F
Findy Lee
Sv: Måste man vara en skitstövel för att ta sig till toppen?
huvudet på den berömda spiken!! tack för det!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
huvudet på den berömda spiken!! tack för det!
![]()
ja kan inte annat än hålla med. hoppryttare verkar överlag mer stressade och pressade och sura på sina ponnyer än dressyrryttare, även fast det alltid finns undantag som bekräftar regeln![]()
Ponnyryttare i hoppning kan oftast inte rida medans dressyrungarna blir ju bedömda i sin ridning på varenda tävling och pressas ju i positiv bemärkning till att rida bättre och bättre.
Därför är det ju dags för längesedan att lägga in stilbedömning för hoppryttarna i alla klasser så dom inte kan vinna på hej-kom-och-hjälp-mig-ridning.
En motivation för mig, när jag var yngre och var ute och tävlade, var den "regel" vi hade om att tävla samma klass dressyr som hoppning. Var hoppinriktad på den tiden och ville ju gärna ut och tävla hoppningen men var ju "tvungen" att träna dressyr för att klara samma klass i dressyren som i hoppningen. Kanske inte fungerar för alla men för mig fungerade detDetta har jag dryftat med andra ponnymammor och fått medhåll, dressyren är viktig men vad gör vi för att motivera barnen att träna?![]()
Jag håller med dig, men jag tror att detta är ett steg man tagit när hästkunskapen försvunnit.
Det sk horsmanshipet är snart borta
Men då är det ju upp till er som är äldre att lära de yngre.
Jag tror faktiskt att de flesta verkligen vill lära sig och bli duktiga, men alla kanske inte har någon bra förebild eller en bra tränare som kan hjälpa dem.
Så istället för att rynka på näsan åt ett ekipage som ser ut som en jagvetintevad kan man väl erbjuda sin hjälp?
Ta dem under sina vingar helt enkelt.
Jag hade lätt gjort det om jag vore lite äldre och (mycket) duktigare.
Men då är det ju upp till er som är äldre att lära de yngre.
Jag tror faktiskt att de flesta verkligen vill lära sig och bli duktiga, men alla kanske inte har någon bra förebild eller en bra tränare som kan hjälpa dem.
Så istället för att rynka på näsan åt ett ekipage som ser ut som en jagvetintevad kan man väl erbjuda sin hjälp?
Ta dem under sina vingar helt enkelt.
Jag hade lätt gjort det om jag vore lite äldre och (mycket) duktigare.
Ha ha ha *gapskratt*
I vårt fashionabla område där kan alla ungar och ungdomar redan mer än vad deras tränare kan (enligt dom själva) dom har inget som helst intresse av att lära sig något... Här köper dom nya dyra ponnyer när den gamla har börjat stanna för naturligtvis är det fel på hästen och inte på dom själva![]()
+ olgaklara:
fast om alla äldre och kunnigare har den attityden så kommer det ju inte bli bättre heller.
för det finns kids som vill lära sig!
kanske inte i skåne, men det är ju mupp-delen av sverige så det är väl inte konstigt![]()
Ha ha ha *gapskratt*
I vårt fashionabla område där kan alla ungar och ungdomar redan mer än vad deras tränare kan (enligt dom själva) dom har inget som helst intresse av att lära sig något... Här köper dom nya dyra ponnyer när den gamla har börjat stanna för naturligtvis är det fel på hästen och inte på dom själva![]()