Och beskrevs ju som sååå trevlig av alla.
Ofta är det ju så, i dom lugnaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna.

Jag kan för egen del ärligt påstå iallafall att jag aldrig ens varit i närheten av att kränka en medmänniska varken verbalt eller fysiskt, det ingick liksom inte i min uppfostran eller dom vänner jag umgicks med av båda könen. Visst har jag delat ut kramar och även fått sådana av både vänner och okända men då har det varit enbart kamrater emellan eller också nån som velat ha en kram, baktankar eller tafsande leder bara till tråkigheter.

Intressant hur det upplevs hos en som fötts som man och nu lever som kvinna:

https://www.expressen.se/nyheter/transexuella-elize-blev-aldrig-trakasserad-som-man/

Fy vad hemskt att få kommentarer och erbjudanden på krogen. De flesta män skulle vilja byta. Tänk vad skönt att gå ut på krogen, sätta sig vid ett bord och ha drivor av kvinnor som uppvaktar en och bjuder på dricka. Bara att tacka och ta emot, välja den snyggaste kvinnan och gå hem.

Fy vad hemskt att få kommentarer och erbjudanden på krogen. De flesta män skulle vilja byta. Tänk vad skönt att gå ut på krogen, sätta sig vid ett bord och ha drivor av kvinnor som uppvaktar en och bjuder på dricka. Bara att tacka och ta emot, välja den snyggaste kvinnan och gå hem.

Oj! DET var alltså vad du fick med dig ur den texten.

Inte att man blir tafsad på, tagen mellan benen och att transpersoner då kan riskera misshandel när män upptäcker att det finns ngt mer där än hos de som fötts i kvinnokropp/gjort könskorrigering.
Och att man upplever en generell otrygghet.

Hade straighta män tyckt sånt var kul med?

Oj! DET var alltså vad du fick med dig ur den texten.

Inte att man blir tafsad på, tagen mellan benen och att transpersoner då kan riskera misshandel när män upptäcker att det finns ngt mer där än hos de som fötts i kvinnokropp/gjort könskorrigering.
Och att man upplever en generell otrygghet.

Hade straighta män tyckt sånt var kul med?

De flesta män har råkat ut för det även om det naturligtvis är mer ovanligt. Jag kan dock inte se problemet.

Det hände mig på krogen att en kvinna tog handen mellan mina ben bakifrån och tog mig i skrevet. Jag hånglade upp henne mot väggen och senare avslutade vi kvällen hemma hos mig. Ville dock inte gå vidare i den relationen av naturliga skäl. Män har inte den där tramsiga "min kropp"-synen som kvinnor har.

De flesta män har råkat ut för det även om det naturligtvis är mer ovanligt. Jag kan dock inte se problemet.

Det hände mig på krogen att en kvinna tog handen mellan mina ben bakifrån och tog mig i skrevet. Jag hånglade upp henne mot väggen och senare avslutade vi kvällen hemma hos mig. Ville dock inte gå vidare i den relationen av naturliga skäl. Män har inte den där tramsiga "min kropp"-synen som kvinnor har.
:laugh: Ok! :up:

Vad i helvete menar du med tramsiga min kropp? Tycker du att alla har full rätt till din kropp alltid? Eller tycker du att du, och bara du, har rätten att bestämma vem som får tillgång till din kropp och när?

Vad i helvete menar du med tramsiga min kropp? Tycker du att alla har full rätt till din kropp alltid? Eller tycker du att du, och bara du, har rätten att bestämma vem som får tillgång till din kropp och när?

Jag menar att man ska lugna ner sig och se saker för vad de är, samt ge lämplig motreaktion. Istället för att hoppa in i sin offerroll så fort något händer som man inte gillar. Feministerna har fastnat i mellanstadiet, där de endast ser saker ur sitt eget perspektiv.

Jag menar att man ska lugna ner sig och se saker för vad de är, samt ge lämplig motreaktion. Istället för att hoppa in i sin offerroll så fort något händer som man inte gillar. Feministerna har fastnat i mellanstadiet, där de endast ser saker ur sitt eget perspektiv.
Fast återigen. NEJ. Du kan inte säga att alla män tycker så, och alla feminister tycker si. Det finns erfarenheter och tidigare upplevelser som gör att det finns lika många sätt att uppleva livet och dess innehåll som det finns människor.

Att prata om att det bara finns ett sätt som en grupp människor tycker eller tänker på, är att brista i empati och insikt tycker jag. Min upplevelse är att det finns många män som tycker framfusiga kvinnor är obehagliga. Men eftersom #metoo handlar om patriarkatet, och en sexuell struktur där (många) män tror att de får ta för sig av kvinnornas kroppar, får skämta om dem, ta på dem och göra vad de själva behagar utan att höra och lyssna på kvinnan, vad den gillar så har vi nu kommit dit vi står idag. Tack och lov förstår de män som också blir utsatta att #metoo INTE handlar om män, och deras utsatthet. De är (återigen enligt min uppfattning) inte lika självgoda som många av "inte alla män-männen". Många män är så vana att bli hörda och lyssnade på, att de inte ens lyssnar på vad kvinnorna FAKTISKT säger i ett sån här upprop. De är fullt upptagna med att ta över och prata själva om hur DE upplever situationen...

Ett övergrepp. ;) Men det var inte svar på det jag frågade.

En bonusfråga: är Rädda Barnen tramsiga med utbildningsmaterialet 'Stopp- Min Kropp' ?

Och du fastnar inte i mellanstadiet när du ser saker ur ditt eget perspektiv? Att hävda att män inte har samma ”min kropp”-syn som kvinnor är ju inte sant bara för att du inte känner så.

Och du fastnar inte i mellanstadiet när du ser saker ur ditt eget perspektiv? Att hävda att män inte har samma ”min kropp”-syn som kvinnor är ju inte sant bara för att du inte känner så.
Nu är ju inte det något jag känner. Det räcker att titta på statistiken. Män bryr sig inte. Kvinnor anmäler eller gråter ut på sociala medier.

Äh, hörni, det är kanske bättre att vi svälter ut det här trollet istället så kanske han ger sig av självmant ;)
Nejnej, vi överlåter honom åt buke-maffian, ett öde värre än döden att hamna i deras klor. :devil:

Som man får man sånt här på fejjan lite nu och då, nån som vill bli "vän",,,,, ja ang. trakasserier då.

"������ Gå med i gruppen, i min hemsida WhatsApp, WhatsApp och grupp jag det finns bilder,�� video av mig och mina vänner som kommer att få dig upphetsad. vill du ha på min kropp... ��sitt bästa för att fylla dig. Överallt. och det är helt gratis för dig. Du kan också ringa på mig och mina vänner dating gratis bara för dig,��� den modige man jag väntar på att höra från dig så snart som möjligt. helt enkelt genom att registrera din e-post,,, bara här � ������".

Jag brukar låta vänförfrågan ligga kvar för det är intressant att se hur många som klickat ja på vänförfrågningarna,,,,,,,och det kan vara många.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare
  • Att lära sig hoppa
Tillbaka