Matte B, hjälp!

Pilot

Trådstartare
Hjälp, hjälp, hjälp!
Läser matte B och vad jag har insett är att det inte är den lättaste kursen och jag har förstått att det är fler som har tyckt/ tycker det.
Så jag efterfrågar hjälp, hur gör du för att klara av kursen? Alternativt, vad gjorde att du klarade kursen?
Är medlem på matematikvideo och de har riktigt bra genomgångar, men jag behöver hjälp efter det.. :o Är medlem på Khan Academy, men det är mest detsamma där, bra genomgångar, dock lite svårare att navigera på sidan, men sen då?
Finns det nån bra app? En bra sida att gå in och titta på? Hur tänker ni andra?
 
Sv: Matte B, hjälp!

Jag hade hjälp av http://www.matteboken.se/ när jag läste upp matte D

Sen ÄR det faktiskt inte så svårt som alla säger. Eller inbilla dig att det är lätt så känns det lättare iallafall haha
 
Sv: Matte B, hjälp!

Åh tack! Ska kolla in den sidan!

Jag kanske får ta och göra det. :D Fick lite panik när jag insåg att mitt första matteprov är på tisdag! :nailbiting: Wish me luck!
 
Sv: Matte B, hjälp!

www.matteboken.se använde jag mig också av, riktigt bra sida! :)
Sedan googlade jag runt en hel del på Youtube, finns många duktiga (ofta lärare) som lagt ut videos, alltid hittar man någon som man tycker förklarar bra.

Matte B är inte omöjlig på något sätt, du klarar det galant!
 
Sv: Matte B, hjälp!

Åh tack för förtroendet :)

Jag får prova ska prova tuben också då mao. Jag har några snälla snilen till kompisar som har erbjudit sin hjälp, men jag tycker det är så pinsamt när jag inte fattar :o Känner mig så dum. :meh:

Jag har kollat på den sidan och tycker den är ett bra komplement till den andra infon jag har. Men så fort jag tycker att jag börjar hajja det, så lägger de till ytterligare en svårighetsgrad. :cautious:
 
Sv: Matte B, hjälp!

Jag får prova ska prova tuben också då mao. Jag har några snälla snilen till kompisar som har erbjudit sin hjälp, men jag tycker det är så pinsamt när jag inte fattar :o Känner mig så dum. :meh:

Men så ska du inte tänka!

Var aldrig rädd för att be om hjälp. När du gör det höjer du den andra personens självkänsla eftersom hen blir glad över att du tror hen kan det du frågar om. Dessutom lär sig hen saken bättre själv eftersom man lär sig bäst genom att själv lära ut.

Hellre fråga och verka dum än att sitta tyst och förbli dum ;)
 
Sv: Matte B, hjälp!

Det var fint sagt!
Ska försöka komma ihåg det och ta mig i kragen och be om hjälp.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
807
Senast: Linn-Nora
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 915
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp