Jag saknar en godisbutik som jag brukade handla i varje fredag när jag bodde i Örebro 

Därifrån saknar jag de riktiga polkagrisarna (som INTE är stenhårda och pulvriga), hockeypuckarna (som fanns i lösvikt) och tuggummit (blandat citron, apelsin, jordgubb - älskade jordgubben
). Den var stor och hade mycket 
Är glad att hockeypuckarna har iallafall börjat säljas här även om det är i små påsar
VAR är dessa små godisbutiker/kiosker?!?
Jag gick till en som öppnade här i grannskapet varje fredag men så stängde de i vintras
Där hade de den där goda lilla papperspåsen där i ett litet fack fanns en godispinne och sedan två andra fack med pulver med apelsin och jordgubb(?) smak 
Men uuuuusch, vad sjukt dåligt det har blivit med lösgodiset också
icabutikerna verkar ju byta ut från godiskungen(?) till något rosafärgat företag som inte har lika gott godis. Men däremot i somras när vi bodde i sommarstugan så hade minsann närmsta ICA de där älskade vanliga polkagrisarna och tuggummit som jag älskar
Varför får byhålorna behålla allt de där goda??? 
Oh, kom tänka på en klubba som jag tyckte var god/spännande som yngre, den färgade tungan alldeles blå
kunde åka flera hållplatser extra med tunnelbanan bara för att få köpa en sån.
En sak till, en sak som jag FÖRBANNAR min laktosintolerans för - FYYYYY vad jag saknar mjukglassen!!

Mjukglass med chokladströssel ... 

Om jag skulle äta en sådan så skulle jag vilja göra det hemma med toaletten ledig och redo, men tyvärr skulle den nog hinna smälta innan jag kom hem
Är glad att hockeypuckarna har iallafall börjat säljas här även om det är i små påsar
VAR är dessa små godisbutiker/kiosker?!?
Men uuuuusch, vad sjukt dåligt det har blivit med lösgodiset också
Oh, kom tänka på en klubba som jag tyckte var god/spännande som yngre, den färgade tungan alldeles blå
En sak till, en sak som jag FÖRBANNAR min laktosintolerans för - FYYYYY vad jag saknar mjukglassen!!
Om jag skulle äta en sådan så skulle jag vilja göra det hemma med toaletten ledig och redo, men tyvärr skulle den nog hinna smälta innan jag kom hem