Mattes paddar storlekar?

Estivuz

Trådstartare
Jag tror jag har en Large i nuläget till hoppsadeln men den är på gränsen till för liten, finns de i XL?

Sv: Mattes paddar storlekar?

Visst är det irriterande! Förut hade jag en 18" hoppsadel men nu en 17" som är väldigt framskuren och luddet bak hamnar liksom under sadeln istället för bakom.

Med ludd bak är L inte alls stor. Kanske måste ha utan ludd? Eller om det räcker att klippa ur det lite?

Vet tyvärr inget om storleken.

Kolla på Christ istället, jag har en full/large som funkar under min 18,5" Childeric.

Kolla på Christ istället, jag har en full/large som funkar under min 18,5" Childeric.

Dressyr eller hoppsadel? Och hur är kvaliteten på Christ? Hittar inga återförsäljare. Vill ju ha ludd bak också, finns det?

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
570
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Smultron
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka