Jag undrar dessutom var alla dessa underbara stödjande röster i media var när tex Kesha gick ut med att hon hade blivit våldtagen av din prodicent Dr.Luke? Stödet hon fick i media och av branchen var - noll. När Taylor Swift stod upp och anmälde sexuellt övergrepp och tog det till rättegång? Hon fick inget stöd av någon hashtag, men hoppla - plötsligt blir hon inkluderad i #metoo av Times och räknas in i "person of the year" - samtidigt så är hon bashad för att hon inte tagit någon offentlig politisk ställning (mot trump). Just sayin'. Rihanna blev misshandlad av sin pojkvän som också är en stjärna - just nu har jag stillestånd i min hjärna så jag kommer inte ihåg vad han heter...chris-nånting? Vad fick hon för stöd av sina "systrar" i världen? Han är fortfarande en big star, och jag tror att det varit fler anklagelser om att han misshandlat både kvinnor och män efter det - men är fortfarande stjärna på topplistor?
vad är det jag inte förstår i logiken här?
Det håller jag fullkomligt med om. Var fanns stöttningen tidigare?

Men, men, men, men jag föreslår att vnu använder vi bekräftarteknik och då blir det den mot "att det finns ingen möjlighet att göra rätt ". Bekräftartekniker då är " folk gör så gott folk kan". Låt oss tro att det har vuxit fram en större mängd människor som har kompetens inom härskartekniker. Dessutom har vi i Sverige år efter år efter år haft antimobbingplan i skolan. Skolan har diskuterat jämnställdhet jämnt. De som tycker att skolan betalat för dåligt Och valt andra yrken får inse att skolan har stor påverkat samhället.

Staten och rättsväsendet har inte behandlat svår problem på ett vad kvinnor tycker rättsäkert sätt och vips, då blir det en rörelse. Det är också få kvinnor som tillåter sin äkta man att uppföra sig illa då skjiljer vi oss även om det sällan är våldtäkter, tror jag. Respekt handlar det om.

Jag undrar dessutom var alla dessa underbara stödjande röster i media var när tex Kesha gick ut med att hon hade blivit våldtagen av din prodicent Dr.Luke? Stödet hon fick i media och av branchen var - noll.

Vad jag minns så fick Kesha stort stöd av iaf den kvinnliga branschen, sedan gällde det ju även kontraktet, att hennes producent vägrade släppa henne så hon fick /får ännu? inte göra jobb för någon annan.

Av "den kvinnliga branchen"? Det låter ju storartat. Men hon är inte nämnd i Times artikel - som hade varit ganska logiskt annars.

Så du menar att OM hon hade blivit uppbackad så hade hon också omnämnts i Times?

Varför det är så har jag ingen aning om men hon har fått väldigt mkt stöd, även ekonomiskt,problemet är väl här att det är två problem: dels sexuella övergrepp och dels ett slavkontrakt.

Kanske beror det på att producenten nekar, ingen är fälld,och fallet inte är klart än?

Så du menar att OM hon hade blivit uppbackad så hade hon också omnämnts i Times?

Varför det är så har jag ingen aning om men hon har fått väldigt mkt stöd, även ekonomiskt,problemet är väl här att det är två problem: dels sexuella övergrepp och dels ett slavkontrakt.

Kanske beror det på att producenten nekar, ingen är fälld,och fallet inte är klart än?
I min bok gjorde hon det jag tycker att sååå många i #metoo skulle göra - och som jag hoppas världens kvinnor kommer att göra - anmäl till polis och sitt inte på sociala medier med offerkofta på och halshugg halva världens befolkning.

I min bok gjorde hon det jag tycker att sååå många i #metoo skulle göra - och som jag hoppas världens kvinnor kommer att göra - anmäl till polis och sitt inte på sociala medier med offerkofta på och halshugg halva världens befolkning.
Seriöst om du är man och har i ditt liv uppträtt moraliskt riktigt och respektfullt i princip så gott du kunnat. Varför i hela friden bryr du dig? Sköt dig och ditt uppförande så tycker jag nog att de utsatta kan få bestämma över sitt liv.

Du bestämmer inte över någon annan än ditt uppförande. Låt folk som är utsatta vara ifred och sköta sitt liv.

Har du inte uppträtt moraliskt riktigt lär du väl märka det så småningom om inte annat än i Hades port.

Seriöst om du är man och har i ditt liv uppträtt moraliskt riktigt och respektfullt i princip så gott du kunnat. Varför i hela friden bryr du dig? Sköt dig och ditt uppförande så tycker jag nog att de utsatta kan få bestämma över sitt liv.

Du bestämmer inte över någon annan än ditt uppförande. Låt folk som är utsatta vara ifred och sköta sitt liv.

Har du inte uppträtt moraliskt riktigt lär du väl märka det så småningom om inte annat än i Hades port.
Men om du tror att detta inte påverkar gruppen MÄN så är du naiv. Syftet är väl ändå också att det ska ske ren attitydförändrig i samhället vilket då också innebär att även män med intensivt lysande gloria och fripass i hades port får bära skuld på grund av att de tillhör ett specifikt kön. Det som sker är nu en social korrigering, baserad på biologiska skillnader och vad kvinnor och MÄN i tusentals och åter tusentals år upplevt. Detta är inget som sker i en handvändning med en hashtag på sociala medier.

Men om du tror att detta inte påverkar gruppen MÄN så är du naiv. Syftet är väl ändå också att det ska ske ren attitydförändrig i samhället vilket då också innebär att även män med intensivt lysande gloria och fripass i hades port får bära skuld på grund av att de tillhör ett specifikt kön. Det som sker är nu en social korrigering, baserad på biologiska skillnader och vad kvinnor i tusentals och åter tusentals år upplevt. Detta är inget som sker i en handvändning med en hashtag på sociala medier.
Jag pratar inte om gruppen män. Jag pratar om ditt uppförande. Du uppför dig illa när du försöker skambelägga brottsoffer.

Det är allmänt välkänt att domstolarna aldrig dömer till fördel för våldstäktsoffer. I princip aldrig.

Du behöver börja uppföra dig.

Och därför är det helt okej och eftersträvansvärt att (sociala) media agerar åklagare, domare och bödel :confused:

Är det inte så det har varit i decennier. Vad är nytt? Det går att räkna upp drev på drev på drev, Björn Borg, Mona Sahlin, leif Östling, Juholt , Carola, Percy Barnevik.

Dags för dig också att ta ansvar för ditt uppförande. Uppför dig så är det ingen som kommer att klumpa ihop dig i någon grupp. Skärp dig.

Jag pratar inte om gruppen män. Jag pratar om ditt uppförande. Du uppför dig illa när du försöker skambelägga brottsoffer.

Det är allmänt välkänt att domstolarna aldrig dömer till fördel för våldstäktsoffer. I princip aldrig.

Du behöver börja uppföra dig.
Ursäkta mig, men vad pratar du om? Var "skambelägger" (skuldbelägger?) jag offer - det har jag aldrig gjort. Jag säger att var och en har ett eget ansvar, ingen har rätt att utsätta annan människa för något och skulden är alltid förövarens.

Sen börjar du dilla om hur domstolar aldrig dömer till fördel till våldtäktsoffer?? Pratar du om ett strukturellt våldtäktsoffer-förtryck? Både män och kvinnor blir våldtagna i vår värld. Och kanske det är dags att vakna upp och rösta fram den typen av politik som ser till att straffskalorna förändras?

Ursäkta mig, men vad pratar du om? Var "skambelägger" (skuldbelägger?) jag offer - det har jag aldrig gjort. Jag säger att var och en har ett eget ansvar, ingen har rätt att utsätta annan människa för något och skulden är alltid förövarens.

Sen börjar du dilla om hur domstolar aldrig dömer till fördel till våldtäktsoffer?? Pratar du om ett strukturellt våldtäktsoffer-förtryck? Både män och kvinnor blir våldtagna i vår värld. Och kanske det är dags att vakna upp och rösta fram den typen av politik som ser till att straffskalorna förändras?

Fast att du raljerar över att kvinnor inte vågat anmäla inom preskribtionstid, kanske fortf inte vågar anmäla etc men som första steg vågar berätta om de övergrepp man utsatts för nu i skyddad grupp på nätet tycker jag är otroligt empatilöst! Att snacka om att de sitter med offerkoftor etc.

Det är inte så jäkla lätt att anmäla. Att våga, att orka, att tro att det ens gör skillnad.
Nu har ju framkommit att de som sitter och dömer i såna frågor, de som hanterar anmälan etc faktiskt i en del fall själva begått grova övergrepp. Hur fasen ska man våga och orka anmäla till såna?

Jag tror också att många berättar sina historier för att skydda andra och inte för att man själv är fast i saker som skett för länge sedan.
Man vill skydda andra och man vill få folk att förstå hur jävla vanligt det är med sexuella övergrepp etc.

Jag är inte för att namnge. Men just att prata om sakerna man upplevt tror jag är viktigt.

Och i undersökningen här ovan så märks ju att män fortf inte fattat vidden av problemet. Det är fortfarande i mångas värld bara enskilda män som gör bort sig och inget de ens behöver bry sig om.
Därför måste det pratas om.
Och jag kan på visst sätt förstå om en man våldtagit, drogat, trakasserat en mängd kvinnor utan att bli dömd: att de faktiskt vill varna andra. Sen om det är rätt eller fel.. Men jag kan förstå tanken i att vilja skydda folk när man VET att människan våldtagit så pass många.

Dags för dig också att ta ansvar för ditt uppförande. Uppför dig så är det ingen som kommer att klumpa ihop dig i någon grupp. Skärp dig.

Vad snackar du för goja?

Dels är jag mig veterligen inte inklumpad i någon som helst grupp och dels så är den enda som inte kan bete sig just nu, du och ingen annan.

Fast att du raljerar över att kvinnor inte vågat anmäla inom preskribtionstid, kanske fortf inte vågar anmäla etc men som första steg vågar berätta om de övergrepp man utsatts för nu i skyddad grupp på nätet tycker jag är otroligt empatilöst! Att snacka om att de sitter med offerkoftor etc.

Det är inte så jäkla lätt att anmäla. Att våga, att orka, att tro att det ens gör skillnad.
Nu har ju framkommit att de som sitter och dömer i såna frågor, de som hanterar anmälan etc faktiskt i en del fall själva begått grova övergrepp. Hur fasen ska man våga och orka anmäla till såna?

Jag tror också att många berättar sina historier för att skydda andra och inte för att man själv är fast i saker som skett för länge sedan.
Man vill skydda andra och man vill få folk att förstå hur jävla vanligt det är med sexuella övergrepp etc.

Jag är inte för att namnge. Men just att prata om sakerna man upplevt tror jag är viktigt.

Och i undersökningen här ovan så märks ju att män fortf inte fattat vidden av problemet. Det är fortfarande i mångas värld bara enskilda män som gör bort sig och inget de ens behöver bry sig om.
Därför måste det pratas om.
Och jag kan på visst sätt förstå om en man våldtagit, drogat, trakasserat en mängd kvinnor utan att bli dömd: att de faktiskt vill varna andra. Sen om det är rätt eller fel.. Men jag kan förstå tanken i att vilja skydda folk när man VET att människan våldtagit så pass många.

Jag är i lite tidsnöd och kan inte svara på detta som jag skulle vilja, men att du börjar med att säga att jag "raljerar"?? Skämtar du nu om att jag skulle skämta om att jag tycker det är jävligt allvarligt och ännu mer jävligt förvånande över alla nu så starka kvinnor som inte anmält vad de utsatts för? Hur kan du få det till att jag raljerar? Jag förstår verkligen inte.

Om hälften av de fall som nu rullar runt i #metoo som verkligen handlar om rena övergrepp vore anmälda till polisväsende, skulle inte #metoo blivit så stort.

Jag är i lite tidsnöd och kan inte svara på detta som jag skulle vilja, men att du börjar med att säga att jag "raljerar"?? Skämtar du nu om att jag skulle skämta om att jag tycker det är jävligt allvarligt och ännu mer jävligt förvånande över alla nu så starka kvinnor som inte anmält vad de utsatts för? Hur kan du få det till att jag raljerar? Jag förstår verkligen inte.

Om hälften av de fall som nu rullar runt i #metoo som verkligen handlar om rena övergrepp vore anmälda till polisväsende, skulle inte #metoo blivit så stort.

Du drar på om att de sitter i offerkoftor och gnäller på nätet.

För mig är det så enormt ignorant och empatilöst att jag både blir irriterad och ärligt talat lite stum. Jag förstår inte hur man inte kan haja att vissa inte orkar anmäla. Och att det tagit så pass lång tid för vissa att våga prata.

Och att kalla dem och deras sätt att hantera allvarliga sexuella övergrepp tycker jag är rätt så.. vidrigt.. ärligt talat.
Det är väldigt föminskande och ignorant.

Alla funkar olika. En del orkar anmäla och andra inte.

Har du varit med om en våldtäkt själv?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Ögonblicksbilden du missade....
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka