Material underlag i rast/vinterhage?

P

Preed

Hejsan..
Idag har jag planat till vinterhagen nu när pållen är bortrest på sommarbete men kommit fram till att jag behöver fylla på med någon slags material så hagen inte är som en stor grop och fylls med vatten som vanligt på våren och när det regnar mycket..
Vad ska man ha i en vinter/rasthage på ca 15x20m? Pimmo? Sand?

/ Fredrik
 
Sv: Material underlag i rast/vinterhage?

Har hagen tendens att bli lerig när det kommer vatten så blir det för tungt att lägga bara sand. Släng ner en dränering och så grus på det.
 
Sv: Material underlag i rast/vinterhage?

Har väggrus 0-8 i min rasthage. Funkar super bra hos oss. Det är mycket 0 i vilket det gör att det packar sig. Men vi fyller på varje sommar. För svinner lite när man mockar ur hagen på vinten.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag kommer till våren anlägga en ordentlig ridbana men då marken där den tilltänkta banan ska vara är förbunden med EU bidrag som löper...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 037
Senast: MayGrace
·
Lantbruksdjur Nästa år tänker jag skaffa mig två grisar, dels ska de få böka upp blivande köksträdgården, dels ska de på hösten få fylla min frys...
2
Svar
29
· Visningar
11 423
Senast: KungTulle
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 881
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp