Bukefalos 28 år!

Mått på grupphästbox

cowgirl81

Trådstartare
Nån här som vet mått med meter på en grupphästbox där de ska stå 2 st islandshästar som är 130 och 135cm. Tacksam för snabba svar. :) Mvh Hanna
 
Sv: Mått på grupphästbox

Minst samma yta i kvm som de skulle haft om det varit två boxar. Nu kan jag inte måtten utan till men en stor häst ska minst 9 kvm och om man då ska ha två stora häst ihop ska de ha minst 9 + 9 = 18 kvm. Om det är vuxna hästar. Är det yngre hästar så krävas något mindre yta men den ökar med stigande ålder.
 
Sv: Mått på grupphästbox

Nån här som vet mått med meter på en grupphästbox där de ska stå 2 st islandshästar som är 130 och 135cm. Tacksam för snabba svar. :) Mvh Hanna

Ses som C-ponny = 7 kvm/häst. alltså 14 kvm. Lösdrift 80% av 14 lvm = 11,2

För unghästar/föl gäller annat när det är lösdrift
 
Sv: Mått på grupphästbox

9 kvm är ju för häst, inte c ponny om man ska vara petig.
 
Sv: Mått på grupphästbox

Nån här som vet mått med meter på en grupphästbox där de ska stå 2 st islandshästar som är 130 och 135cm. Tacksam för snabba svar. :) Mvh Hanna

A-ponny = 4 kvm
B-ponny = 5 kvm
C-ponny = 6 kvm
D-ponny = 7 kvm
Liten stor häst = 8 kvm
Stor häst = 9 kvm
Vid lösdrift är det 80% av ovanstående kvm för vuxen häst/ponny
 
Sv: Mått på grupphästbox

Tack för snabba svar. Har eventuellt hittat ett stall ja ska flytta hästarna till. För de står nu i varsin box vilket inte funkar. De är vana och gå ihop. Och de boxarna de står i nu är 9 kvadrat st. Och höga väggar så de ser inte varandra så de är oroliga. Mvh Hanna
 

Liknande trådar

Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
412
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
641
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 045
Senast: Badger
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
927
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp