT är High Intensity Training. I sin extrema form i programmet tränade mannen tre minuter/veckan och förbättrade sina blodsockervärden markant. Men man brukar nog köra varianter där man tränar kanske 20-30 sekunder några gånger med vila däremellan och effekten ska vara bättre än att vanlig lågintensiv träning.

Själv har jag oerhört svårt att motivera mig för högintensiv träning, så jag kör vanlig löpning i jämnt tempo, men har man ont om tid så kanske HIT kan vara något?
 
Sv: Måste komma i form

Nåt sånt skulle vara bra, brukar ha liknande när nöden så kräver.
Ska ge mig ut och leta en bra dag, kan vara bra till semestern om inte annat.
 
Sv: Måste komma i form

Jag börjar jobba halv sju, hämtar på dagis halv fyra. Sambon kommer hem halv åtta de dagar han jobbar kväll, ca 3 kvällar/vecka.
Jag ar slut på motivation och ork, och tror gym är farliga.
Mitt sätt att bli slank har alltid varit svält i någon form, så är helt rådvill.

Hur gammalt är barnet, om det fortfarande åker vagn så kanske en joggingvagn. Om det cyklar så kanske du kan jogga bredvid, om det leker i lekparker kanske du kan googla en sådan där träningsplan för lekplats.
 
Sv: Måste komma i form

Jag springer och tränar på gymmet. Gymmet försöker jag komma till två dagar i veckan, och springer åtminstone två dagar. Jag har inga husdjur dock. Jobbar för tillfället heltid (men bara under en månad sen ska jag vara föräldraledig och bara jobba 75% i höst), och har tre barn under 4 år.
Har du testat stavgång? Tycker det är bra träningsform om man är otränad, skonsam och bra mot kroppen. Dessutom är det så bra att man kan ta sig en halvtimme när barnet/barnen lagt sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp