Matvaror som gör matlagningen enklare

Alla typer av matvete, mathavre, pärlmix, havreris, osv. Enkla att tillaga. Går snabbt, och jag tycker att det blir bra variation med dessa :) ! Passar också bra i soppor, osv.
Tycker specifikt havreriset.
För att det kokas som pasta, dvs man riskerar inte att bränna i botten med fel värme, eller om man missar på tiden (inte för att överkokt är gott men det kräver inget merarbete)

De här. Vitlöks- och ingefärspastan finns alltid hemma. Slipper hacka/riva och de blir inte dåliga. Har också fryst, hackad chili i frysen.
kryddor-puff-636x358.webp

Pesto. Både röd och grön. Köper man den som inte är så oljig så är det bara att tillsätta brynt kyckling i småbitar och lite mjölk/matlagningsgrädde så har man en god kycklinggryta, vill man lyxa till det så ha i körsbärstomater och fetaost. Eller gno in kycklingben med pesto utrörd i lite vatten och in i ugnen. Eller ät peston som den är till pasta.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 938
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 661
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna