Mattes half pad eller schabrak?

Kenzo2019

Trådstartare
Hej vänner,

tänkte investera i en mattes pad (behöver pad under sadeln medans vi arbetar upp ryggmusklerna - sadel utprovad med pad under) och undrar om det är bäst att köpa En half pad eller ett schabrak med inbyggd pad?

Ni som har half pad - ligger den bra mellan sadeln och schabraket?

Tack!
 
En half pad är mer användbar eftersom du kan byta schabrak, men gällande funktionen tror jag att det är samma? Jag har dock bara erfarenhet av half pad.

Jag har en pad som jag är väldigt nöjd med. Jag tycker mattes håller en bra kvalitét.
 
Jag har padden iom att jag vill kunna byta schabrak oftare än jag skulle palla med att tvätta schabrak. Vill tex om jag är på kurs kanske byta schabrak mellan 2 pass samma dag. Ibland är jag på kurs flera dagar på sommaren och rider två pass per dag.
Vill också ha lite snygga schabrak i kul design/färg/med matchande lindor/matchar min outfit etc.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: liiinnea
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 003
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp