Medlemskap vid tävling?

L

LinaEt

Hej!

Jag kommer till hösten antagligen börja tävla lite smått i rallylydnad med min vovve. Min fråga är nu hur det ligger till med medlemskap? Jag är medlem i SKK, krävs det ytterligare att man är medlem i exempelvis en klubb när man tävlar? Vet att så är fallet i ridsport och tänkte höra med er hur det ligger till i hundsport?

Tips inför första tävling är också varmt välkomna!:laugh:

Tack för alla svar!
 
Sv: Medlemskap vid tävling?

Eftersom rallylydnad inte är en officiell sport så skulle jag inte tro att det behövs något medlemsskap öht, möjligtvis om arrangören ställer det kravet.

För övrigt räcker det att vara medlem i en brukshundsklubb för att tävla i officiella grenar. Vill du ställa ut måste du vara medlem i SKK. Många är därför medlemmar i en BHK och struntar i SKK. Om du är under 25/18 så gör du en bra deal om du går med i Hundungdom eftersom du då frå trippel-medlemsskap.
 
Sv: Medlemskap vid tävling?

Hoppas det är Ok att jag ställer en följdfråga / fråga på samma tema i tråden...?

Är inte längre medlem i en brukshundklubb i området men medlem i en rasklubb som är SBK-ansluten. A-medlemskap innebär medlemskap i både rasklubben och SBK. Frågan är då... Får jag bara tävla med hunden som är av den aktuella rasen eller kan jag tävla med en hund av "fel" ras bara jag på något vis har SBK-medlemskapet?:confused:
 
Sv: Medlemskap vid tävling?

Hoppas det är Ok att jag ställer en följdfråga / fråga på samma tema i tråden...?

Är inte längre medlem i en brukshundklubb i området men medlem i en rasklubb som är SBK-ansluten. A-medlemskap innebär medlemskap i både rasklubben och SBK. Frågan är då... Får jag bara tävla med hunden som är av den aktuella rasen eller kan jag tävla med en hund av "fel" ras bara jag på något vis har SBK-medlemskapet?:confused:

Du får tävla med vilken hund du vill så länge du är medlem i SBK om det är det som krävs för tävlan. Så att du är medlem via rasklubben spelar ingen roll, du behöver ju inte lösa medlemskap i SBK för varje hund du vill tävla med;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 345
Senast: Åsa A
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
3 821
Senast: lil-sis
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
45 586
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp