Det håller jag fullkomligt med om. Var fanns stöttningen tidigare?Jag undrar dessutom var alla dessa underbara stödjande röster i media var när tex Kesha gick ut med att hon hade blivit våldtagen av din prodicent Dr.Luke? Stödet hon fick i media och av branchen var - noll. När Taylor Swift stod upp och anmälde sexuellt övergrepp och tog det till rättegång? Hon fick inget stöd av någon hashtag, men hoppla - plötsligt blir hon inkluderad i #metoo av Times och räknas in i "person of the year" - samtidigt så är hon bashad för att hon inte tagit någon offentlig politisk ställning (mot trump). Just sayin'. Rihanna blev misshandlad av sin pojkvän som också är en stjärna - just nu har jag stillestånd i min hjärna så jag kommer inte ihåg vad han heter...chris-nånting? Vad fick hon för stöd av sina "systrar" i världen? Han är fortfarande en big star, och jag tror att det varit fler anklagelser om att han misshandlat både kvinnor och män efter det - men är fortfarande stjärna på topplistor?
vad är det jag inte förstår i logiken här?
Men, men, men, men jag föreslår att vnu använder vi bekräftarteknik och då blir det den mot "att det finns ingen möjlighet att göra rätt ". Bekräftartekniker då är " folk gör så gott folk kan". Låt oss tro att det har vuxit fram en större mängd människor som har kompetens inom härskartekniker. Dessutom har vi i Sverige år efter år efter år haft antimobbingplan i skolan. Skolan har diskuterat jämnställdhet jämnt. De som tycker att skolan betalat för dåligt Och valt andra yrken får inse att skolan har stor påverkat samhället.
Staten och rättsväsendet har inte behandlat svår problem på ett vad kvinnor tycker rättsäkert sätt och vips, då blir det en rörelse. Det är också få kvinnor som tillåter sin äkta man att uppföra sig illa då skjiljer vi oss även om det sällan är våldtäkter, tror jag. Respekt handlar det om.