Maxflex sadlar

Puffar upp den här igen!
Finns det någon som har maxflex idag?
Jag kommer nog köpa en ny om ett tag, men då hopp/allround. Jag sålde min dressyrmodell för att jag inte tyckte den passade mig och hästen längre, jag behövde större knästöd tex.
En nackdel för min del är återförsäljare för märket, det kanske har kommit någon ny nu, men jag köpte ett annat märke sen och det är mycket bättre service.
 
Jag kommer nog köpa en ny om ett tag, men då hopp/allround. Jag sålde min dressyrmodell för att jag inte tyckte den passade mig och hästen längre, jag behövde större knästöd tex.
En nackdel för min del är återförsäljare för märket, det kanske har kommit någon ny nu, men jag köpte ett annat märke sen och det är mycket bättre service.
Och en sadel blir aldrig bättre än sin ÅF :/
 
Jag har haft och sålt en dressyrsadel. Köpte en som visade sig vara för stor efter att ha läst på många ställen att de är rymliga i sätet.

Jag gillade egentligen sadeln och hästarna verkade trivas bra med den men jag fick inte riktigt stöd i den när sätet var för stort.

Jag vill ha en igen men har inte sett någon begagnad i rätt modell och storlek sedan jag sålde och helt ny dressyrsadel blir det inte då jag mest är inriktad på hoppning.
 
Jag är intresserad av Maxflex. Har en liten rund cob och rider bomlöst idag (ST Espaniola) men skulle vilja ha en dressyrsadel som jag själv sitter lite bättre i. Problemet är att jag har för stor röv och hästen för kort rygg för att det ska kunna funka med vanliga bomsadlar.
Maxflex verkar dock ha väldigt kort anläggningsyta även om man behöver en 17,5´.

Men - det verkar inte finnas några återförsäljare längre?!
 
Jag var tillräckligt nöjd tills försäljaren behöll min sadel jag reklamerade :mad: Men hade annars inte tvekat på att prova igen!
Har en häst med så klart knepigt sadelläge ( som alla andra) , långa bogblad, hög manke, kort anläggningsyta samt något överbyggd, lägg där till en ryttare av större modell. Just nu har vi en måttad Jensen, men den måttades för 6 år sedan så är väl dags att hitta annat.
 
Puffar den här tråden, jag har en Valentin som jag måste ha ett vidare koppjärn till nu men efter att ha läst här i tråden förstår jag att det finns en återförsäljare man ska passa sig lite för? Jag hittar två återförsäljare i dagsläget. Någon med erfarenhet som kan skicka PM?
 
En bom ska inte röra sig för mycket eller vara för mjuk då det kan bli skruvstädseffekt vid manken när bommen rör sig under ryttaren. Att den fjädrar lite är något annat. Jag föredrar en stabil bomsadel eller sadel utan bom.
 
Bara ett nytt namn på Hästaffären. Som slutade gå att kontakta efter att jag skickat min Maxflex Bella till dem för reklamation och betalat 7000 kr i handpenning för en Hidalgo jag aldrig fick hem.
Det där var ju otroligt sorgligt att läsa. Fick du någon upprättelse på något sätt efteråt? 7000 är väldigt mycket pengar att bara bli av med O_o
 
Det där var ju otroligt sorgligt att läsa. Fick du någon upprättelse på något sätt efteråt? 7000 är väldigt mycket pengar att bara bli av med O_o

7000 och en sadel jag köpt för typ 12000 blev jag av med. En sadelutprovare uppmärksammade mig på ett produktionsfel i sitsen och jag kunde ju inte med att försöka sälja den med den vetskapen.

Inte alls. Kommunens komsumentrådgivare var helt menlösa och polisen sa bara att det var civilrättsligt efter att jag gjort anmälan.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 694
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp