Matkostnader för hund

M

mellon

Halloj!

Hur mycket ungefär lägger ni ner på hundens matkonto?

Vilken sorts mat är bäst, (som ni tycker)

Skall köpa hund (golden) och uppfödaren rekommenderade
Hill´s under första året.
Vad tycker ni?
(detta gällde en Golden, om det har någon betydelse)

Tack för svar.
 
Använder Nutro till min äldre labrador, och ett foder från uppfödaren till min lilla valp. Jag tycker att du ska följa din uppfödares matlista det första året. Hill´s är ett mycket bra foder. Och ja, det kostar att ha hund...Men det första året är ju det viktigaste ur näringssynpunkt.
 
har precis bytt foder till lone star hearty choice. kostar 369 kr/15 kg och räcker väl 3 veckor (vi får se). har 2 stora hundar.
 
Min senaste Labradorvalp är uppfödd på Hill' Large Breed. Jag vet mång som varit nöjd med det. De äter en säck var på ca 5-6 veckor. Varje säck kostar 340:-
 
MYCKET!!! min hund tål inte vanligt torrfoder och han gillar inte burkmat, så han äter köttfärs med ris eller makaorner till frukost och potatis och morötter till kväll... (veterinärens råd)
 
Min RR får precis som Agraffs äldre labbe, Nutro.
En säck räcker ca en månad och kostar 400-500kr (kommer inte ihåg)
 
jag ger blåvitts torrfoder, ca 30 kg i månaden på 2 stora hundar...dryga hundringen per säck tror jag det kostar...
det är det enda fodret som min ena hund äter regelbundet, har provat med dyra fina foder men han äter några dgr sen ratar han det :crazy:...men jag tycker blåvitts är bra, hundarna är fina iallafall
provade även best in show lamm&ris till hanen och light till tiken, men dom fick både klåda o dålig päls :crazy:
 
Min mellanpudel hade Nutro i början och det är ganska dyrt, och han gillade inte det precis. Nu är han 3 år och får Doggy (grön påse) som jag köper på Maxi ca 50 kr/ mån. Han mår bra, har fin päls, och älskar det.
Fluff
 
mina småvovvar (chihuahua och dvärgpudel) äter royal canin sensible mini eller choice lamb and rice, kostar ca 200-300 kr i månaden... skall dock byta foder då pudeln har svårt att få hull och är känslig i magen,,,, ska köpa sånt som veterinären rekommenderar för vovvar med magkatarr :smirk:
 
Mina äter den mat de fick hos uppfödaren, Royal Canin Size Adult. Det går på ca 500 kr per månad och hund och jag har två.

Hills är ett bra foder och jag skule fortsätta med det om valpen är uppfödd på detta. Det finns ingen anledning att byta om det fungerar bra.
 
jag vet... slutnotan blir ju inte billig :crazy:... men vad gör man inte för sin vän? :D :D
 
Matkostnad: ca 1800kr/hund och år.

Bäst foder: Fodax!!!

Hills foder är säkert bra, men på tok åt h-e för dyrt. De har ju speciella varianter och jag kan tänka mig att det är bra när man behöver specialdiet vid sjukdomar etc, men jag skulle aldrig komma på tanken att köpa det fodret till en normalt frisk hund!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 213
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 216
Senast: geting
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 180
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp