Maten du skäms över att älska

Hyacinth

Trådstartare
jag är hos mina pensionärer (de skulle bara veta vad jag kallar dem) och känner ett behov av starta om en gammal tråd, inspirerad av @niphredil .

Vi har alla mat vi mer eller mindre ogillar, vilket är tämligen ointressant ur min synvinkel. Men jag älskar att höra vad folk äter i smyg och myglar med. Trycker du i dig kaviar direkt ur tuben mitt i natten? Äter mängder med leverpastej trots att du i offentligheten är vegetarian?


Jag är orimligt förtjust i fiskbullar i hummersås med potatis till. Skulle jag aldrig erkänna.
 
Haha, rolig tråd!

Mitt är fläsk och löksås. Låter inte så sexigt att säga det :p
Ingen potatis till och gärna så mycket sås att man behöver använda sked :o:angel::D
 
Jag äter ibland (sällan nuförtiden pga kaloribomb) bröd med räkost som "smör" och ost som pålägg. Så sjukt gott! Fyfan vad sugen jag blev på de nu!
 
Jag äter det mesta inklusive fiskbullar utan att skämmas. Men en rätt jag inte talar så högt om är snabbmakaroner med kalvsylta på, den smälter till god sås.
 
Inte skäms men äter i smyg, folk brukar bli äcklade av det.

Rostat bröd med smör, bakad leverpastej, apelsinmarmelad, ost och färska gurkskivor på.
Ja alltihopa i just den ordningen.

Pölsa och blodpudding skäms jag inte för.
 
Jag älskar korv med bröd.
Det ska vara stark korv
Grovt korvbröd
Grov senap
Ketchup

Senap och ketchup kan bytas mot en god räksallad :o hupphupp
 
Gills kaffegrädde? Min familj ryser åt mitt sätt att kunna halsa kaffegrädde (nu köper jag inte hem det varje vecka direkt och kör kaffegrädds-grogg).

Eller ett flottigt stekt ägg på min macka, eller såsen man får till köttbullarna på Ikea. Åhåhå.
 
jag är hos mina pensionärer (de skulle bara veta vad jag kallar dem) och känner ett behov av starta om en gammal tråd, inspirerad av @niphredil .

Vi har alla mat vi mer eller mindre ogillar, vilket är tämligen ointressant ur min synvinkel. Men jag älskar att höra vad folk äter i smyg och myglar med. Trycker du i dig kaviar direkt ur tuben mitt i natten? Äter mängder med leverpastej trots att du i offentligheten är vegetarian?


Jag är orimligt förtjust i fiskbullar i hummersås med potatis till. Skulle jag aldrig erkänna.

Tonfisk och majs utan nånting till i rumstemperatur älskar jag!!!! krispigt och mättande!

Specialchoklad i form av 3 delar socker, 1 del kakao, 2 delar grädde i röra

Chokladbollar utan kakao!! Går även att reducera bort havregrynen

Men det allra ljuvligaste är billys panpizza!!!!!! Godaste goda goda pizzan som fötts i denna värld

Tycker även om att smyga upp om natten och äta mozarella utan någonting till. Samt hönökaka!!!! Ska avbjutas naken
 
Jag vet inte om jag skäms för det, men inget slår snabbmakaroner och välstekt falukorv och så ketchup till :d

I övrigt gillar jag pölsa med kokt potatis och rödbetor. Hm...var länge sen, måste jag nog köpa och äta känner jag.

Ok, nåt som jag skäms lite över är faktiskt att röra ihop yttepyttemjölk och en hel hög oboy till en smet och smaska i mig :o. Gör det ibland om sockersuget blir för stort och det inte finns nåt godis/kakor hemma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp