Och nej, jag tror inte de flesta övergrepp sker i hemmiljö. Jag tror de sker överallt och vilken tid på dygnet som helst.
På jobbet, på gatan, i kollektivtrafiken, i affären, på gymmet, i skolan, i hemmet etc.
det ni män inte verkar fatta är hur jävla ofta det sker och överallt.

"Men det anmäääääls ju inte, då vet man ju faktiskt inte om det har hääänt, måste ju titta på statistiiiiik..."

:wtf::wtf::wtf:

Jag känner allt mer att LBB inte ens borde ha rätt att använda trådnamnet. Det är inte upp till honom att göra det och sedan sitta och mästra vad kvinnor får och inte får och vilken alkoholkonsumtion som är lämplig.

Chockerande sanning: Det är inte han som sitter inne med SANNINGEN ...:grin:

Jag känner allt mer att LBB inte ens borde ha rätt att använda trådnamnet. Det är inte upp till honom att göra det och sedan sitta och mästra vad kvinnor får och inte får och vilken alkoholkonsumtion som är lämplig.

Chockerande sanning: Det är inte han som sitter inne med SANNINGEN ...:grin:

Hear hear.

Se där, där har vi det gamla hederliga kvinnoföraktet igen. Tog ju inte lång stund. Ditt skuldbeläggande på utsatta kvinnor är inget annat än jävligt vidrigt.
Så du menar att det är kvinnoförakt när jag konstaterar att en individ genom att supa sig redlös inte kan hålla med det vittnesmål åklagaren behöver?
Då är det väl barnförakt när jag konstaterar att små barn har svårt att lämna tillförlitliga vittnesmål eller förakt för äldre när jag konstaterar att många är så skakade av sina upplevelser vid brott att de inte kan lämna bra vittnesmål...
Ditt behov av att skuldbelägga mig med vad du kallar kvinnoförakt är närmast patetiskt.

Ok. Så burka då?
Det vore alltså bäst för kvinnor att bära så länge män tillåts vara lösa ute, på jobb etc?
Med tanke på att jag skrev " Med den vetskapen gör var och sitt eget val." så står det dig naturligtvis fritt att välja burka om du vill, det är ju som jag säger ditt val.

Och nej, jag tror inte de flesta övergrepp sker i hemmiljö. Jag tror de sker överallt och vilken tid på dygnet som helst.
På jobbet, på gatan, i kollektivtrafiken, i affären, på gymmet, i skolan, i hemmet etc.
det ni män inte verkar fatta är hur jävla ofta det sker och överallt.
Med en vidare omfattning av begreppet, så håller jag med dig. Men om jag säger så här istället. Grova sexuella övergrepp sker oftast i hemmiljö eller tillsammans med någon man känner sedan tidigare. Håller du med då?

Med en vidare omfattning av begreppet, så håller jag med dig. Men om jag säger så här istället. Grova sexuella övergrepp sker oftast i hemmiljö eller tillsammans med någon man känner sedan tidigare. Håller du med då?

Ja, och då ser jag inte heller att ”signalera prostitution” med kläderna bör vara ett problem. Rimligen vet de att de flesta av oss inte arbetar som det. Även de som missat att man måste bl.a. göra upp betalning innan något ska ske (samt vad) för de i den yrkesgruppen. De vet också om att vi är tillsammans med någon annan än dem monogamt etc.
Ändå anser de männen sig ha rätt till kvinnors kroppar.
Det har alltså noll och intet med kläder att göra.
För i de flesta övergrepp på kontor tex är det rätt svårt att tro att kvinnorna klätt sig i sånt som du anser signalera prostitution.

Ja, ingen har sagt att det inte skulle vara ett problem! :banghead:
Du hade enkelt kunna säga att du uttryckte dig klumpigt men du fortsätter köra på samma spår om att det inte är ett samhällsproblem när det är män som är offer. Det är ett samhällsproblem att folk tar sig friheten att ta och kommentera på andra i form av övergrepp, oavsett vilka kön som är inblandade. Jag kommenterade tydligt att det är inte lika vanligt som det motvända men det är INTE ovanligt att kvinnor tar sig friheter mot både kvinnor och män och det ÄR ett samhällsproblem. Ni har själva nämnt machokulturen som ett problem tidigare och en följd av machokulturen är att män ska tycka att det är häftigt att bli tafsad på och att det vore skamligt att anmäla något sådant. Mörkertalet är med andra ord extremt stort.

I grund och botten handlar det om att människor måste börja respektera varandras gränser och att inte ta sig friheter. Övergrepp sker av båda könen och jag tror det blir svårare att hitta svar på varför det sker och därmed lösningar om man viftar bort vissa utövares handlingar som icke samhällsproblem baserat endast på vilket kön utövaren har.

Men om verktyget som åklagaren behöver..kvinnans vittnesmål skjutit sig själv i sank genom att supa sig redlös..vad ska, hur ska samhället då agera?

Tja spermaprov, kanske vittnen och det viktigaste, är kvinnan redlös så kan hon inte säga ja, jag vill ligga.
Mannens ansvar helt och hållet .

Ser du inte själv hur intryckt du är med åsikter som inte har med grundproblemet att göra?

Vanligt sunt förnuft. Ska man gå ut och festa, gör det med vänner man kan lita på.

Herregud har du aldrig festat ihop med människor du inte känner?.

När jag var ung så söp jag rejält ibland:angel:, festade med helt okända män:laugh:, hoppade in i bilar här o där, åkte med en sväng eller två :), härliga tider:D, eller tycker du det bara är kvinns som ska festa med personer de "känner o litar på"?

Låter som en man som vill hålla sin fru hemma inom husets väggar om inte annat.O_o

Du hade enkelt kunna säga att du uttryckte dig klumpigt men du fortsätter köra på samma spår om att det inte är ett samhällsproblem när det är män som är offer. Det är ett samhällsproblem att folk tar sig friheten att ta och kommentera på andra i form av övergrepp, oavsett vilka kön som är inblandade. Jag kommenterade tydligt att det är inte lika vanligt som det motvända men det är INTE ovanligt att kvinnor tar sig friheter mot både kvinnor och män och det ÄR ett samhällsproblem. Ni har själva nämnt machokulturen som ett problem tidigare och en följd av machokulturen är att män ska tycka att det är häftigt att bli tafsad på och att det vore skamligt att anmäla något sådant. Mörkertalet är med andra ord extremt stort.

I grund och botten handlar det om att människor måste börja respektera varandras gränser och att inte ta sig friheter. Övergrepp sker av båda könen och jag tror det blir svårare att hitta svar på varför det sker och därmed lösningar om man viftar bort vissa utövares handlingar som icke samhällsproblem baserat endast på vilket kön utövaren har.

Men allvarligt talat.
Mäns våld och övergrepp på kvinnor (och andra män) är ett strukturellt problem = samhällsproblem.

Machokultur är ett samhällsproblem.
Segregation är ett samhällsproblem.
Mäns kostnad i samhället är ett samhällsproblem.
Diskriminering är ett samhällsproblem.
Kvinnors sexuella övergrepp och trakasserier mot män är inte ett samhällsproblem.

Det är alltså inte ett "samhällsproblem", lika lite som det är ett samhällsproblem att jag just råkade köra tån i stolen.

Men allvarligt talat.
Mäns våld och övergrepp på kvinnor (och andra män) är ett strukturellt problem = samhällsproblem.

Machokultur är ett samhällsproblem.
Segregation är ett samhällsproblem.
Mäns kostnad i samhället är ett samhällsproblem.
Diskriminering är ett samhällsproblem.
Kvinnors sexuella övergrepp och trakasserier mot män är inte ett samhällsproblem.

Det är alltså inte ett "samhällsproblem", lika lite som det är ett samhällsproblem att jag just råkade köra tån i stolen.
Ni jämför övergrepp med att köra tån i stolen och nageltrång. Härligt.

Men som betydelse för att övergreppet ska komma till stånd, ja där visar statistik med all tydlighet att alkoholintag har en betydelse.

Kan du visa statistik på hur många nyktra som har fredat sig bättre emot onyktra kvinnor?
Finns det ens bevis på att om inga kvinnor drack alkohol att övergrepp/våldtäkter skulle minska rejält?, eller skulle männen om möjligt i vissa fall ist välja någon annan?
För det känns lite så i diskussionen här att om kvinnorna skulle vara helt nyktra så är det något annat som underlättar eller triggar förövaren istället...vad du menar... nu är det såklart tacksamt för män att skylla på kvinnors alkoholintag, men medans du gör det så finns det andra anledningar gömda lite varstans i dina inlägg, som klädsel, uppförande, var de går , när de är ute etc...

Ja det känns lite som så att om alkoholen försvann så skulle du och en del andra män finna en annan förklaring till de höga övergreppssiffrorna.Och det lätt.

Ungefär lika härligt som när du kommer och skriker "MEN MÄNNEN DÅ??!?" i en tråd som handlar om kvinnors utsatthet i samhället.
Nej, det var fortfarande en kommentar på saetas påstående att utan män skulle inte övergrepp finnas. Tycker du att det stämmer? Att utan mäns övergrepp skulle inte övergrepp finnas?

Nej, det var fortfarande en kommentar på saetas påstående att utan män skulle inte övergrepp finnas. Tycker du att det stämmer? Att utan mäns övergrepp skulle inte övergrepp finnas?

Citera gärna inlägget, ty jag finner det ej.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka