Ta nu inte sakerna ur sitt sammanhang. Det som framkommit i m2 är att dessa manliga feminister i ledande ställning är kraftigt överrepresenterade vad gäller sexuella övergrepp.
Fast det vet vi ju inte?
Om de är just överrepresenterade?

Inte för att sexuella övergrepp är OK oavsett vem som begår dem.
Men det är ju extra belastande att begå dem om man påstår sig vara feminist.

Det är inget jättekonstigt med en man som är feminist heller beroende på vilka värden man tillskriver feminismen. Sen är feminist väldigt mycket ett modeord och något man kan använda för att t.ex. godhetssignalera.

Problemet är väl snarare i hela identitetspolitiken att personer lägger så mycket vikt vid vad någon person kallar sig och så lite på hur personen handlar. En person är mer än partiet man röstar på, ismen man säger sig tillhöra, namnet personer har och en hudfärg.

Fast det du säger får till konsekvens att de schyssta männen står för att de inte är feminister, medan de manliga svinen påstår att de är feminister för att vinna makt.

• Gilla
Reactions: ptr
Fast det vet vi ju inte?
Om de är just överrepresenterade?

Inte för att sexuella övergrepp är OK oavsett vem som begår dem.
Men det är ju extra belastande att begå dem om man påstår sig vara feminist.
Och som i fallet Aftonbladet (och TV4) där redaktionsledning visst om förhållandet utan att bry sig, snarast stöttat beteendet, samtidigt som de driver en helt annan linjeofficiellt i sin tidning. Trovärdigheten förloras inte bara för de personer som hängs ut utan för hela tidningen.

Och som i fallet Aftonbladet (och TV4) där redaktionsledning visst om förhållandet utan att bry sig, snarast stöttat beteendet, samtidigt som de driver en helt annan linjeofficiellt i sin tidning. Trovärdigheten förloras inte bara för de personer som hängs ut utan för hela tidningen.
Det är så du ser det men många kommer se det som att man hindrades pga gubbmakten, patriarkatet, könsnormer osv.

Dvs beroende på hur man ser på det hela så kan man hitta förklaringar som styrker redan etablerad världsbild.

Jag känner ingen man som håller på med våldtäkter och sexuella övergrepp.

Det är skrämmande att det finns en utbredd kultur bland de feministiska männen i ledande ställning att ägna sig åt sådana aktiviteter.

Hur vet du att du inte känner någon man som begått våldtäkt och/eller sexuella övergrepp?

Ta nu inte sakerna ur sitt sammanhang. Det som framkommit i m2 är att dessa manliga feminister i ledande ställning är kraftigt överrepresenterade vad gäller sexuella övergrepp.

Nja, det gäller alla män. Inte bara de som syns och hörs i media.

Det är så du ser det men många kommer se det som att man hindrades pga gubbmakten, patriarkatet, könsnormer osv.

Dvs beroende på hur man ser på det hela så kan man hitta förklaringar som styrker redan etablerad världsbild.
Det är den bild jag fått genom att läsa på olika forum av hur de flesta människor ser på det. För övrigt sa ledningen på Aftonbladet själv ungefär samma, om än i lite inlindade ordalag.

Det är den bild jag fått genom att läsa på olika forum av hur de flesta människor ser på det. För övrigt sa ledningen på Aftonbladet själv ungefär samma, om än i lite inlindade ordalag.
Vilka forum då? :D Det kan inte vara så att slutsatsen går i linje med redan etablerade åsikter om nämnda tidningar/kanaler?

Jag tycker personligen att det är katastrof att så många har hållt tyst så länge, antar att det mest är som vanligt att personer har tänkt mer på sig själva än något annat. Jag tror inte att det beror på någon större konspiration utan helt enkelt självbevarande och självfrämjande.

Jag förstår hur du menar och visst är det så - det är sorgligt och för j*vligt men det är så. I ren självbevarelsedrift finns det somligt man kanske ska tänka på. Tyvärr. Medan vi försöker få till en ändring.

Men grejjen med lbb är väl att han tar upp det hela tiden, oavbrutet, efter att alla konstaterat att det tyvärr är så i samhället, ältar han det om och om igen. Och jag begriper inte varför.
Men det är väl inte så svårt att förstå. De hatar kvinnor helt enkelt.

Alltså jag måste säga att me2 har varit helt fantastisk för mig personligen, äntligen har jag kunnat berätta om den manliga läkaren som utsatte mig som 17-åring på en akutmottagning ! Utan att känna alltför mycket skam. Det finns en enorm kraft i att så många berättar, det minskar ens egen skuld och skambörda något enormt.

Vilka forum då? :D Det kan inte vara så att slutsatsen går i linje med redan etablerade åsikter om nämnda tidningar/kanaler?

Jag tycker personligen att det är katastrof att så många har hållt tyst så länge, antar att det mest är som vanligt att personer har tänkt mer på sig själva än något annat. Jag tror inte att det beror på någon större konspiration utan helt enkelt självbevarande och självfrämjande.
Varför skulle det vara en konspiration? Det är väl klart att de tänkt mer på sig själva, det var ju ungefär det jag skrev. Och den enda rimliga slutsatsen kan inte vara något annat än att trovärdigheten allvarligt skadas.

Varför skulle det vara en konspiration? Det är väl klart att de tänkt mer på sig själva, det var ju ungefär det jag skrev. Och den enda rimliga slutsatsen kan inte vara något annat än att trovärdigheten allvarligt skadas.
Jag menade inte att du trodde det, ledsen om det var otydligt. Jag tror inte det kommer göra någon större skillnad för trovärdigheten, man kommer lägga skulden på sexistisk kultur och liknande som man nu såklart åtgärdat i samband med att personer fått avgå (timell) eller fråntagna uppgifter (virtanen). Att personer låtit det fortgå och varit medvetna om det tror jag inte kommer spela så stor roll, saker kommer fortgå som vanligt och det är snart glömt.

Jag tycker personligen att det är katastrof att så många har hållt tyst så länge,.

Det förvånande är, tycker jag att ABs publisher Sofia Olsson Olsén inte tog tag i saken
när hon ändå kände till det långt innan det blev skriverier om det.
Visst, hon hänvisade till pressetiska regler och nedlagd polisutredning men det är svårt att inte misstänka att den kollegiala svågerpolitiken journalister emellan inte hade nåt alls med det att göra.

Det förvånande är, tycker jag att ABs publisher Sofia Olsson Olsén inte tog tag i saken
Visst, hon hänvisade till pressetiska regler och nedlagd polisutredning men det är svårt att inte misstänka att den kollegiala svågerpolitiken journalister emellan inte hade nåt alls med det att göra.
Kände till vilket när?

Ja, journalisterna har stark kåranda. I synnerhet inom de vänsterfeministiska kretsarna. Nu har vi sett flera kända vänsterfeministiska journalister avslöjas på sociala medier men medierna tiger in i det sista.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka