Bukefalos 28 år!

Mått på grupphästbox

cowgirl81

Trådstartare
Nån här som vet mått med meter på en grupphästbox där de ska stå 2 st islandshästar som är 130 och 135cm. Tacksam för snabba svar. :) Mvh Hanna
 
Sv: Mått på grupphästbox

Minst samma yta i kvm som de skulle haft om det varit två boxar. Nu kan jag inte måtten utan till men en stor häst ska minst 9 kvm och om man då ska ha två stora häst ihop ska de ha minst 9 + 9 = 18 kvm. Om det är vuxna hästar. Är det yngre hästar så krävas något mindre yta men den ökar med stigande ålder.
 
Sv: Mått på grupphästbox

Nån här som vet mått med meter på en grupphästbox där de ska stå 2 st islandshästar som är 130 och 135cm. Tacksam för snabba svar. :) Mvh Hanna

Ses som C-ponny = 7 kvm/häst. alltså 14 kvm. Lösdrift 80% av 14 lvm = 11,2

För unghästar/föl gäller annat när det är lösdrift
 
Sv: Mått på grupphästbox

9 kvm är ju för häst, inte c ponny om man ska vara petig.
 
Sv: Mått på grupphästbox

Nån här som vet mått med meter på en grupphästbox där de ska stå 2 st islandshästar som är 130 och 135cm. Tacksam för snabba svar. :) Mvh Hanna

A-ponny = 4 kvm
B-ponny = 5 kvm
C-ponny = 6 kvm
D-ponny = 7 kvm
Liten stor häst = 8 kvm
Stor häst = 9 kvm
Vid lösdrift är det 80% av ovanstående kvm för vuxen häst/ponny
 
Sv: Mått på grupphästbox

Tack för snabba svar. Har eventuellt hittat ett stall ja ska flytta hästarna till. För de står nu i varsin box vilket inte funkar. De är vana och gå ihop. Och de boxarna de står i nu är 9 kvadrat st. Och höga väggar så de ser inte varandra så de är oroliga. Mvh Hanna
 

Liknande trådar

Utrustning Hallå, Nån som har bettlöst träns, med repnosgrimma? Jag skulle behöva ha måtten för en stor häst, st. Full. 1. Längden på nosdelen...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Plantan
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 320
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp