Du menar vilket "manligt beteende" då?
Att hjälpas åt i hemmet, att dela upp arbetsuppgifter?
Nej, när jag gick i skolan var det ingen av lärarna som slätade över om någon person slog en annan med att "det är ok det är ju en kille och killar gör så".
Nej-m
Jag tycker att du har ett typiskt kvinnligt beteende, egentligen. Genom att håna och förlöjliga andra personer verbalt. Det är det faktiskt vanligare att jag sett kvinnor göra.
Att verbalt förtrycka.
Kvinnor som ger vandra stick verbalt, som mobbar verbalt.
Nej, nu menar jag inte att just du mobbar verbalt, men det närmar sig när du så tydligt viftar bort vissa användare (och jag syftar nu på sidospåret med
@durachiny ).
Men jo, jag vet att det förekommer från mäns sida också, och då kallas det ofta för psykisk misshandel i sin mer uttalade form.
Däremot, för att kommentera mer allmänt, tycker jag att det verkar som om en del personer utvecklat en orimlig rädsla för män som överfallsförövare. Däribland du i ditt "alla män är potentiella våldtäktsmän".
För att dra en parallell. Jag blev attackerad av en schäfer en gång. Efter det är jag rädd för stora hundar (men det börjar bli bättre; det har gått några år). Men jag begriper ju att de flesta stora hundar faktiskt inte är aggressiva och inte kommer att attackera mig. Jag har en obefogat stor rädsla för stora hundar. Att vara vaksam kan vara rimligt; men min rädsla är obefogat stor.
Att tro att alla män är våldtäktsförövare, är en obefogat stor rädsla/oro,.