Mattips till kräsna flickor på 1.5år o 3 år

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare fritzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 6 851
Sv: Mattips till kräsna flickor på 1.5år o 3 år

Ja men problemt är ju att Ts barn knappt vill ha något och då kan det bli så som vindvissla skrev..

Vindvissla svarade ju på tomtens inlägg som handlande om att barnet SKA äta det som erbjuds PUNKT SLUT!

dock så gillar hon ju korv soppa. så dit slänger ja i massa rotgrönsaker, o mosar allt innan hon äter. men de blir ju lite enformigt... men blir de för ofta blir de tvär stopp.
Låt det bli enformigt!
Korvsoppa med lite mosade grönsaker i innehåller förmodligen en hel del av det mesta.
Lite mjölk till så får hon i sig ännu mer näringsämnen.

Det finns barn som överlevt och blivit friska vuxna på betydligt sämre mat än så!
Försök bara få i henne lite frukt och/eller grönsaker (broccoli är jättebra!) varje dag så tror jag att hon klarar sig ganska bra.

Håller med där, låt det bli enformigt! Gör korvsoppa i mängder och frys in till henne! Jag hade gärna levt på kalops när jag var liten (ja förutom honungsmackorna då, och ca tre andra middagar jag faktiskt gillade).

Låt det bli enformigt!
Korvsoppa med lite mosade grönsaker i innehåller förmodligen en hel del av det mesta.
Lite mjölk till så får hon i sig ännu mer näringsämnen.

Det finns barn som överlevt och blivit friska vuxna på betydligt sämre mat än så!
Försök bara få i henne lite frukt och/eller grönsaker (broccoli är jättebra!) varje dag så tror jag att hon klarar sig ganska bra.

Ja, friska barn svälter inte ihjäl;) inte heller får man sjöbjugg så lätt. Det är ingen fara om de bara äter potatismos i en vecka, bara ärtor eller bara kött förr eller senare kommer något annat slinka ner speciellt om man gör det lite roligt som tex dippgrönsaker.

Men att bråka och tjafsa gör det nog bara värre.

Jag tänkte spinna vidare på pizzaspåret. Skulle det kunna fungera med hemmagjord pizza med köttfärs på? Isåfall är steget inte långt till spagetti och köttfärssås (där du kan tjuvblanda i rivna morötter). Har du provat äggröra? En riktig favorit hos oss.

Man kan få ner en himla massa i köttfärs bara de äter det! Det går att mixa så det inte syns, och tomatsmaken döljer det mesta. Fråga min mamms ;)

kl

Har en dotter som hela sitt liv varit kinkig med maten, minns med fasa den vinter då hon enbart åt fiskpinnar, potatis och smör ...men, hon åt i alla fall, det gjorde inte jag.
Så roligt att sedan få en son som åt allt utan kinkande, eller nr tre som åt frukost tre gånger varje morgon för att snabbt följa upp med lunch, fika, middag och kvällsmat och sen avsluta med en vällingflaska mitt i natten.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 899
Senast: Fraegd
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det... 2
Svar
24
· Visningar
6 688
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31