Matteproblem igen!!

Numera räknar man säkert helt annorlunda än på den tiden jag gick i skolan, men min hjärna har alltid hoppat över "onödiga" steg, så för min hjärna ser det ut; 15/3=5+15(=20)/4(=5)
För mig är dock det jag satt inom parentes helt och totalt onödigt och finns inte med i tanken, Ser liksom bara talen och får direkt upp svaret utan några som helst räknesteg.

Numera räknar man säkert helt annorlunda än på den tiden jag gick i skolan, men min hjärna har alltid hoppat över "onödiga" steg, så för min hjärna ser det ut; 15/3=5+15(=20)/4(=5)
För mig är dock det jag satt inom parentes helt och totalt onödigt och finns inte med i tanken, Ser liksom bara talen och får direkt upp svaret utan några som helst räknesteg.
Hm..... Svaret ska bli 60.....

Tänk prioriteringen av räknesätten* och balans mellan v.sida och h.

bedmas.JPG

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har en tenta snart och enligt läraren kommer fel svar ge minuspoäng, alltså inte bara 0 som det brukar vara. Så om man får t.ex. 5... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 919
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 206
Senast: fio
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 471
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
850
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka