landsbygdsbo
Trådstartare
Nej!Så du tycker inte att du insinuerar att kvinnor har ett ansvar för att de blir våldtagna när du skapar trådar som den här? http://www.bukefalos.com/threads/var-har-jag-hort-detta-tidigare.1384422/
Trådstarten är väldigt talande för de åsikter du tycks ha, anser jag. Jag orkar inte läsa igenom resten av tråden för att hitta massa exempel som du ändå kommer att bortförklara, för då blir jag så provocerad så att resten av min dag blir förstörd. Det är det inte värt.
Väldigt många medlemmar här på Buke tolkar dina inlägg och uttalanden likadant som jag - att du beskyller våldtäktsoffren. För det är det du insinuerar när du skriver som du gör i tråden ovan. Om det nu inte är det du menar, så är det verkligen på tiden att du börjar fundera över hur du uttrycker dig. Men det har jag, och flera med mig, redan sagt förut...
Att rekommendera agera utifrån gällande förutsättningar är väl knappast skuldbeläggande. Det är väl som om det går ut en trafik varning, blixthalka råder på rv 105. Sedan är det upp till dem som kör på vägen att agerar utifrån den upplysningen.
Att sedan många här på forumet anser att detta skulle vara att skuldbelägga dem som trots varningen kör av vägen..tja det är ju upp till dem.
Jag kan bara upprepa mitt mantra:
- Varje individ är själv ansvarig för sina handlingar och sina val, om inte inför andra så inför sig själv.