Hippocampus

Trådstartare
Jag ska börja plugga och har läst Matte B för många år sen. Hon som skulle hjälpa mig vet inte riktigt skillnaden på de olika matte 3-kurserna men någon här inne vet kanske det? Hur vet man vilken mattekurs man ska söka? Jag har läst på skolverket men jag vet inte riktigt vad jag ska välja.
En sida skriver såhär:
SPÅR A: För yrkesprogram
SPÅR B: För ekonomiprogrammet, estetiska programmet, humanistiska programmet och samhällsvetenskapsprogrammet
SPÅR C: För naturvetenskapsprogrammet och tekniska programmet

Konsulenten sa att jag ska välja b eller c, det är upp till mig.... Hur stor skillnad är det på kurserna?
 
Det är inte så stor skillnad, på mitt gamla komvux läste 3b och 3c tillsammans och hade samma bok, men 3c fick några lösa stenciler också. Vad du ska välja beror på vad du ska ha det till, om du ska läsa mer matte.
 
Det är ett "glapp" mellan matte B och matte 3, skolorna brukar erbjuda en att läsa in det också. Jag tyckte dock det var onödigt då det var så pass simpla grejer det handlade om.
 
Jag sökte den kurs som behövs för behörighet för det jag ska söka senare. Är du osäker är det nog alltid bättre att läsa svåraste (C) alternativet om man inte har mkt svårt för ämnet tänker jag.

Läser du för att läsa upp helt gymnasieprogram behöver du välja för att det ska passa in i programmet, vilker är det du kopierat beskriver.
 
Jag sökte den kurs som behövs för behörighet för det jag ska söka senare. Är du osäker är det nog alltid bättre att läsa svåraste (C) alternativet om man inte har mkt svårt för ämnet tänker jag.

Läser du för att läsa upp helt gymnasieprogram behöver du välja för att det ska passa in i programmet, vilker är det du kopierat beskriver.

C är inte direkt svårare, det är bara lite annorlunda innehåll jämfört med b.
 
Tack! Jag vet inte antagningskraven riktigt, tyvärr är jag en matteidiot och hade riktigt svårt för matte b. Jag ska egentligen läsa ett naturvetenskapligt basår men tror inte jag fixar flera ämnen på samma gång så jag tänkte om man kan ta ett i taget på komvux.
 
Tack! Jag vet inte antagningskraven riktigt, tyvärr är jag en matteidiot och hade riktigt svårt för matte b. Jag ska egentligen läsa ett naturvetenskapligt basår men tror inte jag fixar flera ämnen på samma gång så jag tänkte om man kan ta ett i taget på komvux.

Om det är istället för naturvetenskapligt basår så är det 3c du ska läsa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 806
Senast: starcraft
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 480
Senast: Emtherlia
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 608
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 808
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp