Medicinera mot Cushings

Gud vad fin hon är @Korall :love: Du har gjort ett helt suveränt jobb och så härligt att hon har fått komma ur sin sjukhage och att det fungerar i skogshage! Vad glad jag blir för både din och hästens skull :)
 
Det är tack vare dig @TinyWiny som hon lever idag och kan gå på sitt första sommarbete på 4 år! Stort! Helt galet stort! Tack :love:.
Har letat fodervärd sen december. Men sagt nej till alla. Fick kontakt med denna tjej. 28 dagar senare har hon Sessan hos sig. Gick fort när jag besökt hennes stall och sett hagen. Då tog det emot att ha kvar henne i sin sjukhage. Jag har inga såna hagar där jag bor. Inte ens om jag byter stall... Gör jätteont att inte ha henne kvar. Men hur många hästar som är friska får leva så kungligt som hon gör nu?!
Jag kommer fortsätta ha tät kontakt med fodervärden och vara engagerad vid behov. Men tänk att hon står på bete! Hos någon som har kunskapen att hålla henne fortsatt frisk! Och som vill ha henne som bästa vän att umgås med. Som jag haft henne som i 9 år.

Jag unnar henne detta och jag är så glad att det verkar fungera så bra där borta. Bästa är att det tar bara en timme att köra dit.
 
Det är tack vare dig @TinyWiny som hon lever idag och kan gå på sitt första sommarbete på 4 år! Stort! Helt galet stort! Tack :love:.
Har letat fodervärd sen december. Men sagt nej till alla. Fick kontakt med denna tjej. 28 dagar senare har hon Sessan hos sig. Gick fort när jag besökt hennes stall och sett hagen. Då tog det emot att ha kvar henne i sin sjukhage. Jag har inga såna hagar där jag bor. Inte ens om jag byter stall... Gör jätteont att inte ha henne kvar. Men hur många hästar som är friska får leva så kungligt som hon gör nu?!
Jag kommer fortsätta ha tät kontakt med fodervärden och vara engagerad vid behov. Men tänk att hon står på bete! Hos någon som har kunskapen att hålla henne fortsatt frisk! Och som vill ha henne som bästa vän att umgås med. Som jag haft henne som i 9 år.

Jag unnar henne detta och jag är så glad att det verkar fungera så bra där borta. Bästa är att det tar bara en timme att köra dit.

Nej jag har bara gett dig lite småtips, jobbet har du gjort själv :up: Så himla roligt att allt faller på plats! Så klockrent att du fick kontakt med någon som vet vad hon sysslar med :) Blir det pluggande till hösten nu då?
Jag är verkligen så himla glad för din skull :love: Det är aldrig enkelt att hitta en bra fodervärd och till en häst med särskilda behov är det ännu svårare.
Du har verkligen gjort ett helt suveränt jobb på alla vis. Hon är så fin nu. Jag minns de första fotona jag fick på henne, nu är det en helt annan häst med en helt annan livsgnista. Det syns på hela hästens hållning. Det här har du verkligen gjort så bra! Cudos till dig :bow::bow::bow:
 
@TinyWiny jag håller på och arbetstränar nu året ut. Håller på och ansöker om sjukersättning. Så nu kan jag fokusera på det utan att känna att hon kommer i kläm. Så fort jag är klar, så blir det plugg. Antagligen till våren.
Fick precis rapport att hon ligger ner i boxen på nätterna, och att hon är så lycklig vid utsläpp att hon rejsar och sparkar bakut❤️. Hon har inte gjort det sen förra sommaren...
De står inne när fodervärd tycker det är kallt/dåligt väder. Bortskämda hästar :D.
Helt fantastiskt. Från utdömd till detta. Jag vill inte ha hem henne igen. Jag kommer aldrig kunna erbjuda henne ett lika bra liv. Nu när hon är "frisk". Jag kan erbjuda bra rehab, om hon får återfall. Då får hon komma hem. Men som frisk, det hon behöver finns inte här... Men är hon lycklig så är jag lyckligare :bump::bump::bump:
 
@TinyWiny jag håller på och arbetstränar nu året ut. Håller på och ansöker om sjukersättning. Så nu kan jag fokusera på det utan att känna att hon kommer i kläm. Så fort jag är klar, så blir det plugg. Antagligen till våren.
Fick precis rapport att hon ligger ner i boxen på nätterna, och att hon är så lycklig vid utsläpp att hon rejsar och sparkar bakut❤️. Hon har inte gjort det sen förra sommaren...
De står inne när fodervärd tycker det är kallt/dåligt väder. Bortskämda hästar :D.
Helt fantastiskt. Från utdömd till detta. Jag vill inte ha hem henne igen. Jag kommer aldrig kunna erbjuda henne ett lika bra liv. Nu när hon är "frisk". Jag kan erbjuda bra rehab, om hon får återfall. Då får hon komma hem. Men som frisk, det hon behöver finns inte här... Men är hon lycklig så är jag lyckligare :bump::bump::bump:

Härligt! Jag är så glad att det blev så bra för alla parter! Det kunde verkligen inte bli en bättre lösning. Jag vet ju hur du oroade dig.

Lycka till med plugg nu och jag håller tummarna för att du får sjukersättning på den nivån som du behöver :up:
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 866
Senast: pews1972
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 147
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 106
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 951
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp