Bukefalos 28 år!

Mastercard och rese/avbeställningsskydd

Centaur

Trådstartare
Det ska ju ingå avbeställningsskydd om man betalar en resa/flygbiljetter med kreditkort. Men vad är det egentligen som ingår? Vad täcker det? Självrisk? Hur sjuk/skadad måste man bli för att få ersättning? Jag antar att det krävs läkarutlåtande, när måste det skickas in? Vad händer om personen man skulle resa med blir sjuk, får jag också pengarna tillbaka?
 
Det är lite olika beroende på vilket företag dom erbjuder, men normalt sätt gäller det även om ditt resesällskap blir sjuk eller någon familjemedlem till er blir allvarligt sjuk. Det krävs väl ett läkarintyg där läkaren avråder till att resa/flyga eller vad det nu kan vara och varför de avråder kan ju vara av olika skäl beroende på vad man råkat ut för. Hör med bolaget för säkerhets skull, reseförsäkringarna ser olika ut.
 
Det ska ju ingå avbeställningsskydd om man betalar en resa/flygbiljetter med kreditkort. Men vad är det egentligen som ingår? Vad täcker det? Självrisk? Hur sjuk/skadad måste man bli för att få ersättning? Jag antar att det krävs läkarutlåtande, när måste det skickas in? Vad händer om personen man skulle resa med blir sjuk, får jag också pengarna tillbaka?
Titta på villkoren hos just den bank som du har ditt kort hos. De brukar finnas på bankens sajt. Och läs det finstilta noggrant, det är mycket som är undantaget. T ex kan det handla om att en försämring av en sedan tidigare befintlig sjukdom inte omfattas.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
668
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 926
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 413
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 228
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp