Jamtland
Trådstartare
Vad tycker ni, situationen är som följer.
Har en bebis på drygt en månad
ammar för fullt och amningen fungerar ypperligt. Har inte ätit någon medicin mot min fibromyalgi (utaom alvedon) sedan jag fick veta att jag var gravid och det har gått hyfsat. Nu har jag dock börjat må sämre, har mer värk, orkar mindre osv. så jag funderar på möjligheten att börja äta antidepressiva igen. Åt dem förut, och ven fast de inte tog bort värk så gjorde det det lättare att stå ut med värken.
Vill inte göra något som kan skada min dotter, men känner att humöret är så pass "dåligt" att det nog påverkar henne också negativt.
Så här stod det dock om min medicin i Fass:
Amning
Rådfråga din läkare eller fråga på apoteket innan du tar något läkemedel.
Fluoxetin passerar över i bröstmjölk. Du ska inte använda Fluoxetin BMM Pharma när du ammar, eller sluta amma under behandlingen.
Så det var ju bara att glömma... Vad ska jag göra då?!
Menlöst inlägg blev det nu, men det kan bero på att jag är trött, har ONT och just blev jävligt less!
Jenny
Har en bebis på drygt en månad
Vill inte göra något som kan skada min dotter, men känner att humöret är så pass "dåligt" att det nog påverkar henne också negativt.
Så här stod det dock om min medicin i Fass:
Amning
Rådfråga din läkare eller fråga på apoteket innan du tar något läkemedel.
Fluoxetin passerar över i bröstmjölk. Du ska inte använda Fluoxetin BMM Pharma när du ammar, eller sluta amma under behandlingen.
Så det var ju bara att glömma... Vad ska jag göra då?!
Menlöst inlägg blev det nu, men det kan bero på att jag är trött, har ONT och just blev jävligt less!
Jenny