Vad spelar det för roll när hon skrev inlägget? Det var igår hon slutade officiellt och i aftonbladetartikeln om det nämns ingenting alls om att det är pga hennes sexuella trakasserier av medarbetare.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1WXj6/lotta-brome-lamnar-sveriges-radio

Hon verkar inte heller ångerfull eller ens medger att hon har gjort något. Högst anmärkningsvärt att hon kommer undan så lätt.

Men hur i helvete ska vi kunna diskutera något som inte ens hänt tidigare.. Den här tråden har varit död rätt länge-

Du har så jävla fel bara för svt har publicerat att hon slutar pga sexuella trakasserier!! Det hade du kunnat lista ut om du använt dig av en annan källa än aftonbladet!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/programledaren-lotta-brome-lamnar-p4-extra

Okeeej blev mindre på slutet för att du blev bannad

Och en genomsnittlig promillehalt på 1,2 promille ger ju vid handen att många av offren var rejält berusade.
Och det öppnar ju för den beryktade gråzonen. Vad som är underbart o fint på fyllan riskerar att blir grått och fult i eftertankens kranka blekhet.

Ja det är för jävligt att fylla påverkar en individs trovärdighet vid en ev. rättegång.
Kan det ha ngt att göra med de orsaker som gör att vi inte får köra bil på fyllan.
Att omdöme och vett försvinner där fyllan går in?
Självklart ska den som begått ett övergrepp tvingas ta sitt ansvar för detta.
Men om verktyget som åklagaren behöver..kvinnans vittnesmål skjutit sig själv i sank genom att supa sig redlös..vad ska, hur ska samhället då agera?

Du skriver ju själv "Kvinnor måste begränsa sina liv för att MÄN är äckliga idioter"
Vilket visar att det är individer som måste begränsa sina liv. Inte samhället. Alltså som jag säger, ett individuellt problem..visserligen stort.

Men hur i helvete ska vi kunna diskutera något som inte ens hänt tidigare.. Den här tråden har varit död rätt länge-

Du har så jävla fel bara för svt har publicerat att hon slutar pga sexuella trakasserier!! Det hade du kunnat lista ut om du använt dig av en annan källa än aftonbladet!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/programledaren-lotta-brome-lamnar-p4-extra

Diskutera något som inte hänt tidigare? Jag postade det här i tråden: http://www.bukefalos.com/threads/me2.1451645/page-62#post-18330721

Jag förstår inte varför du är så aggressiv i din ton.

Åååhh här kommer nu dom VÄLGRUNDADE anklagelserna mot mig!!! :nailbiting: Var har jag skrivit att jag vill omyndigförklara kvinnor?? :confused: :rofl:
Om du inte accepterar att alla individer bär ett ansvar för sina handlingar och sina val...så är väl den logiska slutsatsen att du anser att dessa individer inte ska vara ansvariga det vill säga i praktiken omyndigförklara dem. Så då blir min fråga. Är varje vuxen människa ansvarig för sina egna handlingar och sina egna val. ditt svar ger svaret om du vill omyndigförklara vissa.
Ps hur kan en fråga bli en anklagelse?
"Vill du alltså omyndigförklara ditt kön? det verkar ju så?" Två frågetecken = två frågor.:angel:

så du lär få hålla på läääänge till oavsett om jag blir censurerad eller ej ;)
Nej jag lär inte göra det för det var så mycket av samma att man blir uttråkad...... Alkohol.... vi måste begränsa livet för kvinnor!!!.....snark...det är kanske lite sådär att har man läst ett har man läst alla typ ;)

Nej jag lär inte göra det för det var så mycket av samma att man blir uttråkad...... Alkohol.... vi måste begränsa livet för kvinnor!!!.....snark...det är kanske lite sådär att har man läst ett har man läst alla typ ;)
Inget svar, alltså är du så kluven. Samtidigt som du anser att kvinnor har samma rättigheter och skyldigheter som män, dvs ansvariga för handlingar och val. Så verkar det sticka rejält att erkänna det för då innebär det ju att en stor del av din argumentering gentemot mig faller och det vore ju ack så förargligt:sneaky:

Inget svar, alltså är du så kluven. Samtidigt som du anser att kvinnor har samma rättigheter och skyldigheter som män, dvs ansvariga för handlingar och val. Så verkar det sticka rejält att erkänna det för då innebär det ju att en stor del av din argumentering gentemot mig faller och det vore ju ack så förargligt:sneaky:
Nej jag är inte kluven --> jag har citerat en massa skit som du skrivit som jag inte håller med om och som pekar på dålig kvinnosyn och på att du lägger sjukt mycket tid på att klaga och gnälla på hur kvinnor dricker och klär sig , att du leker nån jävla moralpolis här där du går på oskyldiga kvinnor i stället för att bry dig om dom män som trakasserar och tafsar och begår övergrepp

Nej jag är inte kluven --> jag har citerat en massa skit som du skrivit som jag inte håller med om och som pekar på dålig kvinnosyn och på att du lägger sjukt mycket tid på att klaga och gnälla på hur kvinnor dricker och klär sig , att du leker nån jävla moralpolis här där du går på oskyldiga kvinnor i stället för att bry dig om dom män som trakasserar och tafsar och begår övergrepp
Nu har vi alltså gått från att jag är en kvinnohatare och rasist till att du hittar text som pekar på....
Om du istället för att bestämma vad jag anser utan istället läser vad jag skriver så ser du att jag gång på gång säger att alla, män som kvinnor är ansvariga för sina val och sina handlingar. I förlängningen betyder det ju att de som trakasserar och begår övergrepp till fullo är ansvariga för detta. Eller?
Så tyder jag ansvarsfrågan.
Sedan är individen naturligtvis ansvarig för de val man gör själv, super man sig redlös innebär det vissa risker.
Signalerar man, verbalt, genom handlingar eller klädval så ska man vara medveten om att det.
Andra läser dessa signaler och alla som gör det har inte rent mjöl i påsen....
Men fortfarande har du inte klargjort var du står,
Är kvinnor lika ansvariga som män för sina egna handlingar o val eller är de det inte ?:angel:

Nu har vi alltså gått från att jag är en kvinnohatare
Supertydligt exempel på att du inte vet vad du pratar om är den där lappen som nån lämnade två på natten när han bankat på dörren och du bara skiter i att hela grejen är solklara trakasserier och svarar "Och vad gör lappen? på dålig svenska och rättframt uttrycker han vad han känner och vad han vill..är det ett övergrepp? Han lämnat ju tom. sitt telefonnr."

Liksom hur diskuterar man sexuella trakasserier och kvinnosyn med nån som inte fattar att det INTE är normalt och okej att banka på hos någon och lämna en lapp om människans bröst och att han vill knulla den här främmande människan hårt? :confused:

Men när en kvinna är lättklädd eller tar mer än en drink då blir reaktionen: Appappapp!!! Passa dig för nu krattar du manegen!!! Blablablablaa.... sida på sida skriver du om hur fel kvinnor gör när dom klär sig som dom vill och rör sig fritt i samhället.....

:meh:

Om du inte accepterar att alla individer bär ett ansvar för sina handlingar och sina val...så är väl den logiska slutsatsen att du anser att dessa individer inte ska vara ansvariga det vill säga i praktiken omyndigförklara dem.
Då omyndigförklarar du män konstant.

En full kvinna är ansvarig för att hon är full, en lättklädd kvinna är ansvarig för att hon är lättklädd. Hon har inte på något sätt något ansvar för vad män väljer att göra som du insinuerar med exempelvis ditt krattande. Hon är alltså ansvarig för leverskador, spyor, huvudvärk och att hon fryser och kanske blir sjuk för att hon har lite kläder på sig eller får en ordentlig solbränna och annat som har med bakfyllan och klädslen att göra.

Den som våldtar (ofta män) har fullt ansvar för vad denne gör och att ge sig på någon som inte kan säga ifrån är än mer fel och alltså värre (om det nu kan bli värre) än att ge sig på någon nykter. Du fråntar våldtäktsmännen deras ansvar genom att tjata om vad kvinnor gör. Det är total oväsentligt, förutom då att det som sagt är värre att ge sig på någon som inte kan försvara sig.

Du har ju fortfarande inte plockat fram citat där jag uttrycker kvinnohat och kvinnoförakt, så du lär få hålla på läääänge till oavsett om jag blir censurerad eller ej ;)

Du menar kanske att ingen citerat något som du själv anser skulle tyda på kvinnohat eller kvinnoförakt. Det är som sagt rätt många andra här som tycker att du uttrycker just det, så att kräva citat kommer vi nog ingenstans med eftersom du själv inte har samma syn på vad du skrivit.

Du menar kanske att ingen citerat något som du själv anser skulle tyda på kvinnohat eller kvinnoförakt. Det är som sagt rätt många andra här som tycker att du uttrycker just det, så att kräva citat kommer vi nog ingenstans med eftersom du själv inte har samma syn på vad du skrivit.
Är det kvinnohat att hävda att alla, män som kvinnor har samma ansvar för sina egna beslut och handlingar?
Jag anser det respektfullt att hävda just det.
Men ok anser ni det, så kanske jag ska ändra mig då, att anse att inte alla vuxna människor är ansvariga för sina handlingar och sina egna val. Att det innebär, att den grupp som inte längre tar sitt ansvar i praktiken blir omyndigförklarade då?
Nä, sorry det köper jag inte. Alla har samma värde, samma ansvar.

Då omyndigförklarar du män konstant.

En full kvinna är ansvarig för att hon är full, en lättklädd kvinna är ansvarig för att hon är lättklädd. Hon har inte på något sätt något ansvar för vad män väljer att göra som du insinuerar med exempelvis ditt krattande. Hon är alltså ansvarig för leverskador, spyor, huvudvärk och att hon fryser och kanske blir sjuk för att hon har lite kläder på sig eller får en ordentlig solbränna och annat som har med bakfyllan och klädslen att göra.

Den som våldtar (ofta män) har fullt ansvar för vad denne gör och att ge sig på någon som inte kan säga ifrån är än mer fel och alltså värre (om det nu kan bli värre) än att ge sig på någon nykter. Du fråntar våldtäktsmännen deras ansvar genom att tjata om vad kvinnor gör. Det är total oväsentligt, förutom då att det som sagt är värre att ge sig på någon som inte kan försvara sig.
Och vad betyder då det, när jag säger att alla är ansvariga(för sina egna handlingar och sina egna val), män såväl som kvinnor?
Samtidigt har jag otaliga gånger sagt att den som begår ett övergrepp, har valt att göra det och därför blir han eller hon ansvarig...ingen annan.
Men det negligerar du ju konstant...:confused:
Men om jag lämnar min dyrbara systemkamera, väl synlig i baksätet på min bil, på en parkering i stan över natten...ja då ligger ansvaret för stölden hos tjuven, men jag är ansvarig till att betett mig ovanligt dumt.
Samma sak om en tjej super sig redlös.
Hon är naturligtvis inte ansvarig för övergreppet..hon har inte begått ngt. Det är en annan som bär det ansvaret. Tjejens ansvar är ju att hon betett sig ovanligt korkat.
För den som inte inser att världen är full av predatorer av olika slag är ovanligt korkad. Eller naiv om man så vill.
Det han nada med kvinnohat att göra, det har med realiteterna att göra..antalet anmälningar visar ju det...media drevet i media just nu bekräftar ju det.

Intressant att man fortsätter på samma diskussion med LBB som aldrig lett någonstans och inte en enda kommentar på att en utav sveriges största mediaprofiler väljer att sluta på SR genom att "sluta när man är på topp".

Jag har kanske missat något? men det finns ju en möjlighet att även den profilen faktiskt sextrakasserat kvinnor o då passar hon ju utmärkt i den här tråden.

Jag har kanske missat något? men det finns ju en möjlighet att även den profilen faktiskt sextrakasserat kvinnor o då passar hon ju utmärkt i den här tråden.

Hon är omnämnd i tråden sedan tidigare, men hon passade tydligen inte in i mallen som "ALLA män" gör - någon sa att det här handlade om "en psykopat" och det är ju nåt heeeeeelt annat :crazy:...och tystnaden från detta aggressiva kvinnokollektiv på buke tycker jag varit talande :angel:. Det är inte lika bekvämt att tala om en kvinna som sextrakasserat andra som det är att prata om "ALLA män"...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka