Matchningsfråga

MissFideli

Trådstartare
Av olika skäl (för löjliga för att nämnas här :p ) ska jag på sikt inhandla nya ridbyxor. Jag är matchningsfreak och vill gärna/ska ha matchande kläder. Den ena färgen är marinblå/mörkblå.

Vad ska jag matcha med för färg? Har tittat lite på beige, vad finns det annars för färg som passar ihop med mörk blå?

Edit: Gärna lite bilder också som illustrerar matchningen :idea:

Sv: Matchningsfråga

Jag tycker inte marinblå passar så bra till någon annan färg då den inte går "ton i ton" med någon.

Däremot creme och brun :love::love:

Fast jag vill inte ha ton-i-ton. Jag vill ha brytande färger som ändå harmoniserar med varandra. Ton-i-ton är jättefint, men då måste det verkligen vara rätt toner, vilket är svårt om man ska flera olika tröjor, byxor osv.

Det är i och för sig sant! Men mörkblå och creme är nog det snyggaste du kan hitta då! :)

Japp, som de andra säger. Marinblått och créme/beiget :love:

Marinblått och brunt annars ;) Lite vågat, men fint ändå! :D Extra fint om du lyckas ha en brun häst^^

Den nuvarande pållen är svart "tyvärr" :laugh: Men blått och svart ihopmatchat i kläder gillar jag inte.

Nää, men svart funkar ju det med :P Men vilken färg är utrustningen? För om du har brun utrustning och matchar allt med marinblått/brunt så skulle det bli väldigt läckert det med tror jag, även om hästen är svart :D Fast det tar nog lite fokus från hästen i och för sig xD

Marinblå & Rött
Marinblå & Ljusblå
Marinblå & Beige
Marinblå & Vitt
Marinblå & Guld/Mässing/Brandgult

Vitt är superfint ihop, men jag är extremt duktig på att skita ner mig :cool:
Rött blir nog lite för färgglatt, jag är mer strikt tror jag. De andra färgerna ska jag dock ta mig en funderare på. Ljusblått är fint, beige är skitsnyggt och guld/mässing/brandgult är också jättefint...
Vad går mina nuvarande ridbyxor som för färg tro? Är dte nått man skulle kunna ha kvar?
21484949.jpg

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: cewe
·
Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den... 2
Svar
22
· Visningar
2 463
Senast: Mineur
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
830
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 383
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V