Så du tycker inte att du insinuerar att kvinnor har ett ansvar för att de blir våldtagna när du skapar trådar som den här? http://www.bukefalos.com/threads/var-har-jag-hort-detta-tidigare.1384422/
Trådstarten är väldigt talande för de åsikter du tycks ha, anser jag. Jag orkar inte läsa igenom resten av tråden för att hitta massa exempel som du ändå kommer att bortförklara, för då blir jag så provocerad så att resten av min dag blir förstörd. Det är det inte värt.

Väldigt många medlemmar här på Buke tolkar dina inlägg och uttalanden likadant som jag - att du beskyller våldtäktsoffren. För det är det du insinuerar när du skriver som du gör i tråden ovan. Om det nu inte är det du menar, så är det verkligen på tiden att du börjar fundera över hur du uttrycker dig. Men det har jag, och flera med mig, redan sagt förut...
Nej!
Att rekommendera agera utifrån gällande förutsättningar är väl knappast skuldbeläggande. Det är väl som om det går ut en trafik varning, blixthalka råder på rv 105. Sedan är det upp till dem som kör på vägen att agerar utifrån den upplysningen.

Att sedan många här på forumet anser att detta skulle vara att skuldbelägga dem som trots varningen kör av vägen..tja det är ju upp till dem.

Jag kan bara upprepa mitt mantra:
- Varje individ är själv ansvarig för sina handlingar och sina val, om inte inför andra så inför sig själv.

Hur är det ens möjligt att missa alla "metoo" inlägg som delas överallt? Speciellt när du själv har startat en tråd om det. Och frågar du dina kvinnliga vänner/säktningar så tror jag nog att praktiskt taget alla har blivit utsatta för någon typ av sexuella trakasserier. Vissa mer, vissa mindre. Och för vissa tar det lång tid att komma på att en faktiskt har blivit tafsad på. För en tänker ofta "det var säkert inte med flit, han gick nog bara förbi och råkade nudda". Och det är fruktansvärt hemskt hur något sånt har blivit en vardagsgrej.
Så ja, våld och övergrepp och sexuella trakasserier är ENORMT vanligt.
Så nej,övergrepp och våld är inte enormt vanligt. Att sedan många uppfattar händelser som sexuella trakasserier lär bli enormt vanligt efter "metoo"

:bow::bow:

Nä, självklart menade jag ju inte att offret får skylla sig själv. Att folk ( @landsbygdsbo ) ens får för sig något sånt är så otroligt märkligt. Att ens ha såna åsikter är ofattbart. Jag kan nog ranta hur mycket som helst, men avslutar här. För nu iallafall.

Lite övrigt.
Tråden är väldigt märklig.
Att det är ett problem är vi alla överens om.
Att det INTE är offrets fel är vi alla (ja, jag säger alla! för det ska vara en självklarhet.) överens om.
Att problemet ligger hos MÄN är vi typ 98% överens om (de som inte håller med är alltså männen själva som till stor del blir sååååå kränkta och "stackars mig" för att bli anklagad för något som inte stämmer samt de som sticker huvudet i sanden och/eller fortfarande lever kvar under en sten långt ut i skogen.).
Om du kunde vara så rakryggad att du istället för att ljuga om vad jag tycker istället med citat bevisar vad du anser att jag tycker...ynkligt egentligen!!!

Nej, du kan inte åtalas på nytt om du är frikänd, dvs frikännande dom har meddelats och vunnit laga kraft (dvs inte kan överklagas). Det kallas res judicata. Undantag dock vid resning. Men just domars rättskraft (oavsett frikännande eller fällande) dvs deras "hållbarhet" är en viktig rättsprincip i en demokrati.
Jag syftade givetvis på överklagande och resning och gav mig inte in på detaljer och termer. Det jag protesterade mot var att just frikännande skulle vara speciellt och att det inte gick att ändra på.

Nej!
Att rekommendera agera utifrån gällande förutsättningar är väl knappast skuldbeläggande. Det är väl som om det går ut en trafik varning, blixthalka råder på rv 105. Sedan är det upp till dem som kör på vägen att agerar utifrån den upplysningen.

Att sedan många här på forumet anser att detta skulle vara att skuldbelägga dem som trots varningen kör av vägen..tja det är ju upp till dem.

- Varje individ är själv ansvarig för sina handlingar och sina val, om inte inför andra så inför sig själv.

Om du på riktigt hade en önskan om att inte uppfattas som skuldbeläggande och som någon med en usel kvinnosyn skulle du för flera år sedan ha tagit till dig av kritiken och ändrat ditt sätt att uttrycka dig. Nu är jag mest frågande till varför du dras så till feministiska trådar och själv envisas med att skapa trådar om kvinnors sexuella utsatthet när det är helt uppenbart att du varken är feminist eller överhuvudtaget är intresserad av någon form av jämställdhet mellan könen.

Nej!

Dvs så länge en stor andel män är skitstövlar så får kvinnorna skylla sig själva för att de blir tafsade på o våldtas om de visar sig offentligt i utmanande klädsel eller är onyktra?

Det är ju dock en väldigt viktig del om man ska argumentera för att en så försvinnande liten del av männen utsätter kvinnor för sexuella trakasserier och övergrepp.
Men i en seriös diskussion är det en milsvid skillnad mellan " jag tror att 100 kvinnor den här månaden..." och Jag vet att 5 kvinnor den här månaden...och här är min källa..."

Det är ju ungefär som vissa representanter från SD resonerar..De byter ut orden tror och anser till ordet vet och fakta.

Jag syftade givetvis på överklagande och resning och gav mig inte in på detaljer och termer. Det jag protesterade mot var att just frikännande skulle vara speciellt och att det inte gick att ändra på.
Njae, ditt resonemang haltar lite där också utifrån vad du skrev. Men vi släpper det.

Dvs så länge en stor andel män är skitstövlar så får kvinnorna skylla sig själva för att de blir tafsade på o våldtas om de visar sig offentligt i utmanande klädsel eller är onyktra?
På samma vis som jag får skylla mig själv om jag super mig redlös på krogen or ragglar hem ensamgenom parken och blir rånad.

Hur man klär sig är naturligtvis var och ens självklara rätt.
Men man ska även vara medveten om att kläderna har ett högt signalvärde.
Kommer det in en kille med slitna jeans, boots och e skinnjacka som täcks av en flaggad väst så visa mig den medelsvensson som inte reagerar och tolkar.
Samma sak om en tjej klär sig i utmanande klädsel. det sänder en signal, vare sig vi vill eller ej.

Så mycket mc har jag kört, så ofta har jag mött reaktioner när man i ställ kommer in i en butik, lokal så där vet jag vad jag talar om.

Det är väl bra att inte bara halva befolkningen inser att det är sexuella trakasserier att nypa någon i rumpan?
Problemet är väl att om man drar grova anspelande skämt så kan det ses som trakasserier, Och just i sådana fall så har folk ribban på olika höjd..så?...

Skulle någon utan lov eller acceptans nypt en av de kvinnor jag umgås med så hade det slutat med en blåklocka och det blixtsnabbt. Den som blev nypt hade då förmodligen gnidit sin knoge och yttrat ngr väl valda ord ;) Och inte tre år senare börjat fundera över sexuella trakasserier...

Njae, ditt resonemang haltar lite där också utifrån vad du skrev. Men vi släpper det.
Jag ber om ursäkt att jag inte skrev i form av en vetenskaplig uppsats. Och du jag lär inte börja göra det. Man kan överklaga både en en fällande och en friande dom upp till högsta instans om man får prövningstillstånd som jag skrev, jag ber om ursäkt för att jag inte gav mig in i alla detaljer och villkor för när och hur man kan göra det.

Problemet är väl att om man drar grova anspelande skämt så kan det ses som trakasserier, Och just i sådana fall så har folk ribban på olika höjd..så?...

Skulle någon utan lov eller acceptans nypt en av de kvinnor jag umgås med så hade det slutat med en blåklocka och det blixtsnabbt. Den som blev nypt hade då förmodligen gnidit sin knoge och yttrat ngr väl valda ord ;) Och inte tre år senare börjat fundera över sexuella trakasserier...
Är det ett problem att grova skämt kan ses som trakasserier? Problemet är väl att skämt som inte är grova kan ses som trakasserier. Grova skämt på motsatta könets bekostnad är inget problem, de kan man bara sluta med så behöver man inte bekymra sig. Det är så pass många som ogillar grova sexuella skämt så att det rimligen är normalt hyfs.

Och vad då fundera på om det är sexuella trakasserier att bli nyår i baken? Behöver man fundera?

Jag ber om ursäkt att jag inte skrev i form av en vetenskaplig uppsats. Och du jag lär inte börja göra det. Man kan överklaga både en en fällande och en friande dom upp till högsta instans om man får prövningstillstånd som jag skrev, jag ber om ursäkt för att jag inte gav mig in i alla detaljer och villkor för när och hur man kan göra det.
Det behöver du inte göra heller. Men kommer du med felaktigheter får du räkna med att kunna bli korrigerad.

På samma vis som jag får skylla mig själv om jag super mig redlös på krogen or ragglar hem ensamgenom parken och blir rånad.

Hur man klär sig är naturligtvis var och ens självklara rätt.
Men man ska även vara medveten om att kläderna har ett högt signalvärde.
Kommer det in en kille med slitna jeans, boots och e skinnjacka som täcks av en flaggad väst så visa mig den medelsvensson som inte reagerar och tolkar.
Samma sak om en tjej klär sig i utmanande klädsel. det sänder en signal, vare sig vi vill eller ej.

Där fick vi ju det svart på vitt. Blir man rånad och är full får man skylla sig själv. Har man "utmanande klädsel" och blir våldtagen får man skylla sig själv.

Det finns numera inga som helst frågetecken kring din syn på kvinnor. En stenåldersmentalitet som är utdöende med dinosaurier som dig.

Är det ett problem att grova skämt kan ses som trakasserier? Problemet är väl att skämt som inte är grova kan ses som trakasserier. Grova skämt på motsatta könets bekostnad är inget problem, de kan man bara sluta med så behöver man inte bekymra sig. Det är så pass många som ogillar grova sexuella skämt så att det rimligen är normalt hyfs.

Och vad då fundera på om det är sexuella trakasserier att bli nyår i baken? Behöver man fundera?
Att handgripligheter är att gå över gränsen, det inser nog de flesta när det kommer till kritan. Men vad det gäller skämt så har olika människor olika preferenser. Det kommer alltid att dras skämt med en annan nivå i blandade sällskap än när det bara är män eller bara kvinnor närvarande.
Skämten i ett pojklags omklädningsrum där det sitter 15, 20 hormonstinna grabbar som spelar upp roller inför varandra är naturligtvis på en helt annan nivå än vid en middag där båda könen är företrädda och ur alla generationer.

Där fick vi ju det svart på vitt. Blir man rånad och är full får man skylla sig själv. Har man "utmanande klädsel" och blir våldtagen får man skylla sig själv.

Det finns numera inga som helst frågetecken kring din syn på kvinnor. En stenåldersmentalitet som är utdöende med dinosaurier som dig.
Visst, för jag känner riskerna och väljer jag att supa mig redlös så har jag ett ansvar, om inte annat inför mig själv. Det fråntar naturligtvis inte ansvaret från den som begår brottet..men den delen av mitt mantra blundar du rätt effektivt inför...

Om du som kvinna klär upp dig i kläder som signalerar prostituerad så ökar naturligtvis risken
Kombinerar du sedan detta med ett kraftigt alkoholintag så har du ju krattat manegen...
för ett övergrepp. Det är ditt ansvar att göra det valet. Men, återigen , det fråntar naturligtvis inte ansvaret från den som begår brottet.

Där har du svaret

Visst, för jag känner riskerna och väljer jag att supa mig redlös så har jag ett ansvar, om inte annat inför mig själv. Det fråntar naturligtvis inte ansvaret från den som begår brottet..men den delen av mitt mantra blundar du rätt effektivt inför...

Om du som kvinna klär upp dig i kläder som signalerar prostituerad så ökar naturligtvis risken för ett övergrepp. Det är ditt ansvar att göra det valet. Men, återigen , det fråntar naturligtvis inte ansvaret från den som begår brottet.

Där har du svaret

Hur i helvete ser en prostituerad ut? Sitt du där med ditt mantra som stinker kvinnoförakt och misogyni. Jag behöver inget svar, för jag ställde ingen fråga. Det behövs liksom inte längre. Dina unkna åsikter ligger blottade.

Hur i helvete ser en prostituerad ut? Sitt du där med ditt mantra som stinker kvinnoförakt och misogyni.
Det trodde jag hörde till normal allmänbildning..Men googla på"prostituerad" välj bilder så...
Och menar du att kvinnor bara för de är kvinnor inte skulle vara ansvariga för sina val? Vill du alltså omyndigförklara halva befolkningen. Nej alla är ansvariga för sina egna val.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
Tillbaka