Material i ridkavaj?

Sv: Material i ridkavaj?

Jag har en från Hööks, den som heter CRW Competition Exclusive och jag kan rekommendera att INTE köpa den.

Jag tycker den är snygg, bekväm och sitter bra på mig.
MEN efter att ha tvättat den en gång ensam och enligt tvättråd är det vita på fickorna grått :(
Och den färgar av sig på tävlingstopparna nå helt fruktansvärt trots att den inte blivit blöt av tex svett eller regn.
Jag kan inte ha kvar den, har inte råd att köpa nya tävlingstoppar och ridbyxor till varje tävling för att kavajen färgat av sig :(

Jag har en äldre ullkavaj som jag gillar, tycker inte den blir speciellt varm utan den är bra men tyvärr är passformen inte helt rätt.

Ska du ha en sval och väldigt skön, rekommenderar jag spooks! Finns i många olika färger och designs :)

Föredrar helt klart dom nya i shoftshell-material, har en GPA och en IW och gillar båda skarpt. IW:n har jag tvättat flera gånger och den ser fortfarande ut som ny.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Islaend
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 401
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025