Matinspiration

Olika bön och linsröror är gott och billigt. Googla marockansk linsröra, går att äta med det mesta tillbehör. Har alltid linssoppa i frysen för det är enkelt att ta med när det är fryst och en bra back up.

För att vänja in sig kan man dryga ut maten med linser och bönor, blir mer matigt och billigare. Linssallad är gott.
 
Fick tips om god laxrätt, köp frysta laxbitar, lägg i en form. Blanda creme fraiche och pesto, häll över laxen. In i ugnen runt 30 min (beroende på om laxen är fryst eller inte när du stoppar in den). Vill man kan man hälla i lite ärtor eller bönor i formen också. Servera med ris, pasta eller mos. Jättegott!
 
Fick tips om god laxrätt, köp frysta laxbitar, lägg i en form. Blanda creme fraiche och pesto, häll över laxen. In i ugnen runt 30 min (beroende på om laxen är fryst eller inte när du stoppar in den). Vill man kan man hälla i lite ärtor eller bönor i formen också. Servera med ris, pasta eller mos. Jättegott!
Är jättegott att göra precis samma fast blanda i lite sweet chilisås i creme fraichen istället! En rätt jag gör ganska ofta, äter det med klyftpotatis :up:
 
Eller liknande med sej/torsk i ugnsform. Med grädde och dragon är gott t.ex.
Lägg i kylskåpet så den är tinad när du kommer hem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har stora problem med maten när det är varmt, som nu när det ska bli runt 30 grader en vecka i sträck. Aptiten förvinner all...
2
Svar
37
· Visningar
2 906
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 904
Senast: Otherside
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 025
Senast: Mkb
·
Mat Om några veckor ska jag ut på 10 veckors praktik. Tänker mig då vara ekonomisk (halleluja!) och äta matlåda till lunch istället för att...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 340
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp