Masterprogram i miljövetenskap

Idas

Trådstartare
Finns det någon på buke som läst Masterprogram i miljövetenskap? Kanske till och med i Stockholm? Hur ser arbetsmarknaden ut för denna typ av kompetens? Är det en relevant utbildning eller är det "onödigt" att läsa en master i? Är det smartare att välja exempelvis en master inom GIS, eller räcker det att läsa enstaka kurser för att bredda sin kompetens?

/Mvh mycket förvirrad biologi/geovetenskap-student.
 
Jag känner en hel del bio/geo- studenter som läste master i miljö- och hälsoskydd... Men det hjälper ju inte riktigt dig! Vet en del miljövetare som läst master i Sthlm, en jobbar med avfallsfrågor på Sweco, en annan har börjat plugga till tandsköterska, en annan blev miljöstrateg på ett byggföretag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: sky_fly
·
Skola & Jobb Nu måste ni hjälpa mig här! Jag hamnade i en diskussion om ovanstående ämne med en annan utlandsstuderande svensk igår och insåg då att...
Svar
5
· Visningar
1 560
Senast: Mineur
·
Träning Hej! Jag hoppas att jag lägger frågan i rätt forum! Min förfrågan gäller ett antal böcker. Jag ska läsa en utbildning i höst och det...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: Daisy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp