Det är givetvis så att även kloka kvinnor kan bli våldtagna men risken är väldigt liten.

Sedan ska det sägas att alla de kvinnor jag pratat med blivit utsatta för sexuellt ofredande. Vanligtvis i form av tafs.
Jag misstänker att de kloka kvinnorna du tycks känna, knappast berättar för dig om de våldtäkter de utsatts för. Eller andra övergrepp. Det är inte något man tar upp i en vardaglig konversation - och definitivt inte med en person som har din inställning.....

Jag misstänker att de kloka kvinnorna du tycks känna, knappast berättar för dig om de våldtäkter de utsatts för. Eller andra övergrepp. Det är inte något man tar upp i en vardaglig konversation - och definitivt inte med en person som har din inställning.....

Det är ju det de har gjort. Dessutom berättar jag naturligtvis inte min inställning för dem.

Är det så konstigt att inte någon jag känner blivit våldtagen eller vad menar du? Menar du att de döljer att de blivit våldtagna?
Min mamma blev våldtagen som 15-åring. Hon berättade det när hon var 85. I hela sitt liv hade hon inte sagt det till någon. Men i demensens början så fanns inte spärren en dag och min storasyster fick höra den otroligt sorgliga historien som präglat mamma hela hennes liv. Mycket i mammas agerande fick sin förklaring. Men INGEN som kände henne visste det.

Det är ju det de har gjort. Dessutom berättar jag naturligtvis inte min inställning för dem.

Du menar din taskiga kvinnosyn.. jojo. Vet du vad , jag tror dessa kloka kvinnor redan genomskådat din taskiga kvinnosyn liksom vi här har.
Tro fan dom inte berättar ett skit för dig. Dom har väl inte heller lust att få i ansiktet att dom typ får skylla sig själv om dom druckit alkohol och då krattat manegen för att bli våldtagen :grin:

Min mamma blev våldtagen som 15-åring. Hon berättade det när hon var 85. I hela sitt liv hade hon inte sagt det till någon. Men i demensens början så fanns inte spärren en dag och min storasyster fick höra den otroligt sorgliga historien som präglat mamma hela hennes liv. Mycket i mammas agerande fick sin förklaring. Men INGEN som kände henne visste det.

Men så fruktansvärt :cry:

Man kan fan inte få bättre reklam för feminismen än så här

Var är dom som alltid skriker så högt om hur bra kvinnosyn män har och hur jämställda vi är

Fler och fler av de män du talar om är inne på polisstationen. Metoo får dessa mäns verkliga kvinnosyn att komma upp till ytan.

Vad är det för fel på män överlag är väl en rimligare fråga.
Jag tycker den där frågan låter så fel. Det får det att låta som det är fel på ALLA män, såvitt jag vet är det långt ifrån ALLA som håller på med övergrepp, våldtäkter m.m.

Kanske borde frågan varit "vad är det för fel på de männen som håller på med övergrepp/våldtäkter" istället? Det känns mer rimligt.

Jag tycker den där frågan låter så fel. Det får det att låta som det är fel på ALLA män, såvitt jag vet är det långt ifrån ALLA som håller på med övergrepp, våldtäkter m.m.

Kanske borde frågan varit "vad är det för fel på de männen som håller på med övergrepp/våldtäkter" istället? Det känns mer rimligt.

Ja, de flesta män är schyssta. Att våldta är onormalt beteende bland män.

Ja, de flesta män är schyssta. Att våldta är onormalt beteende bland män.
Oj skriver du det här från polisstationen eller?

OBS skämt --> du skrev att dom som säger att män har så bra kvinnosyn och vi är så jämställda är dom som sitter på polisstationen

Oj skriver du det här från polisstationen eller?

OBS skämt --> du skrev att dom som säger att män har så bra kvinnosyn och vi är så jämställda är dom som sitter på polisstationen
Han syftar nog på kändisarna nu i #metoo-skandalerna. Många utav de har identifierat sig som feminister.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Pass förvaring
  • WE-tråden
Tillbaka