Så jag ska låta henne hållas och påstå vadsomhelst bara för att det är för den goda sakens skull?

Men hon påstår inte vad som helst.
Hon påstår att mäns trakasserier och övergrepp mot kvinnor är ett stort, strukturellt problem som bottnar sig i patriarkala maktstrukturer.

Men du vill hellre prata om "men männen då?!" och diskutera hur man bäst definierar begrepp som "i princip alla".

Din utgångspunkt i diskussionen säger mig att du likt många män helt enkelt missar poängen och vidden av problemet. Det finns två lösningar:

A. Ta in vad som skrivs istället för att fokusera på skitsaker bara för att göra en poäng. Släpp kuk-fanatismen och inse att många med kukar beter sig som skit.

B. Skapa en egen tråd om hur synd det är om männen och om definitionen av "i princip alla" betyder alla minus två eller egentligen bara ett fåtal vilket gör det här med "inte alla män" fullkomligt rimligt. För du känner ju trots allt ingen som skulle kunna göra så.

Gonatt, kom upp i fejsboksflödet något med Lamott, följer honom inte men det har uppenbarligen varit något drev, fick något i någon sociala medie tidigare.

Drev är hemsk upplevelse tror jag men feministen lamott. skuldbelägger en kvinna som orsak till allt detta. En kvinna orsakade detta. En kvinna. Inte en människa utan en kvinna. Va fn, bålet nästa!!

i skolor är reglerna ändrade angående politiska partier. Restrektioner har införts angående föreläsningar med politiskt innehåll.

Lamotte är ju då förespråkare för flera politiska partier. Måste väl vara Fi, SD och nmr , eller?? SD tar jag utifrån vilka som verkar stötta honom på Twitterinläggen.

Vem fn är den här lamotte egentligen, ett youtubefenomen??!

Jag förstår faktiskt vad lbb menar, vilket det verkar som de flesta andra av er som gormar här INTE gjort.

Jo, just den biten vilket jag redan skrivit.

Och vad gäller det @FrauleinLeo skrev, att så många kvinnor blivit utsatta av så få män( vilket såklart är ironi), tror det beror på att en del?/många? män inte ser mycket av det som sexuell kränkning/ övergrepp/ trakasseri och glömmer av det de själva gjort lika snabbt som de släpper en fjärt.
Liksom sker i förbifarten.Bara sådär.

Det är delvis därför denna tråd är så bra, kanske någon man(eller försvarande kvinna) läser och förstår att det är ett stort problem även med de mindre sexuella trakasserierna som " inte räknas".

Gonatt, kom upp i fejsboksflödet något med Lamott, följer honom inte men det har uppenbarligen varit något drev, fick något i någon sociala medie tidigare.

Drev är hemsk upplevelse tror jag men feministen lamott. skuldbelägger en kvinna som orsak till allt detta. En kvinna orsakade detta. En kvinna. Inte en människa utan en kvinna. Va fn, bålet nästa!!

i skolor är reglerna ändrade angående politiska partier. Restrektioner har införts angående föreläsningar med politiskt innehåll.

Lamotte är ju då förespråkare för flera politiska partier. Måste väl vara Fi, SD och nmr , eller?? SD tar jag utifrån vilka som verkar stötta honom på Twitterinläggen.

Han är en högljudd facebookprofil och självpåtagen riksfeminist som slår in redan vidöppna dörrar när han predikar om hårdare tag för att rädda (svenska) kvinnor från att bli utsatta för sexuellt våld. Gång på gång upprepar att han inte är rasist. Trots det beskylls han för att vara det. Hans främsta anhängare, eller åtminstone de som hörs, är antifeminister och verklighetsrasister. Om han verkligen är rasist eller om han bara gör osedvanligt svaga analyser (eller en kombination av detta) vågar jag inte uttala mig om.

Något jag och mina kollegor började diskutera igår, apropå att många män inte verkar tro att de gjort något gränsöverskridande, är att män så ofta helt verkar missa att söka någon form av godkännande innan de rör en? Om jag är ute och dricker öl kan män jag inte ens haft ögonkontakt med komma och lägga armen om min midja till exempel. Alltså, i min värld söker man först ögonkontakt och om den andra personen verkar vilja prata med mig går jag dit och pratar. Innan jag rör dem. På samma sätt upplever jag att män ofta är helt oförstående till att jag kanske inte är intresserad av att prata med dem. Jag kan prata med mina vänner när en man kommer fram och plötsligt ska prata med någon av oss och inte alls kan förstå att vi kanske var mitt inne i något annat. Jag tycker att det är ett så hopplöst gränslöst beteende att inte försöka läsa av stämningen och se om det finns något intresse från den andras sida.

Till er som hävdar att kvinnor bör vara nyktra, ha rätt kompisar, inte gå ut på kvällen, ha fula kläder osv för att slippa bli våldtagna:

Ni gör två kardinalfel i ert tänk.

1 Ni härrör ett bör ur ett är. Ni ser på världen som den ser ut nu (och i det också lite snett) och säger att för att kvinnor blir utsatta så bör de sluta dricka, inte ha utmanande kläder på sig osv.

2, ni antar saker som när övergrepp sker som inte är sant (tex drickandet).

Se istället till världen som den borde vara. I detta fall, en värld där inga övergrepp sker. Hur bör vi (alla, män och kvinnor) agera för att detta skall bli verklighet?

- Ett sätt är ju att sätta alla kvinnor på en sida jorden och män på andra. Ingen interaktion= inga övergrepp. Tada!

- Kvinnor tar på sig än mer av ansvaret för männens handlingar och har på oss burka, dricker bara vatten, har på oss ogenomträngliga underkläder, slutar vara bitterfittor osv.

- Män* tar på sig mer ansvar för sina egna handlingar och slutar trakassera, våldta, osv.

*jo. Alla män. Som många andra sagt, alla män. Alla män är inte sexistiska svin hela tiden, men i stort sett alla män (ska vi säga 97%? för klarhets skull?) har varit det nån gång/är det nån gång. Min bror är en schysst människa, över lag. Men likförbannat kommer ibland kommentare/handlingar som inte är ok. Inte hela tiden, men de där gångerna märks också.

Något man bör ha i åtanke och som jag tycker märks tydligt i den här tråden att inte alla har, vilket innebär att därmed diskuterar folk lite olika saker fast de avser diskutera samma sak.

Trakasserier omfattar ett brett spektrum av beteenden av en stötande karaktär. Beteendet förstås främst som en avsikt att uppröra och störa, och är repetitivt till sin karaktär. Från lagen sett är trakasserier uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande.

En kategori av trakasserier är sexuella trakasserier som avser upprepade och oönskade sexuella närmanden

Det är för mig en gåta att man ens kan tänka i banorna att dagisbarn ägnar sig åt trakasserier i dess egentliga mening. Dvs att medvetet göra olämpliga saker i syfte att göra någon ledsen/sårad/upprörd/etc, som vissa i den här tråden på fullaste allvar påstår.

Går man efter definitionen av vad just trakasserier faktiskt betyder, så är inte heller ett nyp i rumpan i krogkön trakasserier. Jävligt olämpligt, ovälkommet och säkerligen anmälningsbart som sexuellt ofredande av någon grad; JA! men såvida inte nyparen följer en hela kvällen och upprepade gånger nyper i rumpan/tafsar/beter sig som ett vider så är det faktiskt per definition inte trakasserier.

Lamotte är en figur med en hybris i storlek universum. Kallar sig oberoende journalist, jag skulle kalla honom 2000-talets digitala tiggare och dyngspridare
Han påstår sig till exempel gjort mer för kvinnor än alla feminister tillsammans. Det kan man lätt förstå på hans följade och tillskyndare - SD-svansen - tänk att dom hyllar den störste feministen av dom alla :banghead::laugh::yuck:

Sannerligen inte Fi!

.
Det är för mig en gåta att man ens kan tänka i banorna att dagisbarn ägnar sig åt trakasserier i dess egentliga mening. Dvs att medvetet göra olämpliga saker i syfte att göra någon ledsen/sårad/upprörd/etc, som vissa i den här tråden på fullaste allvar påstår.
Lite ot, men vill påpeka att också fyra- och femåringar kan mobba, göra illa med flit, manipulera o.s.v.
De är redan då fullt kapabla till att såra andra med flit, och det är inte ens ovanligt.

Lite ot, men vill påpeka att också fyra- och femåringar kan mobba, göra illa med flit, manipulera o.s.v.
De är redan då fullt kapabla till att såra andra med flit, och det är inte ens ovanligt.

Det är dock inte det vanligaste.

Poängen är att om vissa inte kan skilja på eller vet skillnaden mellan ofredande och trakasserier så blir det en väldigt konstig diskussion..

Det är dock inte det vanligaste.

Poängen är att om vissa inte kan skilja på eller vet skillnaden mellan ofredande och trakasserier så blir det en väldigt konstig diskussion..
Här är definitionen enligt 1117:
"
Sexuella trakasserier är när någon gör eller säger något som har med sex att göra och som är kränkande för dig. Det är bara du själv som kan avgöra om det är trakasserier eller inte.

Sexuella trakasserier är kränkningar som handlar om sex. Här är några exempel:

• Någon ger dig obehagliga blickar, visslingar eller kommentarer som handlar om sex.
  • Någon sprider rykten om dig som handlar om sex eller din kropp.
  • Någon tar på dig på ett sätt som du tycker är obehagligt.
  • Någon kallar dig för något som anspelar på sex, och som är kränkande för dig.
  • Någon skickar oönskade meddelanden, bilder eller filmer som anspelar på sex till dig via till exempel sociala medier, mejl, chatt eller sms.
  • Någon ger dig oönskade sexuella förslag, när ni träffas, via sociala medier eller på annat sätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka