Där låter det snarare som det är en psykopat, som i och för sig utnyttjar sex, än sexuella trakasserier i "vanlig" bemärkelse och problemet handlar om långt mer än respektlöshet på det sexuella området.
Snarare? Är orsaken till kvinnans beteende annorlunda bara för att hon är just kvinna? Har vi inte sett detta förr, fast det alltid antagits vara ett "manligt" beteende?

Snarare? Är orsaken till kvinnans beteende annorlunda bara för att hon är just kvinna? Har vi inte sett detta förr, fast det alltid antagits vara ett "manligt" beteende?
Jag hade sagt samma sak om det rörde sig om en man. De flesta psykopater är män.

Det är detta jag tänker på, de sexuella trakasserierna ingår i bilden när det gäller många psykopater.

– Ena dagen fick man komma in i kretsen, nästa dag frystes man ut. Det handlade om undanhållande av information och att vi ställdes mot varandra.

Ena sekunden kan hon få utbrott och säga att man inte duger något till, för att nästa sekund säga att man är oumbärlig.

Jag hade sagt samma sak om det rörde sig om en man. De flesta psykopater är män.

Det är detta jag tänker på, de sexuella trakasserierna ingår i bilden när det gäller många psykopater.

– Ena dagen fick man komma in i kretsen, nästa dag frystes man ut. Det handlade om undanhållande av information och att vi ställdes mot varandra.

Ena sekunden kan hon få utbrott och säga att man inte duger något till, för att nästa sekund säga att man är oumbärlig.

Haha! du verkar inte ha någon omfattande erfarenhet av kvinnor...:down: Det som beskrivs är något jag tror varenda människa känner igen som varande ett milt sagt typiskt beteende bland kvinnor. Jisses. jag har omgivit mig med psykopater hela livet - jag har levt i en sjuk lögn! :eek::eek::eek:

Du menar vilket "manligt beteende" då?
Att hjälpas åt i hemmet, att dela upp arbetsuppgifter?

Nej, när jag gick i skolan var det ingen av lärarna som slätade över om någon person slog en annan med att "det är ok det är ju en kille och killar gör så".

Nej-m
Jag tycker att du har ett typiskt kvinnligt beteende, egentligen. Genom att håna och förlöjliga andra personer verbalt. Det är det faktiskt vanligare att jag sett kvinnor göra.
Att verbalt förtrycka.
Kvinnor som ger vandra stick verbalt, som mobbar verbalt.

Nej, nu menar jag inte att just du mobbar verbalt, men det närmar sig när du så tydligt viftar bort vissa användare (och jag syftar nu på sidospåret med @durachiny ).

Men jo, jag vet att det förekommer från mäns sida också, och då kallas det ofta för psykisk misshandel i sin mer uttalade form.

Däremot, för att kommentera mer allmänt, tycker jag att det verkar som om en del personer utvecklat en orimlig rädsla för män som överfallsförövare. Däribland du i ditt "alla män är potentiella våldtäktsmän".
För att dra en parallell. Jag blev attackerad av en schäfer en gång. Efter det är jag rädd för stora hundar (men det börjar bli bättre; det har gått några år). Men jag begriper ju att de flesta stora hundar faktiskt inte är aggressiva och inte kommer att attackera mig. Jag har en obefogat stor rädsla för stora hundar. Att vara vaksam kan vara rimligt; men min rädsla är obefogat stor.
Att tro att alla män är våldtäktsförövare, är en obefogat stor rädsla/oro,.
Men det var ju bra för dig att ingen lärare gjorde så. Tror du att det var så för alla? Nu är vi ju flera som vittnar om att så inte var fallet, så varför är det nödvändigt att påpeka att för dig var det minsann inte så? Tråden handlar om mäns övergrepp mot kvinnor. Varför försöker du mfl få tråden att handla om något annat? Varför är det så viktigt för er? Om ni vill diskutera något annat, kan det ju vara lämpligt att starta en tråd om det istället för att ondgöra er över vad som diskuteras i denna. Det är liksom oändligt många kvinnors verklighet vi disktuerar här, men ni vill förminska det genom att påpeka att så är det inte för er, eller någon använde fel ord eller definition. Så löjligt.

Haha! du verkar inte ha någon omfattande erfarenhet av kvinnor...:down: Det som beskrivs är något jag tror varenda människa känner igen som varande ett milt sagt typiskt beteende bland kvinnor. Jisses. jag har omgivit mig med psykopater hela livet - jag har levt i en sjuk lögn! :eek::eek::eek:
Nja - inte alla kvinnor, tack och lov. Men betydligt fler än någon enstaka kan det nog mycket väl handla om!

Nej jag upplever det inte som ett typiskt kvinnligt beteende att be att få grovhångla med personer, att ena dagen utesluta och nästa inkludera och i ena stunden säga att någon är oumbärlig och nästa få ett utbrott och att dessutom många upplever samma sak. En del av beteendena och inte så extremt så då håller jag med men allt på en gång, ja då är det psykopatvarning.

Jag tycker du ska fly din umgängeskrets om det är standard beteende där.

Det passar väl in även på vissa våldtagna kvinnor? så skakade att de inte kan lämna tillförlitliga vittnesmål? även om de är nyktra?

Jag förstår inte rättssystemet där...det måste vara oerhört svårt att hålla huvudet kallt, tänka på att minnas, titta , hålla fokus, när det samtidigt utförs en våldtäkt under någon form av hot?

Eller är det så att män som blir våldtagna av andra män, hotade o slagna faktiskt klarar av att göra allt detta? de rättsfall som varit pekar väl på att så inte är?

Medans de män som inte blivit våldtagna själva verkar tycka den biten är plättlätt??
"Jag förstår inte rättssystemet där..." Ja det är väl där skon klämmer för de flesta. Verkar i alla fall vara så när man läser vad de skriver

Du använde ordet "horor" om kvinnor som säljer sex, "en övervägande majoritet av hororna är kvinnor" skrev du, utöver det lekte du med tanken att kalla även civila kvinnor för horor (att du har ett stycke där du avsäger dig ansvaret för ditt skrivna resonemang ändrar fortfarande inte det faktum att du använde ordet horor), inget av det är ok. Det finns flera neutralare benämningar som du hade kunnat välja, men du valde det nedsättande, föraktfulla ordet "horor".

Avhumanisering och respektlöshet i allmänhet har en stor del i förekomsten av övergrepp och det är något vi alla bör protestera mot vare sig måltavlan är kvinnor i sexindustrin eller kvinnor i allmänhet, därför påpekade jag givetvis det olämpliga i att du använde ett så grovt nedsättande ord om en redan stigmatiserad och utsatt grupp. Det är den typen av ord som förövare kan använda för att ursäkta övergrepp och våld, "De är ändå bara horor", därför är det extra problematiskt. För mig och många andra är det faktiskt helt självklart att inte kalla andra människor för horor sådär i förbifarten, men i ditt fall är det tydligen inte lika självklart eftersom det var just det du gjorde.

(Dessutom når det hela kanske en ännu lägre nivå med tanke på hur du själv sitter med fingrarna i kakburken. Du har tidigare beskrivit hur du underlättar andras sexköp för att hålla ditt eget företag flytande, de människor du kallar horor är alltså de som i praktiken ger dig mat på bordet eftersom ditt företag enligt din egen utsago har en så svag konkurrenskraft att det riskerar att falla samman om du inte hänvisar kunder till sexindustrin. Å ena sidan drar du konkret nytta av det jobb dessa människor gör, å andra sidan svänger du nu runt, du biter den hand som föder dig och kallar dem för horor.)
Och vad kallar du de kvinnor som säljer sex. Det juridiska " Prostituerade" eller det som folk använder oftare , det som börjar på H?
Att du sedan anklagar mig för att kalla "civila" kvinnor för H får mig att undra vad du menar med civila kvinnor?

Jag tror inte en enda inte förstår vad LBB vill ha sagt, problemet är att det enda LBB vill framföra i diskussioner som denna är att kvinnor är ansvariga de också för att de blir våldtagna. De ska minnas se till att dricka mindre, se till att ha rätt sällskap och klä sig mer annars väljer de att kratta ridbanan för de stackars männen.

Jag valde en gång att ta diskussionen med @landsbygdsbo (lyckas inte tagga, bannad igen?) om att männen var de som våldtog och de borde dricka mindre för att minska risken, men det tyckte han var lönlöst att påpeka då de inte riskerar något så kommer de inte att dricka mindre.

Det blir hopplöst ensidigt när någon menar att ena könet ska anpassa sitt leverne så att de ska slippa bli våldtagna, egentligen oavsett anledning. Låt folk ta vilka risker de vill med att leva utan att trycka upp i nyllet på dem att de tar risker. Det är riskfyllt att vara kvinna när det gäller övergrepp alldeles oavsett om man gillar att festa eller inte.
Det är rätt intressant att läsa hur många som anser sig veta vad jag tycker och vad jag står för. Till det,i så gott som alla fall så tillförs jag åsikter som passar tyckarens egen argumentation...Det säger egentligen förbaskat mycket.

Det är rätt intressant att läsa hur många som anser sig veta vad jag tycker och vad jag står för. Till det,i så gott som alla fall så tillförs jag åsikter som passar tyckarens egen argumentation...Det säger egentligen förbaskat mycket.
Jag hoppas vi alla har fel och du inte står för det du skriver men jag har inget egentligt hopp.

Jag hoppas vi alla har fel och du inte står för det du skriver men jag har inget egentligt hopp.
Jag står för vad jag skriver. Men absolut inte för vad somliga anser att jag ska tycka så att det passar deras argumentering.
Och det är ju där konflikten ligger. Jag anklagas för att vara kvinnohatare, rassist, facsist och jag vet inte vad. När jag sedan vill ha citat som bevisar detta så lyser dessa föga förvånande med sin frånvaro:angel: Men som sagt, att fälla på enkom anklagelser är ju på modet idag....

Jag står för vad jag skriver. Men absolut inte för vad somliga anser att jag ska tycka så att det passar deras argumentering.
Och det är ju där konflikten ligger. Jag anklagas för att vara kvinnohatare, rassist, facsist och jag vet inte vad. När jag sedan vill ha citat som bevisar detta så lyser dessa föga förvånande med sin frånvaro:angel: Men som sagt, att fälla på enkom anklagelser är ju på modet idag....
Så om dina argument inte håller när folk drar upp dem så står du inte för dem ;)

Och ja du beter dig tidvis som du hatar kvinnor och är rasist. Det är ditt beteende folk ser inte det du vill att de ska se.

Så om dina argument inte håller när folk drar upp dem så står du inte för dem ;)

Och ja du beter dig tidvis som du hatar kvinnor och är rasist. Det är ditt beteende folk ser inte det du vill att de ska se.

Tack för att du åter bekräftar det jag skrev.
Men jag kan väl syna dina kort.
Du kan säkert med citat bevisa att jag är både kvinnohatare och rasist.
Så gör det då.
Att du tycker att jag är det, för att jag inte delar dina åsikter står ju klart, det behöver du inte bevisa.:angel:

Tack för att du åter bekräftar det jag skrev.
Men jag kan väl syna dina kort.
Du kan säkert med citat bevisa att jag är både kvinnohatare och rasist.
Så gör det då.
Att du tycker att jag är det, för att jag inte delar dina åsikter står ju klart, det behöver du inte bevisa.:angel:
Fast det så många som, med citat, har visat att du har skrivit kvinnofientliga saker. ALLA upplever citaten som kvinnofientliga - utom du. Om du nu inte är kvinnofientlig så uttrycker du ju dig riktigt dåligt, eftersom du lyckas tolkas så av i stort sett alla här.

Hur som helst - sluta att säga åt oss att komma med citat när vi har redan försökt, och du är inte mottaglig. Det blir meningslöst.

Sedan är jag lite nyfiken på varför du envisas med att komma tillbaka, gång efter gång efter gång efter att du har blivit bannad. Vad tycker du att du får ut av diskussionerna? Känns det meningsfullt?

Fast det så många som, med citat, har visat att du har skrivit kvinnofientliga saker. ALLA upplever citaten som kvinnofientliga - utom du. Om du nu inte är kvinnofientlig så uttrycker du ju dig riktigt dåligt, eftersom du lyckas tolkas så av i stort sett alla här.

Hur som helst - sluta att säga åt oss att komma med citat när vi har redan försökt, och du är inte mottaglig. Det blir meningslöst.

Sedan är jag lite nyfiken på varför du envisas med att komma tillbaka, gång efter gång efter gång efter att du har blivit bannad. Vad tycker du att du får ut av diskussionerna? Känns det meningsfullt?
Så många? Hittills inte en enda. Däremot är det många som anser att jag är och uttrycker det. Så att det passar deras argumentering. Men ta chansen, citera mig med källanvisning så bevisar du ju att jag har fel ;) Du menar att jag skulle ge dem som anklagar mig rätt? Nej då är det bättre att vara en nagel i ögat på dem . Att jag som så många andra skulle ge efter?
Sorry sådan är inte jag. Det enda som biter på mig är sakliga argument, inte löst tyckande . Och när en argumentering börjar med lögn ja då faller ju argumenteringen och tappar all respekt.

Så många? Hittills inte en enda. Däremot är det många som anser att jag är och uttrycker det. Så att det passar deras argumentering. Men ta chansen, citera mig med källanvisning så bevisar du ju att jag har fel ;)
Gå du tillbaka i tråden, så ska du se att flertalet har citerat precis det du bett dem om. Det jobbet kan du göra på egen hand.

Du missade mina frågor, förresten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka