Bukefalos 28 år!

Maten du skäms över att älska

jag är hos mina pensionärer (de skulle bara veta vad jag kallar dem) och känner ett behov av starta om en gammal tråd, inspirerad av @niphredil .

Vi har alla mat vi mer eller mindre ogillar, vilket är tämligen ointressant ur min synvinkel. Men jag älskar att höra vad folk äter i smyg och myglar med. Trycker du i dig kaviar direkt ur tuben mitt i natten? Äter mängder med leverpastej trots att du i offentligheten är vegetarian?


Jag är orimligt förtjust i fiskbullar i hummersås med potatis till. Skulle jag aldrig erkänna.
Läste "Mannen du skäms över att älska". Trodde det skulle vara en riktigt bläffig tråd med tanke på första meningen :o:D
Nåväl. Jag älskar - är faktiskt beroende av - dajmtårta. Dels är det dyrt, dels är det inte särskilt bra om man vill gå ner i vikt. Hade folk sett hur mycket dajmtårta jag trycker i mig hade jag skämts - rejält. Nu är det dock slut med det från och med måndag då jag ska börja med personlig tränare för viktnedgång och helt enkelt inte kommer att ha råd med uteblivet reultat :angel:
 
Jag skäms nog inte över något jag äter, men det är lite... besvärligt att jag tycker om Dr Pepper. Jag menar, gilla läskeblask som vuxen...

Ja, och så den där vaniljSYRUPEN i kaffet då.
 
Läste "Mannen du skäms över att älska". Trodde det skulle vara en riktigt bläffig tråd med tanke på första meningen :o:D
Nåväl. Jag älskar - är faktiskt beroende av - dajmtårta. Dels är det dyrt, dels är det inte särskilt bra om man vill gå ner i vikt. Hade folk sett hur mycket dajmtårta jag trycker i mig hade jag skämts - rejält. Nu är det dock slut med det från och med måndag då jag ska börja med personlig tränare för viktnedgång och helt enkelt inte kommer att ha råd med uteblivet reultat :angel:

Åh, när jag hade kombo för många år sedan så brukade vi dela på en mandeltårta och spela Zelda flera kvällar i veckan.
 
Egentligen borde jag väl skämmas för allt jag äter med tanke på att det blir snabbmat flera gånger i månaden, och chips/godis varje helg. Men eftersom att jag trots nyss nämnda lyckats hålla mig kring 55 kg till mina 162 cm, ska jag väl inte klaga för mycket iaf. ;)

Men, så till saken. När jag äter ostbågar mer än 2 dagar/veckan skäms jag väl lite. Likaså när det slinker ner en bit Marabou Kvikk Lunsj en regning tisdag.
Däremot, det värsta var dock när jag var typ 3 år gammal. Då var min favoritmat fiskpinnar. Bara det att jag var och är fiskallergisk :grin:
(Nej, jag åt det bara 3 gånger. Första gången kopplade inte mina föräldrar att det var fisken jag reagerade på. Andra gången var de 99% säkra och 3:e gången lyckades jag av någon märklig anledning övertala dem :banghead:)
 
Jag gillar att äta vispad grädde precis som den är, kanske lite vaniljsocker i bara. Så himla gott! Egentligen inget jag skäms över.
 
Oh, jag kom på en till! Varma koppen blåbär & hallon utrört i en dryg dl vispgrädde. Så sjukt gott att äta som det är! Ännu bättre om det får stå i kylen en stund :up: Det funkar också bra som mellanlager i tårta :)
 
Åh, kom på en till, som jag visserligen inte äter längre eftersom jag numera är vegan. Men grillchips och rökt lax! Med ett stort antal servetter för att torka bort allt flott från fingrarna. Fick många konstiga blickar av min familj med den kombon.
 
Nissin snabbnudlar, kycklingvarianten plus en extra buljontärning. Det är typ det godaste som finns i hela världen.

Jättepinsamt.
 
Är det bara jag förresten som kan köpa typ vaniljmunkar/wienerbröd och liknande med "3 för x :- och äta upp alla själv? :o
I do!

Jag skäms nog inte över något jag äter, men det är lite... besvärligt att jag tycker om Dr Pepper. Jag menar, gilla läskeblask som vuxen...
Dr Pepper är ju gott, speciellt i burk, iskall! För jepp jag hävdar att de är skillnad ;)
 
Dr Pepper är ju gott, speciellt i burk, iskall! För jepp jag hävdar att de är skillnad ;)
Iskall är rätt, men det ska vara i flaska. För jag dricker lite åt gången och måste kunna stänga emellan så inte kolsyran går ur. En flaska tar en hel kväll, vilket tandtrollen tyvärr gillar. Har jag hört.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp