Matinspiration

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Piek
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 719
Olika bön och linsröror är gott och billigt. Googla marockansk linsröra, går att äta med det mesta tillbehör. Har alltid linssoppa i frysen för det är enkelt att ta med när det är fryst och en bra back up.

För att vänja in sig kan man dryga ut maten med linser och bönor, blir mer matigt och billigare. Linssallad är gott.

Fick tips om god laxrätt, köp frysta laxbitar, lägg i en form. Blanda creme fraiche och pesto, häll över laxen. In i ugnen runt 30 min (beroende på om laxen är fryst eller inte när du stoppar in den). Vill man kan man hälla i lite ärtor eller bönor i formen också. Servera med ris, pasta eller mos. Jättegott!

Fick tips om god laxrätt, köp frysta laxbitar, lägg i en form. Blanda creme fraiche och pesto, häll över laxen. In i ugnen runt 30 min (beroende på om laxen är fryst eller inte när du stoppar in den). Vill man kan man hälla i lite ärtor eller bönor i formen också. Servera med ris, pasta eller mos. Jättegott!
Är jättegott att göra precis samma fast blanda i lite sweet chilisås i creme fraichen istället! En rätt jag gör ganska ofta, äter det med klyftpotatis :up:

Eller liknande med sej/torsk i ugnsform. Med grädde och dragon är gott t.ex.
Lägg i kylskåpet så den är tinad när du kommer hem.

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 382
Senast: Kiwifrukt
·
Hundhälsa Vid 6 års ålder drabbades en av mina hundar av DCM, dilaterad kardiomyopati. Hon svarade hyggligt på medicineringen, Vetmedin och Furix...
Svar
8
· Visningar
7 176
Senast: Sol
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå... 2
Svar
35
· Visningar
5 228
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka