"Problemet" med frågan i sig är att män oftast inte anser sig vara sextrakasserade när en kvinna tafsar/kommenterar fysiska företräden, för naturligtvis är det inte bara EN kvinna som betett sig som ett svin. Det finns gott om kvinnor som beter sig exakt lika olämpligt som män. Skillnaden är att det beteendet upplevs och hanteras totalt olika av mottagaren beroende på om det är en man eller kvinna.
OM det nu är så.. Så måste man ju alltid fundera på hur ens beteende tas emot. Jag kan skämta otroligt grovt om saker som kanske kan såra folk när jag tex är med min kille eller min bästa vän. För vi är alla såna som kan just skämta om sånt och ingen blir illa berörd. Men vi alla ser ju till att uppföra oss annorlunda när vi inte VET om sånt landar väl.
Så får man ju liksom göra med det här ämnet med. Man kan inte anta att det man själv gillar/är ok med är ok för någon annan.
Sen ärligt talat så vet jag inte så många killar som varit med om att tjejer tjatat sig till sex när de inte vill, våldtäkter, att de "lilla gubben:as", får sämre löner, antas vara hemma med barnen, ska städa/laga mat etc.
Jag är jävligt säker på att extremt få tjejer i min skola sprang runt under skoltid och klämde killar mellan benen/på rumpan eller försökte dra av dem kläderna i högstadie. Däremot gjorde ungefär 1/3 minst av killarna det.
Och ärligt talat har jag under alla år som väldigt flitig festare mött en KLAR överrepresentation av män som tafsar och inte kvinnor(som då ibland tafsat främst på någon man).
Lesbiska kvinnor har inte kladdat på mig när jag varit på gay-klubb. De har stött på en mer civiliserat.
Och de har aldrig blivit sura och gått till personangrepp eller försökt tjata när jag avböjer kontaktförsök.
Jag förstår givetvis att det finns kvinnor som begår övergrepp, sexuellt trakasserar etc. Men jag tror faktiskt inte att problemet är att män bara tar emot. Jag tror inte de behöver ta emot ens hälften så mycket.