Bukefalos 28 år!

Mat till smal katt

linzan

Trådstartare
Mina katter äter just nu RC kitten, men den "lille" är i smalaste laget. Han är ju i princip aldrig stilla, busar järnet och härjar hela dagarna :bump:
Finns det något annat som innehåller lite mer energi som man kan ge honom? För jag antar att det är energin man kollar på?
Han är blank och fin i pälsen och som sagt verkar må toppen i övrigt men jag tkr gott han kunde lägga på sig lite. Han är ungefär 4 månader tror vi men rätt liten för sin ålder.
 
Sv: Mat till smal katt

Har de fri tillgång?

Ren äggula är bra. Mina föräldralösa fick kattmjölksersättning tills de var ca 6 månader gamla. Där har du oxå mer näring.

Köttfärs kan man ge och grädde. Är de känsliga i magen så ta laktosfri.

Är de avmaskade enligt konstens alla regler?

Det finns specialfoder hos veterinärerna till väldigt magra katter men så illa är ju inte.
 
Sv: Mat till smal katt

Ja de har fri tillgång, är på avmaskning dag 2 idag så det är 1 dag kvar. Nej någon katastrof är det inte, då hade vi varit hos vet för längesen :) Ska absolut testa dina förslag, tack
 
Sv: Mat till smal katt

En pigg och busig kattunge ska vara slank - för ju mer fett dom lägger på sig som ungar, desto lättare blir dom feta som vuxna. Precis som hos oss. För övrigt så är även katter olika och vissa lägger inte på sig lika lätt som andra. Har den fri tillgång till torrfoder och kanske får lite extra av färsk mat/blötmat så mår den nog bara bra. Vanligt kattungefoder räcket gott.

Så länge din kisse mår bra och inte är överdrivet mager så skulle jag inte oroa mig - hullet komer när den lugnar ner sig:)
 
Sv: Mat till smal katt

Det låter ju betryggande, man är ju så nojjig över allt. Men det är ju ändå snart dax för kastrering om några månader så då blir det ju en koll av veterinären med. Men skulle han bli "sämre" så får jag ju naturligtvis kolla upp det
 

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 574
Senast: Emtherlia
·
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 714
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp