Du har absolut noll kunskap om prostitution och trafficking om du tror att du kan googla dig till kunskap som bara visar en stereotyp.
Nu talade vi just om stereotyper..om en tjej klär sig efter stereotypen för en prostituerad så handlar det inte om trafficking, drogberoende och att bli tvingad ut i prostitution. Det handlar om signaler som läses av andra.
Och om jag inte missminner mig så var din fråga "Hur i helvete ser en prostituerad ut?" och den svarade jag på...

Det behöver du inte göra heller. Men kommer du med felaktigheter får du räkna med att kunna bli korrigerad.
Och du kanske får acceptera att alla inte skriver vetenskapliga uppsatser.Jag vidhåller att för att någon blivit frikänd i en instans så innebär det inte per automatik att det aldrig kan ändras.

Det trodde jag hörde till normal allmänbildning..Men googla på"prostituerad" välj bilder så...
Och menar du att kvinnor bara för de är kvinnor inte skulle vara ansvariga för sina val? Vill du alltså omyndigförklara halva befolkningen. Nej alla är ansvariga för sina egna val.

Så om man har lite kläder när man tränar tex eller när man går ut och dansar eller annat pga värme signalerar man prostituerad?
Det finns ju fler skäl än sexistiska till att vilja vara mindre påklädd.
Även så bara att man rent estetiskt tycker det är fint. Utan att dra in sexuella aspekter i det.

Bara för att saker syns och finns får man inte ta.
Det går ju utmärkt att gå in i en butik utan att ta allt man vill ha tex.

Nu talade vi just om stereotyper..om en tjej klär sig efter stereotypen för en prostituerad så handlar det inte om trafficking, drogberoende och att bli tvingad ut i prostitution. Det handlar om signaler som läses av andra.
Och om jag inte missminner mig så var din fråga "Hur i helvete ser en prostituerad ut?" och den svarade jag på...

Ganska många prostituerade ser ut som vem som helst.
Tror du alla torskar vill riskera bli sedda med eller se att de går in i samma lght/rum/etc som någon som andra misstänker jobbar som prostituerad? De flesta föredrar nog någon där folk inte direkt tänker så. Och därför gärna trist och ordinär klädstil som funkar i många sammanhang utan att någon reagerar.

Är det mer okej att ofreda prostituerade?
Och som någon frågade, hur ser en prostituerad ut?
Nej det är inte ok att ofreda en prostituerad.
Däremot kan väl en tjej som tas för prostitueras känna sig sexuellt kränkt av frågan -hur mycket för...
Hur en prostituerad ser ut är väl i stort sett omöjligt att svara på, däremot vilken klädsel många förknippar med prostitution, det går väl lättare att svara på.

Nej, vi pratar inte om stereotyper. Vi pratar om prostitution. Rätt svar är att de ser ut precis hur som helst.

Och pratet om att man "skickar signaler" är inget annat än rent skitsnack som män drar till med för att rättfärdiga sina vidriga beteenden och snuskiga tankar. Lägg band på dig själv.

Ganska många prostituerade ser ut som vem som helst.
Tror du alla torskar vill riskera bli sedda med eller se att de går in i samma lght/rum/etc som någon som andra misstänker jobbar som prostituerad? De flesta föredrar nog någon där folk inte direkt tänker så. Och därför gärna trist och ordinär klädstil som funkar i många sammanhang utan att någon reagerar.
Återigen skiljer det på verkligheten och den stereotypa bild de flesta har av utseendet på en prostituerad. Men be 100 personer att beskriva en prostituerad så kommer just ett visst utseende fram.

Men i en seriös diskussion är det en milsvid skillnad mellan " jag tror att 100 kvinnor den här månaden..." och Jag vet att 5 kvinnor den här månaden...och här är min källa..."

Det är ju ungefär som vissa representanter från SD resonerar..De byter ut orden tror och anser till ordet vet och fakta.

Om BRÅ själva räknar med att det är en av tio som anmäler tycker jag nog att det kan ses som ganska trovärdigt.

Och menar du att kvinnor bara för de är kvinnor inte skulle vara ansvariga för sina val? Vill du alltså omyndigförklara halva befolkningen. Nej alla är ansvariga för sina egna val.

Snirkla dig bäst du vill, hörredu. För någon som inte vill att folk lägger ord i munnen på dig är du fan snabb på att göra det själv mot andra användare i var och vartannat inlägg. En kvinna har inget som helst ansvar om hon blir utsatt för sexuella trakasserier eller övergrepp bara för att hon har kort kjol. Inget ansvar what so ever.

Det enda du sitter och gör just nu är att rättfärdiga mäns vidriga beteenden mot kvinnor.

Återigen skiljer det på verkligheten och den stereotypa bild de flesta har av utseendet på en prostituerad. Men be 100 personer att beskriva en prostituerad så kommer just ett visst utseende fram.

Och det är ju fördomar om hur prostituerade ser ut. Ingen sanning. Dessutom förstår jag inte vad det har med saken att göra, prostituerade ska givetvis inte heller trakasseras så då ska det ju inte spela någon roll om någon idiot till man tror att jag är prostituerad? Vad har det då för mening att ta upp det i diskussionen?

Nej, vi pratar inte om stereotyper. Vi pratar om prostitution. Rätt svar är att de ser ut precis hur som helst.

Och pratet om att man "skickar signaler" är inget annat än rent skitsnack som män drar till med för att rättfärdiga sina vidriga beteenden och snuskiga tankar. Lägg band på dig själv.
Du borde nog läsa på lite om kroppsspråk innan du så självsäkert förkastar signal värdet i en persons klädsel.
Det förekommer i alla sammanhang i alla samhällsnivåer och i alla åldrar.
Frän sandlådan till pensionärsträffar. Och kläder och kläders skick är en viktig beståndsdel i detta signal värde.
Jag ska dra ett skämt ett engelskt..
Det sitter en tiggare på gatan med en kikare på magen
Spanar bort mot en man som kommer gående.
Byter snabbt slipps.. till den mannen som kommer bär.
Säger de flesta ingenting. Men för den som vet att universiteten i GB har olika färger på sina slipsar..ja då får plötsligt det oskyldiga skämtet en mening.

Och det är ju fördomar om hur prostituerade ser ut. Ingen sanning. Dessutom förstår jag inte vad det har med saken att göra, prostituerade ska givetvis inte heller trakasseras så då ska det ju inte spela någon roll om någon idiot till man tror att jag är prostituerad? Vad har det då för mening att ta upp det i diskussionen?
Suck..
om det är fördomar eller ej spelar ingen roll. om du medvetet eller omedvetet klär dig enligt dessa fördomar så signalerar det ngt vare sig du är medveten om det eller ej.

Och var tusan har jag påstått att prostituerade ska trakasseras?

Du borde nog läsa på lite om kroppsspråk innan du så självsäkert förkastar signal värdet i en persons klädsel.
Det förekommer i alla sammanhang i alla samhällsnivåer och i alla åldrar.
Frän sandlådan till pensionärsträffar. Och kläder och kläders skick är en viktig beståndsdel i detta signal värde.
Jag ska dra ett skämt ett engelskt..
Det sitter en tiggare på gatan med en kikare på magen
Spanar bort mot en man som kommer gående.
Byter snabbt slipps.. till den mannen som kommer bär.
Säger de flesta ingenting. Men för den som vet att universiteten i GB har olika färger på sina slipsar..ja då får plötsligt det oskyldiga skämtet en mening.

Kroppsspråk? Vi pratar kläder. Sluta blanda ihop saker bara för att försöka få fram meningslösa poänger som inte har med saken att göra

Snirkla dig bäst du vill, hörredu. För någon som inte vill att folk lägger ord i munnen på dig är du fan snabb på att göra det själv mot andra användare i var och vartannat inlägg. En kvinna har inget som helst ansvar om hon blir utsatt för sexuella trakasserier eller övergrepp bara för att hon har kort kjol. Inget ansvar what so ever.

Det enda du sitter och gör just nu är att rättfärdiga mäns vidriga beteenden mot kvinnor.
Och vad säger jag gång på gång?
Den som begår ett övergrepp är till 100% ansvarig för sina handlingar sina val.
Oberoende om tjejen krattat manegen genom att supa sig redlös.
Men vem är ansvarig för att tjejen supit sig redlös?

Suck..
om det är fördomar eller ej spelar ingen roll. om du medvetet eller omedvetet klär dig enligt dessa fördomar så signalerar det ngt vare sig du är medveten om det eller ej.

Och var tusan har jag påstått att prostituerade ska trakasseras?

Men vi pratar ju om sexuella trakasserier.
Och du lyfter prostituerades klädsel som ett problem. Eller iaf att vi kvinnor signalerar prodtitution om vi klär oss med mindre kläder.

Ser du skillnad på någon som ska till gymmet i sport-top och shorts och den ökända prostituerade?
Vem av dem signalerar vad?

Och hur olika ska de bemötas?
Varför?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
Tillbaka