Så män använder inte tillhyggen eller drogar kvinnor alt utnyttjar kvinnor som är däckade eller sover?

Alltså förlåt men värsta ursäkten ever. Det är jättelätt att hitta tillhyggen om man nu vill slå någon.
Det är dessutom ganska lätt att våldta om man faktiskt vill. Män kollar ju sina drinkar mindre så är väl bara att droppa lite roofy om nu kvinnor lika gärna vill våldta.

Strukturerna märks från dagisålder (hur vi bemöter de olika könen), till reklam, till prostitution, till politik, till löner, till vilka jobb som har lägst löner, till brott, till ja, allt.
Nej det är inte värsta ursäkten ever men självklart kan man helt bortse från biologiska skillnader om man vill.

Om du vill våldta så kommer du behöva planera en del, det kommer inte kunna ske i ögonblicket, därmed faller en hel del möjlighet att göra så bort. Då faller antagligen en del av motivationen bort ala vad man gör när hormoner, ilska, droger, påverkar en.

Sen kan man komma in på diskussioner om sexdriften är lika stark hos båda könen och möjligheter att kunna få den tillfredställd utan att tvinga någon. Om du verkligen skulle behöva få sexuell stimulans så kan du skapa en profil på t.ex. bodycontact och få detta tillfredställt. Som man finns inte någon som helst garanti att du ska kunna få sex någon gång i ditt liv. Kombinerar du sedan detta med psykiska sjukdomar och ett större våldskapital så har du en problematisk situation, strukturer eller inte.

Nej det är inte värsta ursäkten ever men självklart kan man helt bortse från biologiska skillnader om man vill.

Om du vill våldta så kommer du behöva planera en del, det kommer inte kunna ske i ögonblicket, därmed faller en hel del möjlighet att göra så bort. Då faller antagligen en del av motivationen bort ala vad man gör när hormoner, ilska, droger, påverkar en.

Sen kan man komma in på diskussioner om sexdriften är lika stark hos båda könen och möjligheter att kunna få den tillfredställd utan att tvinga någon. Om du verkligen skulle behöva få sexuell stimulans så kan du skapa en profil på t.ex. bodycontact och få detta tillfredställt. Som man finns inte någon som helst garanti att du ska kunna få sex någon gång i ditt liv. Kombinerar du sedan detta med psykiska sjukdomar och ett större våldskapital så har du en problematisk situation, strukturer eller inte.

Alltså.. Kvinnor är ju inte svaga våp heller. Finns många män som är svagare än många kvinnor.

Och nej. Det där skitsnacket om att män har högre sexdrifter kan du väl inte ta upp på allvar? :crazy:

Alltså.. Kvinnor är ju inte svaga våp heller. Finns många män som är svagare än många kvinnor.

Och nej. Det där skitsnacket om att män har högre sexdrifter kan du väl inte ta upp på allvar? :crazy:
Många män som är svagare än kvinnor? En otränad standardman kommer vara starkare än en kvinna om hon inte är elittränad. Sen ska det dessutom gärna vara en man som kvinnan attraheras av vilket är mycket mindre procent än vad det är för män och antagligen är väl dessa män i större utsträckning även

Vad är skitsnacket om sexdriften? Att män har högre? Att en kvinna kommer ha större möjlighet att ha tillfälligt sex/ons om hon vill?

Många män som är svagare än kvinnor? En otränad standardman kommer vara starkare än en kvinna om hon inte är elittränad. Sen ska det dessutom gärna vara en man som kvinnan attraheras av vilket är mycket mindre procent än vad det är för män och antagligen är väl dessa män i större utsträckning även

Vad är skitsnacket om sexdriften? Att män har högre? Att en kvinna kommer ha större möjlighet att ha tillfälligt sex/ons om hon vill?
En man som kvinnan är attraherad av? Pratar du bara om våld i relationer? Glömde du kolla i hela samhället?
Skitsnack att män våldtar pga sin sexdrift. Och att män skulle ha högre än kvinnor.

En man som kvinnan är attraherad av? Pratar du bara om våld i relationer? Glömde du kolla i hela samhället?
Skitsnack att män våldtar pga sin sexdrift. Och att män skulle ha högre än kvinnor.
Självklart styrs man inte blint av sin sexdrift, det är många faktorer som samverkar för att skapa behov, vilja, möjlighet där alla tre faktorerna finnas för att det ska kunna ske.

Att den inte är högre får du nog visa källa på, jag kan ge den här som innehåller diverse länkningar..

https://www.webmd.com/sex/features/sex-drive-how-do-men-women-compare#1

Självklart styrs man inte blint av sin sexdrift, det är många faktorer som samverkar för att skapa behov, vilja, möjlighet där alla tre faktorerna finnas för att det ska kunna ske.

Att den inte är högre får du nog visa källa på, jag kan ge den här som innehåller diverse länkningar..

Nej, jag tror sexlust extremt sällan har med våldtäkt att göra. Det har med makt att göra.
Annars hade samma män även snott mat på restauranger, eller annat de har lust till. Om det är självbevarelsedriften det är fel på.

Nej, jag tror sexlust extremt sällan har med våldtäkt att göra. Det har med makt att göra.
Annars hade samma män även snott mat på restauranger, eller annat de har lust till. Om det är självbevarelsedriften det är fel på.
Det är inte BARA det, det krävs mer än så.

Mat kan man köpa i affären.

Jag har inte heller varit med om att de någon gång inte velat när jag vill. Är det då bara för att jag har så extremt bra timing i när jag frågar eller för att jag är så oemotståndlig?

Inte jag heller. Jag tror dock inte det har att göra med att jag är så fantastisk eller de alltid är så kåta. Jag tror det beror på att man känner av läget lite.

Jag har tex aldrig gått igång så vansinnigt att jag inte kan hålla fingrarna i styr när en killkompis sover, när han är aspackad etc.

Bland mina manliga vänner vet jag att de ibland haft lägre sexdrift än sina kvinnliga partners. Och nej, de har inte blivit våldtagna för det.

Att ha sex är något man gör ihop. Att tro att bara för att man har hög sexdrift så våldtar man är för mig helt vansinnigt. Det är inte att ha sex när man våldtar, begår övergrepp, trackasserar. Det är heller inte att visa kärlek att skicka över 100 sms till en kollega som inte besvarar etc. Det är bara gränslöst.
Jag har fö tjejkompisar med väldigt hög sexdrift. Våldtar de män? Nä, de kanske köper en till leksak om de av något skäl inte har "får sex".

Och nej, jag säger så klart inte att alla män våldtar.
Men ursäkter om styrka, högre sexdrift, påståenden om att killar alltid vill ligga etc känns rätt oigenomtänkt. Det är något annat som ligger bakom. Jag tror mer kultur.

Nu överförenklar ni åt andra hållet. Det är inte så att det BARA beror på en eller annan sak, det finns ingen enskild faktor som ligger bakom all problematik. Det är biologi, kultur osv i en mix som skapar förutsättnignar för saker att ske. Vissa saker möjliggörs då t.ex. om tafsande ses som att det inte är en stor grej och omöjliggörs om man inte kan tvinga en annan person.

För att något ska ske så krävs ofta att flera faktorer finns på plats och det kan räcka med att bara en saknas för att det inte ska ske.

Det är bara en sån extrem förenkling att t.ex. peka på "strukturer" utan att ta hänsyn till andra faktorer eller hur andra faktorer påverkar strukturerna. Om man bara pekar strukturer, strukturerer, strukturer så kommer man sedan stå besviken när det inte löste allt.

"Den första generationen feminister strävade efter jämställdhet genom att vara starka och visa att kvinnor inte på något sätt behövde vara underordnade männen. En mycket framgångsrik strategi."

"Tyvärr har dagens radikalfeminister valt en helt annan fortsättning på den framgångsresan. Följaktligen framställs kvinnor i den kontexten närmast standardmässigt som offer för elaka män. Men senast jag kollade så var ett tecken på att man är vuxen att man faktiskt kan ta vara på sig själv. En vuxen människa kan avstyra klumpigheter som inte handlar om riktiga övergrepp. "
http://www.gp.se/ledare/jämställdhet-handlar-inte-om-att-kvinnor-är-offer-1.4795432

Jag har inte heller varit med om att de någon gång inte velat när jag vill. Är det då bara för att jag har så extremt bra timing i när jag frågar eller för att jag är så oemotståndlig?
Eller för att mannen vet att om han ens vågar andas om att han inte vill just då så är han rädd att slängas på soptippen. Rädd att det ska framstå som att den älskade tjejen inte är attraktiv. I sunda relationer är det inget problem, när inkännandet fungerar. Det går att bestämma sig för att vilja med, men är inte alltid det fungerar.

Exakt vilken poäng vill du komma fram till? Att kvinnor hade våldtagit män i lika stor omfattning om vi var lika starka?

Ofta förekommer är inte samma sak som typiskt. Om man pratar typiskt så blir det t.ex. "en kvinna har typiskt en ljusare röst än en man". Att något är mer vanligt förekommande i en grupp gör det inte typiskt för den gruppen.

Jodå. Men du ska alltid märka ord och haka upp dig på det istället för själva huvudämnet. Väldigt onödigt. Och jag tror att du förstår precis vad jag menar!

Det ÄR ett typiskt beteende hos män. Oavsett vad du tycker eller har upplevt personligen så är det fortfarande ett typiskt manligt problem.

Våldtäkter är verkligen inte alltid planerade.
Många våldtäkter sker faktiskt i ögonblicket.

Våldtäkter och sexuella trakasserier/övergrepp handlar oftast inte ens om en sexualdrift. Det handlar om makt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka