Att i princip alla män har gjort något sådant.

Du kan verkligen inte problemet i sin helhet? I skolor, sexårs, dagis. Pojkar som tafsar och puttar och tar på flickor. Hur sånt viftas bort som "han är nog bara kär". Som att det skulle vara okej att göra så om han är kär. Nej, klart det finns de män som inte gjort något alls. Men majoriteten av alla tror jag tyvärr har det. Och som jag sa, säkert inte med någon negativ baktanke eller ens med någon tanke alls. Pusskrig var något killarna på min skola sysslade med. Ja alltså, i låg och mellanstadiet. Och vi tjejer ville inte alltid. Ibland ville vi, ibland inte. Det är en form av sexuellt trakasseri.

Du kan verkligen inte problemet i sin helhet? I skolor, sexårs, dagis. Pojkar som tafsar och puttar och tar på flickor. Hur sånt viftas bort som "han är nog bara kär". Som att det skulle vara okej att göra så om han är kär. Nej, klart det finns de män som inte gjort något alls. Men majoriteten av alla tror jag tyvärr har det. Och som jag sa, säkert inte med någon negativ baktanke eller ens med någon tanke alls. Pusskrig var något killarna på min skola sysslade med. Ja alltså, i låg och mellanstadiet. Och vi tjejer ville inte alltid. Ibland ville vi, ibland inte. Det är en form av sexuellt trakasseri.
Men det är fortfarande så att du säger att i princip alla män har gjort något. Du definierar sedan detta något efter att jag efterfrågat det och jag håller inte med om det (vilket inte är något bevis i sig, det är min åsikt och mina erfarenheter såklart). Nu backar du från i princip alla till majoriteten.

Det jag efterfrågade var vilken nivå av övergrepp eller trakasserier du ansåg att i princip alla män någon gång har gjort, du svarade på det och jag tackar för det.

Jag har inget direktcitat (orkar helt uppriktigt inte gå igenom trettiofem sidor, det är nästan midnatt.), men för mig kommer det upp som en känsla i messen gång på gång.
Så många kan det inte vara.
Det tror jag inte.
Vad räknas egentligen?

Istället för att helt enkelt läsa inläggen som sprids över hela världen och acceptera att de här människorna inte ljuger om sina upplevelser.
Jag har aldrig ifrågasatt personerns upplevelser, personen äger alltid upplevelsen. Det jag undrade om vad det var saeta syftade på när hon sade att i princip alla män hade gjort det.

Mmm, skulle inte göra det på någon som inte vill. Det vore ju övergrepp.

Vad bra. :) Å andra sidan är det ju det minsta man kan begära. Steg två är att du börjar säga ifrån när andra män gör det. Inte bara uppenbara övergrepp, utan att faktiskt inte "höhö":a åt kvinnofientliga skämt eller nedsättande kommentarer, utan markera att sådant beteende inte är okej.

Många män har så liten respekt för kvinnor att de inte bryr sig om vad kvinnor tycker. De bryr sig däremot om vad andra män tycker. Så alla män har en superviktig uppgift där i stället för att lägga sin kraft på att uppröras över att "alla män" får skulden.

Men det är fortfarande så att du säger att i princip alla män har gjort något. Du definierar sedan detta något efter att jag efterfrågat det och jag håller inte med om det (vilket inte är något bevis i sig, det är min åsikt och mina erfarenheter såklart). Nu backar du från i princip alla till majoriteten.

Det jag efterfrågade var vilken nivå av övergrepp eller trakasserier du ansåg att i princip alla män någon gång har gjort, du svarade på det och jag tackar för det.

Ja, för det är ju så. Det är inte min åsikt eller min erfarenhet (även om jag själv såklart (jag säger såklart för att det tyvärr är mer vanligt än ovanligt) också har blivit utsatt) utan det är baserat på dels det folk skriver, men också vad jag ser och hör.

"I princip alla" och majoriteten ser jag som något liknande. Det betyder typ "inte alla män", men de flesta.

Många män har så liten respekt för kvinnor att de inte bryr sig om vad kvinnor tycker. De bryr sig däremot om vad andra män tycker. Så alla män har en superviktig uppgift där i stället för att lägga sin kraft på att uppröras över att "alla män" får skulden.

Precis! Det är också en anledning till att "det börjar med männen". Att det är först och främst där det behövs en förändring.

Ja, för det är ju så. Det är inte min åsikt eller min erfarenhet (även om jag själv såklart (jag säger såklart för att det tyvärr är mer vanligt än ovanligt) också har blivit utsatt) utan det är baserat på dels det folk skriver, men också vad jag ser och hör.

"I princip alla" och majoriteten ser jag som något liknande. Det betyder typ "inte alla män", men de flesta.
Nu använder du egna definitioner igen vilket försvårar diskussionen. I princip alla betyder alla med ett fåtal undantag.

Du kan inte bara rent ut skriva övergrepp eller sexuella trakasserier, utan måste omskriva det som 'dåliga saker' eller 'problematiska'?
Betyder det att du inte tycker att handlingarna jag beskrev hör hemma inom sexuella trakasserier?
Det är mest för att det blir svårt med vad som är det vs vad som skulle räknas som något sådant rent juridiskt, jag är inte så inläst på vad exkta definitionerna är för vad som är vad. Men för enkelhetens skull kan jag hålla med om att det är olika varianter av övergrepp och trakasserier, det är inte så att jag ifrågasätter den delen i sig utan mer att jag inte vill säga något jag inte vet precis vad det innebär.

Jag tror nog .

Redan där skulle du knipit igen!! Vem fan bryr sig om vad du tror??
Håller din pappa, din sambo, din morfar, farfar, sambons far, farfar på så?
I så fall bör du söka dig ett nytt umgänge. (alt är du 15 år, då är du förlåten)
:mad::mad::mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka