Maten du skäms över att älska

Ja jag njuter sällan så mycket som när jag äter sega ostbågar till frukost (vid elva-tolv) och läser om barnfamiljernas vedermödor på Facebook.
I stil med "klockan är halv sju och bebbe har äntligen sovit tre timmar i ett sträck. På väg till puttes ishockey kräktes totte ner hela mig så jag fryser i en ishall i bara leggings.sen ska vi till Ikea (lönelördag) och sedan tvätta fem tvättar. Hoppas i alla fall kunna få egen tid när jag bajsar lite senare idag"

Allra bäst är det när ostbågarna är sega sedan gårdagen.
 
Tomatpuré. Jag trycker ut en rejäl klatt på fingret och äter som den är.
Detsamma görs med smör och grädde.
Bechamelsås är en annan kulinarisk höjdare som fungerar utmärkt som solorätt.

I övrigt anser jag min smak så förfinad att inget jag gillar kan vara skamligt. :D
 
Egentligen skäms jag inte över något jag äter. Däremot över en sak jag INTE äter och det är kräftor! Jag har varit på kräftskiva en enda gång och det räckte inte för att lära mig hur man äter dem.

Men jag gillar skaldjur så jag skulle vilja att någon lärde mig. Och det ska vara havskräftor.
 
Jag blandar ihop alldeles för mycket oboy med alldeles för lite mjölk och äter med sked. Eller äter kolasås med sked, alltså enbart kolasås utan glass. De flesta stirrar skeptiskt, och med oboyen brukar de flesta till och med tycka är rent äckligt.

Sen äter jag sällan potatis, men gör jag det mosar jag ihop det som man gör till småbarn. Försöker inte hamna i en potatis- situation när jag är bland folk om man säger så.
 
Alltså, fiskbullar i dillsås! :love::love::love: (föredrar egentligen hummersås, men p.g.a tomatallergi går den bort nu :( )
Nu när jag bott på äldreboende i över en månad har fiskbullarna verkligen varit kulinariska höjdpunkten! :love:
Och vi hade turen att få det två gånger under min tid där. Sista gången frågade jag om jag inte kunde få ännu fler fiskbullar, istället för efterrätt...

Stuvade makaroner, om de görs på rätt sätt!
Och sen det där med att göra sockerkaka enbart p.g.a smeten... :d

Vitt, rostat, bröd med smör, ost och apelsinmarmelad. Alldeles för gott. Verkligen alldeles för gott.
Är det bara jag förresten som kan köpa typ vaniljmunkar/wienerbröd och liknande med "3 för x :- och äta upp alla själv? :o
Eller semlor, för den delen...
 
tror knappt jag skäms över något jag äter men folk brukar väl rynka på näsan över
Mackor med makrill i tomat
Pommes på pizzan (och ibland hamburgare till)
Att jag är helt fanatisk i pytt i panna.
Blodpudding

Utöver det så käkar jag surströmming :love:

Lägger till: Mosar alltid potatis med smör eller sås, skalar den inte ens för det är för drygt ;)
 
Alltså, min kosthållning överlag kan nog räknas in som skämsfaktor. Fast jag skäms inte, för that's the way I am, haha! Jag är periodare DELUXE, vilket gör att jag fastnar STENHÅRT för en viss grej i taget. Just nu är det grapefrukt, vilket gör att jag äter kilovis (!) med grapefrukt varje vecka. Innan dess var det granatäpple, vilket ledde till ett intag på ca 10 kg på en vecka.

Ja, ni fattar.

Det är bra när det är frukt jag fastnar i, värre när det är typ chips :angel:
 
Surkål som koks ihop med köttfärs. Det luktar som en blandning mellan ammoniak (dvs grispiss) och magsaft (dvs spyor) medan man kokar det, dock smakar det lite lagom surt/syrligt. Tom hunden flyr köket när jag sätter igång storkok med surkål... Det är väl lite som med surströmming, antingen gillar man det, eller så spyr man så fort man öppnar locket.
 
Ja jag njuter sällan så mycket som när jag äter sega ostbågar till frukost (vid elva-tolv) och läser om barnfamiljernas vedermödor på Facebook.

Jag tänkte snart öppna påsen, så den är seg og redo att ätas till frukost i morgon :up:.

(det här med att jag köpte två påsar ,en till lördagsmorgen och en till söndag, har jag dessutom valt att skylla på dig istället för det faktum att det var extrapris i affären :rage:)
 
Det där med att äta saker direkt ur förpackningen gillar jag. Typ äta färskost med sked direkt från byttan. Eller ta tub-ädelosten och mosa in direkt i munnen. Det sistnämnda fungerar även utmärkt med glassåser :d

Sen skäms jag inte över min nödmat mkb men folk brukar iofs rynka på näsan ;)
Snabbmakaroner, köttbullar (mormors eller delikatess-varianten), hackad lök (helst gul men röd fungerar) samt en miljon såser. Åtminstone fem stycken. Just nu är det thai sweet chili-, röd kebab&bbq-, Lohmanders chilibearnaise-, Lohmanders vitlöksbearnaisesås och mangoraja som gäller. Det fungerar utmärkt att variera med vanlig vitlökssås, hoisinsås, teriyakisås, tacosalsa, mango chutney eller tzatziki.
Sen delar jag köttbullarna i lagom storlekar (mormors i tre bitar, delikatess-varianten i två bitar), blandar runt allt till ett kletigt himmelrike och äter med sked :love:
 
Allévos potatis och broccolisoppa gör jag ofta och gärna som snabbmat - mellanmål och det brukar folk rynka lite på näsan åt faktiskt. "Det kan ju inte vara nyttigt med såna där pulverdieter..."
Det brukar bli mycket blickar när man köper ett gäng paket, folk tror man bantar, men jag älskar smaken och hur enkelt och smidigt det är!
Sen är väl mängden varma mackor jag äter inget jag direkt skryter med heller. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp